Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Rush Limbaugh er død

NYTT TEMA
kristofferbd

kristofferbd
17.02.21 20:49

Høyreekstremisten døde av kreft. Alltid trist når kreften tar liv, men denne mannen hadde ikke mye godt å komme med...

aIseboy

aIseboy
17.02.21 21:18

Thoughts and prayers

broren_til_noen

broren_til_noen
17.02.21 22:05

Verden er kvitt en über-drittsekk, Trump har mista en av sine inspirasjonskilder, og enda bedre; Q har mista en av dem som har forsynt dem med vanviddet de har sendt ut. 

Jesse Dollemore summerer - uten noen malplassert respekt eller aktelse - helt korrekt opp Limbaugh på denne måten. 

Jeg husker ikke hvem som sa: 

"Jeg har aldri ønsket noen mennesker døde, men det er en hel del nekrologer jeg har lest med stor tilfredstillelse." 

men det er jækla godt sagt. 

engafever

engafever
17.02.21 22:37
kristofferbd: Høyreekstremisten døde av kreft. Alltid trist når kreften tar liv, men denne mannen hadde ikke mye godt å komme med...

Ble vel for mye løgn og fanteri som tok knekken på han..

Nexuscrawler

Nexuscrawler
17.02.21 23:02

Og akkurat tråder som dette er det som gir trumpistene ammunisjon mot den fæle "venstresiden". Dette er patetisk lavmål, uansett hvor uenig man er med personer både politisk, om de heier på "feil" fotballag, eller i musikk og filmsmak, så ikke glem at det er en person med familie, venner, nettverk som faktisk er glade i personen! Respekt burde ikke være vanskelig å be om at utvises. Joda, angrip det han har gjort, men ikke sitt og gled dere over at en person er omkommet.
Takk.

kristofferbd

kristofferbd
17.02.21 23:06
Nexuscrawler: Respekt burde ikke være vanskelig å be om at utvises.

Ja, man bør jo ikke synke ned på det ekstremt lave nivået hans. 

Brezjnev

Brezjnev
17.02.21 23:18
Nexuscrawler: Og akkurat tråder som dette er det som gir trumpistene ammunisjon mot den fæle "venstresiden". Dette er patetisk lavmål, uansett hvor uenig man er med personer både politisk, om de heier på "feil" fotballag, eller i musikk og filmsmak, så ikke glem at det er en person med familie, venner, nettverk som faktisk er glade i personen! Respekt burde ikke være vanskelig å be om at utvises. Joda, angrip det han har gjort, men ikke sitt og gled dere over at en person er omkommet.
Takk.

Rush Limbaugh var en drittsekk som i uhyggelig lang tid jobbet hardt for å gjøre verden til et dårligere sted å være. Det var sant i går, det er sant i dag. At han ikke lenger vil infisere verden med sitt hat ser jeg på som et udelt gode. Hva han eventuelt fremviste av menneskelighet når han ikke utførte sin hatefulle gjerning er meg revnende likegyldig.

Da blir det for dumt å skulle late som noe annet, i "respekt" for hans venner og familie som ikke har den fjerneste anelse om at jeg eller VGD i det hele tatt eksisterer.

(Innlegget ble redigert 17.02.21 23:19)

aIseboy

aIseboy
17.02.21 23:25
Nexuscrawler: Joda, angrip det han har gjort,

Rush Limbaugh brukte de siste ukene av sitt liv til å hevde at Trump var utsatt for massiv valgjuks samt å hylle angrepet på Capitol Hill som kostet fem menneskeliv.

Jeg blir ikke videre provosert over at folk sier sin oppriktige mening om fyren. 

IIHJ

IIHJ
17.02.21 23:40
Nexuscrawler: Og akkurat tråder som dette er det som gir trumpistene ammunisjon mot den fæle "venstresiden"

Trodde de likte folk som kaller en spade for en spade.

broren_til_noen

broren_til_noen
17.02.21 23:44

Jeg synes det ser ut som at her i tråden får han nøyaktig den samme respekten han viste andre. 

Det er vel fair? 

Romlingane

Romlingane
17.02.21 23:59

Synd for enkelte på vgd, for hvem han var en kilde til inspirasjon.

Maradona_123

Maradona_123
18.02.21 07:09

Ingenting av verdi gikk tapt.

Noreger

Noreger
18.02.21 11:34

Jeg betrakter ikke Limbaugh som en ren "token" for høyresiden. Han var vel MER en støttespiller av Trump på sine gamle dager enn en sliter på det rød laget. Han så hvilken vei tingene gikk i USA lenge. Selv om det blå laget vant valget etter hendelser som USA ville ha invadert et annet land over, så visste Rush at dette var en krig som ikke ville være over uansett utfallet her.  

