Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Valgene i USA 2022

NYTT TEMA
William_S3

William_S3
04.11.20 10:08

Valget i USA 2020 er fortsatt ikke avgjort - for en thriller! Trump mener det hele er en fraud, som ikke er helt uventet. Men det er verdt å rette blikkene mot 2022. Senatsetene speiler 2016 og det er mange seter i vippestater som er i spill. Valget er 8 november 2022. Pat Toomey i Pennsylvania har allerede sagt at han gir seg da så det er et åpent sete der som Demokratene nok sikter på. Mye av dette valget vil avgjøres av hvem som tilslutt vinner det hvite hus i år. Ofte så går presidentens parti tilbake i mellomvalg. 

kristofferbd

kristofferbd
24.11.20 17:46
William_S3: Ofte så går presidentens parti tilbake i mellomvalg.

Riktig. Frykter at Huset kan bli tatt over av rape gale Qanon- og trumpist-GOP-er...

Antiteist

Antiteist
24.11.20 20:05

Here we go again...!

grock19

grock19
24.11.20 21:19

https://en.wikipedia.org/wiki/File:United_States_Senate_elections,_2022.svg

Senatskartet (foreløpig) i 2022. De mørkerøde har republikanske senatorer som trekker seg (altså NC og PA) og blir ground zero (med mindre man - igjen - skulle få et valgskred mot sittende presidents parti), men blant annet Chuck Grassley kan også tenke seg å gi seg.

Helligbrødet selvsagt, han vil jo gå inn i sin normalt beste periode når han passerer 90 i september 2023, i så fall 8 mnd etter han tar fatt på sin 8. fulle term i sentatet. (Han ble valgt til huset i 1975 og delstatshuset i Iowa i 1959, hvor han etterfulgte Wayne Ballhagen.)

kristofferbd

kristofferbd
24.11.20 21:26
grock19: Chuck Grassley kan også tenke seg å gi seg. Helligbrødet selvsagt, han vil jo gå inn i sin normalt beste periode når han passerer 90 i september 2023, i så fall 8 mnd etter han tar fatt på sin 8. fulle term i sentatet. (Han ble valgt til huset i 1975 og delstatshuset i Iowa i 1959, hvor han etterfulgte Wayne Ballhagen.

Må jo være hardt å i det hele tatt drive valgkamp i den alderen...

Maradona_123

Maradona_123
24.11.20 21:28
grock19: men blant annet Chuck Grassley kan også tenke seg å gi seg.

Vi får se om han overlever først.

grock19

grock19
24.11.20 21:52
kristofferbd: Må jo være hardt å i det hele tatt drive valgkamp i den alderen...

Hehe, mm. Men han er såpass sikker at han nok ikke trenger gjøre stort, egentlig.

Det er jo også en av grunnene til at hans valg er viktig, om han blir er Iowa bankers, hvis ikke kan det tenkes det blir kamp.

kristofferbd

kristofferbd
26.11.20 15:22
grock19: Hehe, mm. Men han er såpass sikker at han nok ikke trenger gjøre stort, egentlig. Det er jo også en av grunnene til at hans valg er viktig, om han blir er Iowa bankers, hvis ikke kan det tenkes det blir kamp.

Ja, kan nok tenkes det. 

William_S3

William_S3
27.11.20 11:39
grock19: Det er jo også en av grunnene til at hans valg er viktig, om han blir er Iowa bankers, hvis ikke kan det tenkes det blir kamp.

Chuck Grassley vinner Iowa om han stiller ja - det er riktig. Samtidig så skal vel også Mark Kelly opp i enda et valg da årets valg var et spesialvalg for de to siste årene av det som var John McCains periode. Jeg tror dog ikke Mark Kelly vil ha store problemer med å vinne i 2022 heller. 

tenker-selv

tenker-selv
30.11.20 12:41

Valg fusk her er noen av tingene som media mener ikke er et problem.

Nexuscrawler

Nexuscrawler
30.11.20 13:11

Valg fusk her er noen av tingene som media mener ikke er et problem

Hvorfor får mediene skylden for dette når det er politikerne og domstolene som sier dette er feil fakta, ubegrunnede påstander og burde vært ekstremt enkelt å bevise, men når dommere spør kan det pekes på i beste fall 2-3 enkelthendelser? Var det ikke nettopp gjennom store stygge MSM vi fant ut om tilfellet i Ohio som din video refererer til? Du skjønner, nyhetsmedier har en plikt til å ikke spre ubegrunnede spekuleringer, og hadde det kommet frem etterprøvbare bevis på bare 1/5 av påstandene som har sirkulert om valgfusk så hadde du sett det på alle forsider i alle aviser.

