Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Yrs nye nettsider

NYTT TEMA
xpoolman

xpoolman
12.11.19 10:48

Hva synes de værfrelste om de nye nettsidene til Yr ?

Jeg synes det er noe skikkelig rævva greier i forhold til de "gode gamle".
Særlig dette med statistikk er jo fullstendig ubrukelig.
Det er jo helt umulig å finne ut hvordan ting ligger an i forhold til normalen.
På de gamle sidene kunne vi se detaljert statistikk for enkeltdager, måneder og år bakover, målt opp mot normalen. Dette finnes tydeligvis ikke lenger, i alle fall finner ikke jeg det....

Nei dette er dårlige greier.... !!!

RazorBoy

RazorBoy
12.11.19 16:46

Jeg liker heller ikke de nye sidene særlig godt. Blitt mye mer tungvint å finne værstatistikk, og en rask oversikt over været i hele landet.

Du må nå inn på siden klimaservicesenter.no Der finner du en masse stoff om at været kommer til å bli skikkelig ille i framtida (merkelig hvor politisert alt som har med været å gjøre har blitt). Under meny finner du stort sett det du trenger av normaler og statistikker, som sagt bare litt mer klikking og søking.

(Innlegget ble redigert 12.11.19 16:52)

xpoolman

xpoolman
12.11.19 18:17
RazorBoy: Du må nå inn på siden klimaservicesenter.no

Det var jo minst like ille.

Jeg får konsekvent opp "Denne kombinasjonen av værtype(r), stasjon(er) og tidsrom har ingen data."

Hva er vitsen med å legge ned noe som er meget bra, altså Yr slik det har vært ?

(Innlegget ble redigert 12.11.19 18:18)

stormkast

stormkast
12.11.19 18:47

De nye nettsidene har detaljert informasjon på dato. I tillegg kan man få informasjon om timesavlesningene siste 24 timer, noe som gamle yr ikke hadde. Men jeg savner virkelig en månedsoppsummering, den må på plass.  Det meste blir jo bedre så hvorfor fjerne informasjon her?

RazorBoy

RazorBoy
12.11.19 19:23
stormkast: De nye nettsidene har detaljert informasjon på dato. I tillegg kan man få informasjon om timesavlesningene siste 24 timer, noe som gamle yr ikke hadde. Men jeg savner virkelig en månedsoppsummering, den må på plass. Det meste blir jo bedre så hvorfor fjerne informasjon her?

Gamle yr hadde da også detaljert info time for time under "datosøk". Det er det eneste de foreløpig ikke har tatt bort. Ellers så kan du søke deg fram til en månedsoppsummering klimaservicesiden, men det er såpass tungvint å legge inn parameterne at man kanskje ikke gidder å gjøre det så ofte.

Toreinar1986

Toreinar1986
12.11.19 19:34

Liker ikke den nye siden jeg heller.  Savner spesielt den oversiktlige månedsoppsummeringen siste 13 mnd. Men brukte også klimastatistikken som er fjernet mye for de stasjonene som hadde egen statistikk.  

xpoolman

xpoolman
12.11.19 19:54

Nei dette er så dårlig at jeg tipper folk kommer til å rømme fra Yr i hopetall.
Fra å være en MEGET populær nettjeneste langt utover Norges grenser, og en av Norges mest besøkte nettsider, så kommer hele Yr.no til å smuldre vekk og bli glemt i løpet av kort tid.

Helt ufattelig !!!

RazorBoy

RazorBoy
12.11.19 20:00
xpoolman: Nei dette er så dårlig at jeg tipper folk kommer til å rømme fra Yr i hopetall.

Jeg har gitt dem en tilbakemelding via mail om at det ikke er til det bedre, så håper jeg mange gjør det.
For de som bare sjekker yr via mobilen, som de fleste jeg kjenner så spiller det vel ingen rolle.

Rexwiller

Rexwiller
12.11.19 20:25

Elendig.

FrannyLee

FrannyLee
12.11.19 20:28

Jeg har uansett sluttet å reist, rodd utasjærs for å fiske så hva for ett vær det er idag eller blir i morra er av null interesse.

xpoolman

xpoolman
15.11.19 10:06
RazorBoy: Jeg har gitt dem en tilbakemelding via mail om at det ikke er til det bedre, så håper jeg mange gjør det.