Det er veldig mange som forakter spillerne på det rød laget selv om de FORETREKKER dem. Noen løsning på de store utfordringene vil det rød laget neppe makte å komme med, slik liberalkapitalistene i blått bare tenker penger og ren makt, mens de forakter de VIRKELIGE folket sitt. 

USA er et stinkende kadaver uansett hvor man starter og som det gamle Russiske ordtaket sier: En fisk råtner fra hodet og nedover. 

LaGoeba

LaGoeba
18.02.21 13:24

En person som hånte AIDS-syke, dødsfallet til Eric Garner, RBGs kreft, Parkinsons sykdommen til Michael J. Fox, feminister, sivile rettighetsaktivister, urbefolkningen i USA mm. kan jeg ikke forstå at man skal gi noe som helst form for respekt. 

Noreger

Noreger
18.02.21 13:30

Her har vi nok en perfekt person. Det er ikke rart at verden er så flott når vi har slike prektigheter iblant oss. 

Så du synes litt spott og spe av de du er politisk enige i,  er verre enn å fengsle de du er uenige med (Julian Assange) på ubestemt tid? 

Dere er jo litt hykleriske da..

Noreger

Noreger
18.02.21 13:30

Her har vi nok en perfekt person. Det er ikke rart at verden er så flott når vi har slike prektigheter iblant oss. 

Så du synes litt spott og spe av de du er politisk enige i,  er verre enn å fengsle de du er uenige med (Julian Assange) på ubestemt tid? 

Dere er jo litt hykleriske da..

Rainmaker

Rainmaker
18.02.21 13:34
broren_til_noen: Jeg husker ikke hvem som sa:  "Jeg har aldri ønsket noen mennesker døde, men det er en hel del nekrologer jeg har lest med stor tilfredstillelse."

Mark Twain er den som vanligvis får æren, men det stemmer ikke.

Det er Clarence Darrow, advokat fra Scopes-rettsaken, som i The Story of My Life skrev dette.

Sitatet i sin helhet:

All men have an emotion to kill; when they strongly dislike some one they involuntarily wish he was dead. I have never killed any one, but I have read some obituary notices with great satisfaction.

(Innlegget ble redigert 18.02.21 13:36)

Rainmaker

Rainmaker
18.02.21 13:38

Respekt er noe man gjør seg fortjent til.

Kan ikke se at vedkommende har gjort noe som skulle fortjene ham respekt.

FrannyLee

FrannyLee
18.02.21 13:38

Dette er vel ikke verre enn at de bles på toppan og om en oppholder seg der så må en tåle litt vind.

Uansett så er det jo sånn som Bjørn Afzselius synger i en sang at vil du ha respekt så må du vise respekt.

(Innlegget ble redigert 18.02.21 13:42)

Noreger

Noreger
18.02.21 13:43

I en krig er det vanlig at fienden ikke respekterer motstanderen, selv om en selvsagt kan beundre eller ihvertfall kredittere fienden med suksess når det er et faktum. 

Rush og Trump har på hver sin måte avslørt det politiske hykleriet i USA og store deler av Vesten. Dette til tross for at den blærete eliten selvsagt ikke liker dette. Disse folkene vil jo gjerne opprettholde illusjonen om at samfunnet er rettferdig og fungerer så godt for alle sammen at vi kan ta fra de fattige og gi til de rike (i andre land).

"Foreign Aid is taking money from poor people in a rich country and giving it to rich people in a poor country".

Noreger

Noreger
18.02.21 13:43

I en krig er det vanlig at fienden ikke respekterer motstanderen, selv om en selvsagt kan beundre eller ihvertfall kredittere fienden med suksess når det er et faktum. 

Rush og Trump har på hver sin måte avslørt det politiske hykleriet i USA og store deler av Vesten. Dette til tross for at den blærete eliten selvsagt ikke liker dette. Disse folkene vil jo gjerne opprettholde illusjonen om at samfunnet er rettferdig og fungerer så godt for alle sammen at vi kan ta fra de fattige og gi til de rike (i andre land).

"Foreign Aid is taking money from poor people in a rich country and giving it to rich people in a poor country".

kristofferbd

kristofferbd
18.02.21 13:59
Noreger: Rush og Trump har på hver sin måte avslørt det politiske hykleriet i USA og store deler av Vesten.

Nei, de har avslørt seg selv.

Rush Limbaugh har avslørt seg selv som en rasist og homofob som har splittet USA. Han påberober seg å være kristen, men er selv skilt flere ganger. Det er hykleri det!

Trump er like hyklersk. Han forkler seg som en fyr for den glemte arbeiderklassen i USA, men er egentlig kun opptatt av å tjene penger og styrke merkevaren "Trump". Han er selv en del av det han kaller sumpen - det har han alltid vært og vil alltid være. 