TheCowboy

TheCowboy
30.11.20 16:04
Nexuscrawler: Du skjønner, nyhetsmedier har en plikt til å ikke spre ubegrunnede spekuleringer, og hadde det kommet frem etterprøvbare bevis på bare 1/5 av påstandene som har sirkulert om valgfusk så hadde du sett det på alle forsider i alle aviser.

Kremt.. 

Hvor har du hvert de siste 4 årene??

Media har jo gosset seg i å spre ubegrunnede spekulasjoner og ubekreftede rykter angående valgfusk og samarbeid etc etc.. hehe!

Og der var jo mindre en 1/5 av påstandene bevisbare.. Men de ble sirkulert som reint ubestridelig fakta! 

Til og med nå ser vi media sprer påstander.. Biden har ikke vunnet valget ennå.. Vel å merke så har ikke Trump det heller! Media er ikke de som avgjør valget, det er det statene og valgmennene som gjør!! 

EDIT: Det er mulig jeg leste deg feil, og at vi faktisk står på samme side.. Avgjørelse kommer! :P

(Innlegget ble redigert 30.11.20 16:06)

Nexuscrawler

Nexuscrawler
30.11.20 17:17
TheCowboy: EDIT: Det er mulig jeg leste deg feil, og at vi faktisk står på samme side.. Avgjørelse kommer! :P

Min side er verken med mediene, Trump, Biden, konspirasjoner, whataboutisme, høyre eller venstre, men jeg tar side med fornuft, fakta, lovverket, anstendighet og normal folkeskikk.

(Innlegget ble redigert 30.11.20 17:19)

GoingKronos

GoingKronos
11.12.20 19:13

The Yang Gang ser ut til å få noe å glede seg til i 2021, Andrew Yang kommer sannsynligvis til å stille til valg som mayor i New York City.

grock19

grock19
11.12.20 19:41

Canucks kommer til å flytte bopel for Yang?

.. blir for øvrig litt av en overgang ila en del år, fra en (muligens) fortsatt levende Rudy til Yang.

(Innlegget ble redigert 11.12.20 19:41)

Videoseven

Videoseven
14.12.20 20:58
William_S3: Trump mener det hele er en fraud, som ikke er helt uventet.

Det er ikke bare Trump som mener at demokratiet døde i 2020.

Obama's total count of 69.5 million votes stood as the largest tally ever won by a presidential candidate until 2020.

Trump fikk 75 millioner.

72% av republikanerne tror det var valgfusk, noe som er rimelig å tro når en ser på tallene og gjennomføringen av valget.

Spørsmålet er heller hva de 50 millioner bevæpnede menn, som tror at demokratiet ble stjålet fra dem, velger å gjøre.

Biden bør trø varsomt for at det ikke blir en svært kort borgerkrig i landet. Om Trump er borte spiller liten rolle.

Solvgutt1

Solvgutt1
14.12.20 20:59
Videoseven: Det er ikke bare Trump som mener at demokratiet døde i 2020. Obama's total count of 69.5 million votes stood as the largest tally ever won by a presidential candidate until 2020. Trump fikk 75 millioner. 72% av republikanerne tror det var valgfusk, noe som er rimelig å tro når en ser på tallene og gjennomføringen av valget. Spørsmålet er heller hva de 50 millioner bevæpnede menn, som tror at demokratiet ble stjålet fra dem, velger å gjøre. Biden bør trø varsomt for at det ikke blir en svært kort borgerkrig i landet. Om Trump er borte spiller liten rolle.

Hjernevaskede kultmedlemmer med våpen er ikke en god blanding nei.

Maradona_123

Maradona_123
14.12.20 21:00
Videoseven: Biden bør trø varsomt for at det ikke blir en svært kort borgerkrig i landet. Om Trump er borte spiller liten rolle.

Hvor mange tårer gråt du når det gikk opp for deg at Trump tapte valget? 

GreySerpent

GreySerpent
14.12.20 21:01
Videoseven: 72% av republikanerne

100% deplorables

GreySerpent

GreySerpent
14.12.20 21:02
GoingKronos: The Yang Gang ser ut til å få noe å glede seg til i 2021, Andrew Yang kommer sannsynligvis til å stille til valg som mayor i New York City.

