Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Feil værmelding

NYTT TEMA
PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 36536
11.02.19 09:49

Jeg må bare få det ut!

Det er så himla irriterende at Yr og Storm melder opphold og litt sludd og så våkner man til fimbulvinter.

At det ikke er en eksakt vitenskap med værmelding forstår jeg. Men de neste 6 timene burde de greie å være litt mer nøyaktige.

Har brukt en time på å fjerne snøen som ikke skulle komme.

(Innlegget ble redigert 11.02.19 09:49)

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 7338
11.02.19 10:34

Jøss, hvor bor du ?

Her i sørvest skulle det jo bøtte ned i helga, 80-100 mm nedbør skulle vi få ble det sagt, og obs-varsel om fare for jordskred og ekstrem snøskredfare ble sendt ut. (Det er ikke snø her....)

Vel, fasit sier at det kom snaut 18 mm nedbør lørdag og søndag...

Så det er tydeligvis ikke lett det der med været.

(Innlegget ble redigert 11.02.19 10:35)

Vigi
VigiInnlegg: 11945
12.02.19 23:18

Xpoolman. 

Og ikke bare det. Både lørdag og søndag var flotte dager med sol og vårvær. Det var kun lørdag kveld og natt til søndag det falt nedbør. Fullstendig skivebom med varsel om flom

Sulfat
SulfatInnlegg: 13727
03.03.19 23:27

Har lagt merke til at storm ofte har kommet med noen voldsomt overdrevne temperaturmeldinger i langtidsvarslene i vinter.

I Bergen melder yr min.temp på 4 pluss, neste søndag. Storm -8.12 graders forskjell.

Ørsta -13 hos storm 11 og 12.03, ikke under -2 hos yr de samme dagene

Har sett mye av disse voldsomme forskjellene i temp-varsel hos yr og storm i vinter, og neste alltid er det Storm som bommer fullstendig.

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 7338
04.03.19 11:22
Sulfat: neste alltid er det Storm som bommer fullstendig.

Storm er fullstendig ubrukelig som værmelder.

Du kan like gjerne trille terning.

Klikk for å gå tilbake til toppen