(Innlegget ble redigert 18.02.21 14:00)

Noreger

Noreger
18.02.21 14:14

hahaha, dere skulle jo vært glade nå, men her er det fortsatt bare eder og galle.

Som anarko-libertarianer eller noe sånt er vel hverken Rush eller Trump mine politiske idealer, men jeg må si jeg beundrer begge sin evne til å være seg selv, avsløre hyklere og alltid ha begrep av hva som er realiteter. 

Jeg hørte på noen av showene hans og han var vel en av de første som fikk i gang åpenbaringen om at de fleste media i dag kun er agenda-drevne. Ellers hadde han jo en humor som en skal lete langt etter innen noe så tørt som politikk kan være. 

Rush etterlater gode minner og det er mye en kan lære ifra hans retorikk og polemikk ettersom tiden går. 

Trump hadde muligens ikke vunnet valget uten Rush sin tidlige støtte. Trump har rystet det politiske showet i USA på en måte som ingen har gjort tidligere, kanskje med unntak av Andrew Jackson.  

Det gledelige er at Trump vil på mange måter fortsette å utfordre den gigantiske korrupsjonen i USA: selv om jeg hater det landet som pesten er det ange gode folk der fortsatt. Det kan nå se ut som Trump vil bryte med det rød teamet og lage egen politisk bevegelse. Kortsiktig vil nok det bety en lang periode med det blå teamet, men noe mye bedre vil komme ut av dette. 

HAHAHA, dere sier han ikke er Kristen fordi han er skilt!! LOLLOLLOL. For det første er det vel ikke mye Kristent ifra din side, så en skal ikke ta dette for alvorlig, men nå sier du altså at alle som er skilt ikke kommer til himmelen? Da burde du jo bekymre deg, for du ville blitt plaget altfor mye av dem der du drar  ;)

Selv er jeg lykkelig skilt og godtar Jesus som frelser. Tenkt det!!

kristofferbd

kristofferbd
18.02.21 15:16
Noreger: HAHAHA, dere sier han ikke er Kristen fordi han er skilt!! LOLLOLLOL. For det første er det vel ikke mye Kristent ifra din side, så en skal ikke ta dette for alvorlig, men nå sier du altså at alle som er skilt ikke kommer til himmelen? Da burde du jo bekymre deg, for du ville blitt plaget altfor mye av dem der du drar  ;)

Jeg er ikke kristen, langt derifra. Når man dør, blir alt svart - tror jeg.

Og så blir man jo positivt overrasket om døden ikke er svart.

adroit07

adroit07
18.02.21 15:23

RIP.

Alltid like fasinerende å bivåne runkeringen til godhetens apostler på norsk venstreside her inne. Hykleriet kjenner ingen grenser.

(Innlegget ble redigert 18.02.21 15:25)

kristofferbd

kristofferbd
18.02.21 15:37
adroit07: Hykleriet kjenner ingen grenser.

Helt enig. Og det er jo Rush et godt eksempel på...

Noreger

Noreger
18.02.21 15:46
kristofferbd: Jeg er ikke kristen, langt derifra. Når man dør, blir alt svart - tror jeg.

Det er klart jeg skjønte du ikke var det. Leste du ikke svaret mitt?

Dere ateister sitter jo med den troen at vi Kristne bare skal legge oss flate for alt dere gjør. Ikke noe rart du ikke skjønner noe. Men det er greit. Du er unnskyldt, for du vet jo ikke bedre. Gud er uansett glad i deg, selv om det kjødelig meg ikke bryr meg ;)

Viracocha

Viracocha
18.02.21 18:42
Noreger: Trump hadde muligens ikke vunnet valget uten Rush sin tidlige støtte.

Forslag, skal du bedrive historieforfalskning bør du gå for noe mer diffust.

Rush Limbaugh Blames Obama For The Rise Of Trump

Limbaugh: “I Have Nothing To Do With This ... Nobody At Fox News Does”

Slik låt det i pipa for fem år siden.

Antiteist

Antiteist
18.02.21 23:36
Noreger: Dere ateister sitter jo med den troen at vi Kristne bare skal legge oss flate for alt dere gjør.

Jeg tror det er få vi har mer å takke i dag for at kristendommen har nærmest blitt utdødd i Norge enn hatapologeter som deg som bringer kun avsmak, vemmelse og forakt i forbindelse med religionen. 

Rush for så vidt hadde et helt eget segment når aidsepidemien var på sitt verste kalt "Aids Update" hvor han ville lese opp navnene på homofile og biseksuelle personer som hadde dødd av AIDS hvor han så feiret, hånet og latterliggjorde de nylige avdøde. En bitter, hateful og grotesk person som har mye skyld i å fremme radikalisme, hat og høyreekstremisme i USA. Han bør sammenlignes og likestilles med ISIS-forkynnere. 

Klikk for å gå tilbake til toppen