Ja, også er det verdt å merke seg bakgrunnen for at denne hendelsen nå diskuteres her inne - som er Biden og Harris sine påstander om rasistisk motivert politivold, som jeg forsøkte å nyansere litt ovenfor. Jeg forsøkte å få frem at i situasjonen der og da, så er det neppe demonstrantenes hudfarge som er bakgrunnen for politiets handlinger.
Men enig i at det er viktigheten av å stå og ta bilder ved den kirken som avgjør hvorvidt politiets handlinger på vei dit er rettferdiggjort eller ikke. Jeg tror også mer generelt at det ofte er der vi sklir fra hverandre her inne. Vi ser det overordnede problemet og dets alvorlighetsgrad ulikt. For øvrig: Kudos for å beklage et mer personlig rettet "angrep" (liker ikke det ordet)!
Uten at jeg har tid til en lang redegjørelse for hvorfor jeg mente at det var såpass viktig å gjøre noe ala det Trump gjorde der (sier ikke at det er det eneste han kunne gjort med samme effekt og ikke minst: Det er MYE han har gjort, som han ikke burde gjort, og MYE han burde gjort som han ikke har gjort!), så ser jeg på det som et viktig trekk imot et ekstremt sammensatt problem, som jeg videre identifiserer som den største trusselen mot vår sivilisasjon akkurat nå. Og det er ingen overdrivelse fra min side. Så kan vi naturligvis diskutere hvorvidt dette faktisk er et så stort problem som jeg oppfatter det som, men jeg nevner det for å poengtere at det ikke dreier seg om "autoritære tendenser", eller et "udemokratisk sinnelag" i meg - eller fordi jeg liker å ta gjørmebad på "ytterste høyre fløy" (for å bruke enkeltes retorikk her inne).
Så kan jeg også poengtere av alle enkelthendelser, så mener jeg at den vi så ved kongressen er den største trusselen mot vår sivilisasjon siden 9/11. Så det handler ikke om å "velge side" eller "undergrave" en side av saken.