Jeg har også send melding til dem om at dette er tilnærmet ubrukelig for oss "væridioter".

Så får vi se hvordan det blir framover.
Dersom det blir som nå kommer nok jeg omtrent til å slutte å bruke yr.

Vigi

Vigi
15.11.19 22:00

Enig med majoriteten. Liker ikke de nye sidene. 

Sidene er faktisk ganske dårlige. . Usj. Skuffende!

(Innlegget ble redigert 15.11.19 22:01)

Vigi

Vigi
18.11.19 23:00

Og når jeg skal inn og sjekke f.eks Longyearbyen sin statistikk så får jeg bare: «no such place». 

hvorfor skal man på død og liv endre på noe som fungerer!!? Man får ikke sett middeltemperaturen uten å lete masse, man får ikke opp annet enn 1 grad eller 0 grad uten å se komma bak; altså f.eks 0,3 eller -0,4 blir altså 0. Det er også litt irriterende. 

xpoolman

xpoolman
18.11.19 23:16
Vigi: hvorfor skal man på død og liv endre på noe som fungerer!!?

Ja det har jeg også spurt om i flere eposter til Yrs kundesenter.

Ikke noe vettugt svar i det hele tatt.
Kun at alt er ikke på plass enda, men det kommer.....

(Innlegget ble redigert 18.11.19 23:21)

Vigi

Vigi
19.11.19 10:59

Xpoolmann. 

Og hvis man skal sjekke observasjoner etter å ha vært på Sandnes så kommer en stasjon på forus opp som kun måler middeltemperaturer. Skal man finne tempen så finner man den etter å søke på hvert enkelt sted og da kun i hele grader. Man får ikke tre kjekke representative steder som før med en gang man går inn på hovedsiden på websidene, de er nå fjernet. 

Og så misiker jeg at det står 6 grader, føles som 2 f eks. For noe møl! Kanskje er det noen vindkast på flyplassen og skal den målte temperaturen i distriktet være flere grader under den reelle. Akkurat som om vi plasserer oss i skyggen og helst der vinden kommer til hele tiden. Herlighet; hva med solen da? Føler man liksom ikke den!? Åh, den følte tempen er så idiotisk! 

Ikke er det landsoversikt over observerte temperaturer. Snødybden er borte. Man må klikke på hvert enkelt sted og så klikke tabell for å se noe, men der står det null om nedbør siste 30 døgn, man må regne på det selv! 

Jeg tar tilbake det jeg skrev om at yrs nye værside er skuffende; jeg mente at den er helt patetisk!!

Cirrostratus

Cirrostratus
19.11.19 15:00

Her er det bare å slutte seg til siste taler. Nye YR er rett og slett elendig. Bånn i bøtta. Terningkast 1.

Hva har de egentlig tenkt?

xpoolman

xpoolman
19.11.19 16:12
Vigi: Jeg tar tilbake det jeg skrev om at yrs nye værside er skuffende; jeg mente at den er helt patetisk!!

Skriv til dem og klag, det er vel det eneste som nytter.
Dersom ingen klager så tror de jo at alt er i skjønneste orden.

Det har jeg gjort, flere eposter, og de svarer faktisk tilbake og sier de tar alle innspill til etterretning.

Vigi

Vigi
24.11.19 21:22

Skrev en ganske lang Mail med flere punkter med kritikk. Fikk egentlig et kjedelig standardsvar tilbake uten noe konkret. Litt skuffet over det, men de tar det kanskje videre, hva vet jeg. 

xpoolman

xpoolman
24.11.19 23:32
Vigi: Fikk egentlig et kjedelig standardsvar tilbake uten noe konkret. Litt skuffet over det, men de tar det kanskje videre, hva vet jeg.

Samme her.

Det kommer bare noen sånne goddagmannøkseskaft tilbake som om de ikke har skjønt problemet.

Som for eksempel når jeg etterlyser oversikten over nedbør og temperatur siste 30 dager og siste 13 måneder i forhold til normalen så får jeg følende svar:

"Det vil komme etter hvert. Vi er ikke helt i mål enda. Beklager dette."

"Observasjoner finner du nederst på sida når du søker opp et sted"

(Innlegget ble redigert 24.11.19 23:34)

xpoolman

xpoolman
01.12.19 21:48

Jeg sendte klage til met.no, men fikk svar tilbake fra Yr.....
Meteorologiske hadde videresendt mailen til Yr slik at de skulle svare på den.

Makan til ansvarsfraskrivelse.
Det har jeg også skrevet til dem i en ny mail, så får vi se om de er sitt ansvar bevisst og kan komme med en forklaring på hvorfor de slipper noe så halvferdig som de nye sidene til Yr.

Toreinar1986

Toreinar1986
20.12.19 17:39

Begynner om ikke annet å bedre seg noe nå. Nå får man ihvertfall opp både maks - min, gjennomsnitt og normaltemperatur på grafen for siste 13 mnd. Men fortsatt mye dårligere enn den oversiktlige tabellen under været som var på gamle yr. 

Lunar_Lamp

Lunar_Lamp
22.12.19 13:01

ser windy.com har fått en ansiktsløftning, likte meget godt alternativet med og kunne sammenligne de forskjellige modellene

xpoolman

xpoolman
03.01.20 11:52

Nå er det umulig å finne Norges 7. største by på Yr:
https://www.yr.no/sted/Norge/Rogaland/Sandnes/Sandnes/

Dette er håpløst.....

Vigi

Vigi
03.01.20 17:10

Xpoolman. 

Ja, for noe tull. Har også søkt bogafjell bro, men det også ligger nede. Noe med kommunesammenslåingen tro? Uansett elendig! 

Ellers er fortsatt yr sine nye sider søppel!! Det er så mye å ta tak i! Patetisk at de har gjort det de har gjort! :(

xpoolman

xpoolman
03.01.20 18:27
Vigi: Har også søkt bogafjell bro, men det også ligger nede.

Jeg har pleid å bruke Buggelandsstubben jeg, den ligger nærmest meg, men er også borte.

Ikke en gang Bogafjell er å finne :-/

Tragisk

(Innlegget ble redigert 03.01.20 18:27)

Toreinar1986

Toreinar1986
01.04.20 18:42

Endelig så var den klassiske tabelloversikten siste 13mnd tilbake.

xpoolman

xpoolman
01.04.20 18:56
Toreinar1986: Endelig så var den klassiske tabelloversikten siste 13mnd tilbake.

Hvor da mener du ?

Toreinar1986

Toreinar1986
01.04.20 19:48
xpoolman: Hvor da mener du ?

Under historikk siste 13mnd tabell. Der kommer det nå en oversikt med gjennomsnitttemperatur, temperaturavvik, samlet nedbør, normal nedbør, kraftigste vind og kraftigste vindkast for hver enkelt måned. 

Det eneste som mangler fra den gamle oversikttabellen er maks-min temperatur som man dog finner på graf siste 13mnd og middelvind for hele måneden.

xpoolman

xpoolman
01.04.20 19:57
Toreinar1986: Under historikk siste 13mnd tabell.

Ja, på de nye bedretne sidene.
Men ikke slik som på de gode gamle.

Jeg tror de sliter med at folk ikke bruker de nye sidene.
Nå ligger det link øverst på Yr der de spør om du vil ha en forsmak på de nye nettsidene.
Helst ikke sier nå jeg....

De burde hatt en spørreundersøkelse hvorvidt man foretrekker de gamle eller de nye sidene....

Vigi

Vigi
01.04.20 23:52

Er også fortsatt misfornøyd med de nye sidene. Det jeg savner veldig er å kunne slå opp min plass på yr og så se tre steder med skikkelige observasjoner. Men neida, her må man klikke et nytt sted for å få opp. og de bruker gjerne en udugelig måler som forus som har store hull i målingen. Og for å få statistikken for f.eks våland så må jeg gå ut igjen og søke etter våland eller Stavanger og så finne det den veien. Uvanlig kronglete og kjedelig. 

Fortsatt elendig! Savner de gamle sidene!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg