Jeg sitter og er veldig spent på når Sjarlenns sjokkerende nyheter dukker opp. Siden Biden aldri kommer til å komme inn i Det hvite hus og Trump blir president 20. Januar begynner det å haste noe fryktelig.
Dessverre har Sjarlenns hatt mye å gjøre i det siste så han er ikke her for å oppdatere oss på hva som kommer til å skje det neste døgnet.
(Innlegget ble redigert 19.01.21 12:39)

GreySerpent: Nå gjør du deg bare dum.
Din påstand var at Biden ikke har tatt av stand fra venstreekstreme i nok grad til at det tilfredsstiller deg.
Det er reinspikka løgn.
Og det påpeker jeg ved å skrive "ekstremisme". Som favner både høyre og venstre siden av ekstremister.
Men ikke uventet så må jo du kverulere på alt.
Det å snakke med to tunger dreier seg ikke om "begge grener". Igjen, du tar ikke fatt i det jeg skriver. Det handler ikke om noe så generelt som hvorvidt han "har tatt avstand fra ekstremister" eller ikke. Trump burde tatt avstand fra vold OG den saken de voldelige brenner for. Det samme burde Biden gjort. Ingen av dem har gjort dette for de grenene de tiltaler.
(Innlegget ble redigert 19.01.21 12:50)

xavi-maestro: Nå vet ikke jeg hva andre har anklaget Biden for her inne, men selv anklager jeg han for ikke å ta et oppgjør med bakgrunnen for BLM. En ting er å fordømme de voldelige hendelsene, men hvis du i samme åndedrag støtter saken og kampen deres - så gjør du på mange måter som Trump - sier at "vold og plyndring er uakseptabelt, men valget er fortsatt rigget og de ønsker å ta alt fra dere".
Whataboutisme. Eller epler og pærer, om du vil. Eller amerikansk historie fra 1776 og fram til i dag kontra en situasjon Trump skapte i 2020, om du vil.
(Innlegget ble redigert 19.01.21 13:02)

hgb: men hvilken konspirasjonsteori mener du ligger bak budskapet til BLM?
Teorien om at det amerikanske systemet er designet for å undertrykke folk basert på hudfarge.
Dette er hva du får av en slik konspirasjonsteori - det folk her ville kalt for "rablende gale folk"
(Innlegget ble redigert 19.01.21 13:14)

Zen0n: Xavi og Oddvar - kan dere please roe ned diskusjonen litt nå?
Skjønner ikke hvorfor ikke jeg skal få lov til å utrykke mine meninger om xavi sine synspunkter. Og omvendt.
(Innlegget ble redigert 19.01.21 13:22)

Ah, så statistikk fra FBI gjelder plutselig igjen nå.
(Innlegget ble redigert 19.01.21 13:47)