Er han kommunist eller fascist? For det er vel snart de eneste alternative de har der borte, i følge visse.

sentry4

sentry4
18.12.20 17:45
GoingKronos: The Yang Gang ser ut til å få noe å glede seg til i 2021, Andrew Yang kommer sannsynligvis til å stille til valg som mayor i New York City.

Jeg kan ikke se at det blir noen suksess. Han mangler både karisma og en salgbar plattform, så det blir nok samme resultat som da han skulle bli president.  

Viracocha

Viracocha
18.12.20 18:58
Videoseven: Trump fikk 75 millioner.

Nei, han fikk 74,222,957 (46,8%) -samme hvor mye han tvitrer 75.

(og Biden fikk 81,283,098 (51.3%))

Det er fortsatt mange stemmer å hente, i Oklahoma stemte kun 55% av kveget.

perchri

perchri
18.12.20 23:06
kristofferbd: Må jo være hardt å i det hele tatt drive valgkamp i den alderen.

Ja, pussig....rart de der glupingene ikke har funnet et adskillig enklere valgsystem? men der er som sies ,hvorfor gjøre ting lett, når det kan gjøres komplisert?

Høres for meg, vel kjent ut ,fra heimberget. 

Men skaperen mente det nok godt i sin tid, da mennesket ble skapt. Den DNA strengen ble iallefall ikke kontrollert.

GoingKronos

GoingKronos
25.01.21 16:12

Sarah Huckabee Sanders har som forventet annonsert sitt kandidatur til guvernør i Arkansas. Hun er stor favoritt til å vinne både den republikanske nominasjonen og valget i denne røde staten.

GoingKronos

GoingKronos
25.01.21 16:38

Og der kom nyheten om at Portman ikke søker gjenvalg som senator fra Ohio, så da blir det primærkamp mellom Trump-fascistene og mer tradisjonelle republikanere. Om det kommer en crazy fyr så har kanskje demokratene en liten sjanse på dette setet.

Med Toomey og Portman på vei ut så er det utvilsomt en svekkelse av de mer økonomisk konservative i det republikanske partiet. 

kristofferbd

kristofferbd
25.01.21 17:07
GoingKronos: Sarah Huckabee Sanders har som forventet annonsert sitt kandidatur til guvernør i Arkansas. Hun er stor favoritt til å vinne både den republikanske nominasjonen og valget i denne røde staten.

Sorry uttrykket, men æsj.

kristofferbd

kristofferbd
25.01.21 20:50
GoingKronos: Sarah Huckabee Sanders har som forventet annonsert sitt kandidatur til guvernør i Arkansas. Hun er stor favoritt til å vinne både den republikanske nominasjonen og valget i denne røde staten.

Jim Jordan stiller jammen meg også :)

Rhabagatz

Rhabagatz
27.01.21 19:22

The Hill melder om masseutmeldelser (avregisteringer i manntallet) av republikanske velgere. Det er bare et fåtall valgdistrikter som rapporterer slike tall, men trenden er klar og enestående - masse velgere snur ryggen til republikanerne.

Dette svekker republikanerne, men styrker rølpegjengen til Trump.

Vi får se hva som skjer, men det er et gammelt visdomsord i politikken at for å vinne må man tekkes sentrum. Det gjør ikke GOP nå.

SlimWhitman

SlimWhitman
27.01.21 19:27
GreySerpent: Er han kommunist eller fascist? For det er vel snart de eneste alternative de har der borte, i følge visse.

Det er da relativt mange republikanere og libertarianere som liker han. Jeg har aldri sett han bli kalt noe slikt. Som jeg har vært inne på så vidt før, så hadde jeg stemt på enten han eller Gabbard om jeg kunne i 2020. Når det er sagt så ser jeg ikke for meg at han blir valgt i NY, og jeg tror strengt tatt det er like greit siden det effektivt kunne ødelagt hans videre politiske fremtidsutsikter.

GoingKronos

GoingKronos
29.01.21 17:00

Jim Jordan stiller ikke til senatsvalget i Ohio, det var litt vanskelig å vurdere hans sjanser - enkelte mener han var favoritt, mens andre var langt mer avvisende til hans sjanser. Kanskje han drømmer om å stille i presidentvalg i 2024 i stede?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg