Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fortifyed - not rigged election

NYTT TEMA
idiomatisk

idiomatisk
24.02.21 19:34

(Innlegget ble redigert 24.02.21 19:35)

Xavi7

Xavi7
24.02.21 19:38

Hva skjer?

idiomatisk

idiomatisk
24.02.21 19:57

Fortyfied not rigged election  

Jeg tar selvkritikk. 

Jeg var overbevist om at valget var rigget med faktisk valgfusk(noe som selvfølgelig fortsatt er en mulighet) men har samtidig innsett at mediene + Big Tech hadde skapt et så fælt bilde av Trump at det måtte ende med tap, til tross for +10 millioner og over 75 millioner stemmer totalt. Mer enn noen annen sittende president i amerikansk historie. Imponerende i seg selv det. 

Uansett så ser det ut til at valget ikke var rigget, men "fortyfied" og forutbestemt av pengeeliten i USA, til venstresidens hyllest, ironisk nok!

A well-funded cabal of powerful people, ranging across industies and idologies, working together behind the scenes to influence perceptions, change rules and laws, steer media coverage and control the flow of information. They were not rigging the election, they were fortyfying it.

Dette skriver "Time" et anerkjent medie for enkelte.   

Men hva nå?

Nå har vi endelig fått rigget Biden på plass, så nå skal alle Trump-suppotere (også kalt terrorister) taes, alle midler selvfølgelig helt greit. No flight list, ansiktskjennskjennelse, miste jobbene sine. Ja, Gina Carano sammenlignet jo dette litt med måten jødene ble behandlet på på 30-tallet før masseutryddelsene startet. Hun fikk raskt sparken fra Disney.

Dette til tross for at Disney ikke har noe problem med å takke Kommunistpartiet i Kina for deres innsats i filmen Mulan som blant annet ble filmet i samme provinsen CCP bedriver folkmord av muslimer. 

6. januar blir demokratenes Reichtag-moment. Nå har de sjansen til å vende folket mot en bestemt folkegruppe. Innføre nye sikkerhetslover og terrorlover slik Hitler gjorde for å knuse all politisk motstand for snart 100 år siden. Historien kommer til å repetere seg selv, men det er ikke Trumpismen som er trusselen slik naive nordmenn og andre MSM-lesere tror. Men det politiske korrupte "Establishment" i USA bestående av rouge CIA, rouge FBI, Big Tech, Clintons, Media, korrupte demokrater og republikanere. 

Dette er en mektig og skremmende artikkel av selveste Greenwald som var en av journalistene Snowden samarbeidet med da de avslørte Obama-admins spionasje av politiske ledere i Europa.

Det er jo for øvrig litt komisk at enkelte utvidende sjeler fortsatt tror Trump ødela forholdet mellom Europa og USA, når det utvilsomt var Obama & Co. som har skylden i dette. Trump krevde bare at Europa gjorde mer for å beskytte seg selv.  

Lykke til USA, det trengs nå. Snart blir vel ekstreme Harris president da Biden utvilsomt er alt for dement til å lede USA i de kommende krisene verden står ovenfor

(Innlegget ble redigert 24.02.21 20:07)

Xavi7

Xavi7
24.02.21 20:02

Det som er mest skremmende er at det Republikanske partiet ikke har tatt avstand fra psykopaten Trump. 

idiomatisk

idiomatisk
24.02.21 20:39
Xavi7: Det som er mest skremmende er at det Republikanske partiet ikke har tatt avstand fra psykopaten Trump.

Han vil leve care-free i hodet ditt og veldig mange andre frem til han dør. Han har en enorm påvirkningskraft på de som syns har er kul(meg), og de som hater han(deg) 

Men du må alltid huske på at Trump ikke vet hvem du er, og aldri kommer til å få vite hvem du er. Så ikke la det påvirke deg for mye. Bare som et lite tips!

(Innlegget ble redigert 24.02.21 20:39)

idiomatisk

idiomatisk
24.02.21 20:45

(Innlegget ble redigert 24.02.21 20:47)

Xavi7

Xavi7
24.02.21 21:05
idiomatisk: Han har en enorm påvirkningskraft på de som syns har er kul(meg), og de som hater han(deg)

Du synes Trump er kul? Total kollaps:-)

idiomatisk

idiomatisk
24.02.21 21:16
Xavi7: Du synes Trump er kul?

Absolutt. 

Milliardær, reality-kjendis og deretter mot alle odds president av verdens mektigste land. Mer enn du, din familie, dine venner, framtidige venner eller noen du kommer til å kjenne eller se vil oppnå noensinne i sine liv. 

Jepp jepp, kul i mine øyne!

Xavi7

Xavi7
24.02.21 21:19
idiomatisk: Absolutt.

Jeg skal gi deg følgende: Trump var kul. Helt til han ble presidentkandidat. Se gamle intervjuer med han. Men etter 2016 har det gått en vei, og det er til helvete. Mannen har blitt gal.

toolshed

toolshed
24.02.21 21:26
idiomatisk: forutbestemt av pengeeliten i USA

Du er klar over at denne kompisen din her er en del av denne eliten?

idiomatisk

idiomatisk
24.02.21 23:18
toolshed: Du er klar over at denne kompisen din her er en del av denne eliten?

Jeg vet jeg ofte oppfører meg som en del av eliten, og kan kanskje forveksles med en person med mye innflytelse.... Men Trump er altså ikke en kompis av meg, bare en fyr som har brukt befolkningen i USA til å ta et oppgjør med den korrupte makteliten i USA, som nå virker ganske rådville. En fryd å se! 

Trump er for øvrig historisk også. To riksrettssaker mot seg, fullstendig magaplask ved begge anledninger fra demokratenes side. Kostelig skue. Håper vi får mer av dette fremover. 

toolshed

toolshed
25.02.21 13:03
idiomatisk: bare en fyr som har brukt befolkningen i USA til å ta et oppgjør med den korrupte makteliten i USA, som nå virker ganske rådville.

En korrupt fyr som har brukt all sin makt til å skaffe enda mer penger og makt til seg og sine og styrt et land på en måte som ikke eier sidestykke i trainwreck. Bra type dette.

NiGoZeroIchi

NiGoZeroIchi
25.02.21 13:36
idiomatisk: Nå har vi endelig fått rigget Biden på plass, så nå skal alle Trump-suppotere (også kalt terrorister) taes, alle midler selvfølgelig helt greit.

Ved å hevde at alle skal tas skaper man et inntrykk av at sakene mot de som faktisk var med på stormingen i grunnen er for å straffe folk for at de var støttespillere til Trump - og ikke på grunn av at det å true folkevalgte og hindre en demokratisk prosess er straffbart. 

En konspirasjonsteori - som dessverre, i en gruppe der folk kan finne på å tro at politiske motstandere er satanistiske pedofile og at Trump er den viktigste personen i kristenheten etter Jesus, fort kan bli tatt som sannhet...

(Innlegget ble redigert 25.02.21 13:37)

Palimpsest

Palimpsest
25.02.21 13:38

Så valget var ikke rigget - men det var rigget. Skjønner. Blunk blunk.

idiomatisk

idiomatisk
25.02.21 13:55
toolshed: En korrupt fyr som har brukt all sin makt til å skaffe enda mer penger og makt til seg og sine og styrt et land på en måte som ikke eier sidestykke i trainwreck. Bra type dette.

Du tenker på Biden her ja?

The Bidens' Income DID Go From $396,456 In 2016 To $16.5 Million For 2017-2019 -- It's In Public Records: Increases From Book Deals, Speaking Dates

Du tenker nok kanskje at Biden på to år som politiker har tjent mer enn Jo Nesbø har i hele sin bokkarriere, men jeg tror vi heller sier 10% to the "Big Guy" jeg, 

Neppe tilfeldig at Biden ønsker seg et mer vennlig forhold til Kommunistpartiet i Kina, da blir det mer cash inn på kontoene i fremtiden vet du.   

Biden er en superkorrupt karrierpolitiker. Noe som er mye verre enn å være en slesk businessman som har snyltet på skatten, slik resten av milliardærene i USA gjør.

Trump har forøvrig ikke tjent en dritt på å være President, han har derimot tapt milliardbeløp og omdømme. 

(Innlegget ble redigert 25.02.21 13:58)

Noreger

Noreger
25.02.21 14:02
NiGoZeroIchi: Ved å hevde at alle skal tas skaper man et inntrykk av at sakene mot de som faktisk var med på stormingen i grunnen er for å straffe folk for at de var støttespillere til Trump - og ikke på grunn av at det å true folkevalgte og hindre en demokratisk prosess er straffbart.

Selvsagt er det ingen radikale maktskifter som tar alle likt. Men at USA nå går inn i en ny fase hvor totalitært styre og fullstendig politisk kontroll er det nok mye som tyder på ja.

De som "stormet" Capitol skal selvsagt få verste behandling. Her vil det nok bli mange lange fengselsstraffer ja, i praksis livstid for endel. I tillegg vil nok mange av de der borte som har vært aktive på internett likedan få livsvarige endringer med fensglinger og økonomisk ruin. 

I tillegg vil jo mange mange folk enten ikke få jobb lenger, eller bli sparket fra de jobbene de har. Store deler av USA har jo "at will firing", slik at enhver kan sparkes uten grunn. Små bedrifter som på noen måte ikke støtter de nye herskerne, eller tilogmed DONERTE til Trump vil nok likedan få en hard framtid. 

Mye av den retorikken som det blå laget bedriver nå handler om å framstille bildet slik at ting var mye verre enn det var og likedan at en må gi store fullmakter til å slå ned på meningsmotstandere, bare en definerer dem som "terorrister". 

All denne energien de bruker på dette vil kue en stor del av USA's befolkning. Så får vi se da, om alle våpenfolka vil gjøre opprør, noe jeg tviler veldig mye på. Når alt kommer til alt er Amerikanere feiginger og har det stort sett bare i kjeften. Samtidig vil jo dette rette oppmerksomheten vekk ifra mer "trivielle" ting som den kommende økonomiske katastrofe som venter dem; et militærvesen som ikke lenger makter å kue resten av verden og en masseinnvandring som vil strupe lønningene til middelklassen enda mer.

Igjen, det er GODT å bo i Norge og at vi er "alliert" med slike folk er jo helt vannvittig. Men det gode med dette er at jo dypere USA faller, jo mer press vil det nok bli på oljefondet å trekke seg ut derifra. Iallfall når aksjene og dollaren blir mye mindre verdt. 

NiGoZeroIchi

NiGoZeroIchi
25.02.21 14:52
Noreger: Men at USA nå går inn i en ny fase hvor totalitært styre og fullstendig politisk kontroll er det nok mye som tyder på ja.

Nei, det er faktisk ikke noe som tyder på det - selv om konspirasjonsteoretikerne hevder at det er slik.

"De som "stormet" Capitol skal selvsagt få verste behandling."

De skal bli stilt for retten for sin deltakelse i noe som var et klart lovbrudd.

Rhabagatz

Rhabagatz
25.02.21 15:07
idiomatisk: valget ikke var rigget, men "fortyfied"

Festlig at dere stadig trekker frem denne artikkelen.

Altså - faren var Trump, som tidlig annonserte at han ikke kunne tape et rettferdig valg!

a vast, cross-partisan campaign to protect the election–an extraordinary shadow effort dedicated not to winning the vote but to ensuring it would be free and fair, credible and uncorrupted. For more than a year, a loosely organized coalition of operatives scrambled to shore up America’s institutions as they came under simultaneous attack from a remorseless pandemic and an autocratically inclined President.

Altså - en konspirasjon for å sikre et fritt og rettefrdig valg. Hørt på makan?!

(Innlegget ble redigert 25.02.21 15:07)

kristofferbd

kristofferbd
25.02.21 15:22
idiomatisk: Jeg var overbevist om at valget var rigget med faktisk valgfusk(noe som selvfølgelig fortsatt er en mulighet) men har samtidig innsett at mediene + Big Tech hadde skapt et så fælt bilde av Trump at det måtte ende med tap, til tross for +10 millioner og over 75 millioner stemmer totalt. Mer enn noen annen sittende president i amerikansk historie. Imponerende i seg selv det.

Dakkars lille Trump - pressen var så fæle mot ham...

(Ironivarsel)

Når du flørter med nazister, facister og kristenfundamentalister - for ikke å snakke om journalist-morderen i Saudi-Arabia, folkemorderen Kim Jong-un og diktator-Putin, ja, da er det ikke rart at mediene har et kritisk søkelys på deg til stadighet. 

Og da har jeg jo ikke nevnt oppfordringen til terror den 6. januar 2021. Han rakket ned på sin egen visepresident Pence mens terroristene ropte "hang Mike Pence". Han kunne stoppet terroren da de kom seg inn i Capitol, men gjorde det ikke. Det er grunn nok i seg selv til at han burde blitt dømt i riksrettssaken...

idiomatisk

idiomatisk
25.02.21 16:07
kristofferbd: for ikke å snakke om journalist-morderen i Saudi-Arabia,

Sånn er det å være president i USA vet du. Da må man nesten snakke med andre statsledere, enten man liker det de står for eller ikke. 

Dessuten skal vestlige ledere og venstresiden holde kjeft om journalister på generelt grunnlag. Julian Assange råtner bort i et fengsel i England fordi han delte noen litt kjipe detaljer om Obama & Co. Det samme med Snowden, men han kom seg heldigvis til Russland før CIA og FBI fikk tak i han. 

Han var selvfølgelig kul da han avslørte Bush og omstendighetene rundt Irak-krigen, men så fort han avslørte demokratene sine grusomheter så fikk pipen en annen lyd ja. Synd Trump var for feig til å benåde Assange og Snowden 

(Innlegget ble redigert 25.02.21 16:12)

idiomatisk

idiomatisk
25.02.21 16:21
kristofferbd: Og da har jeg jo ikke nevnt oppfordringen til terror den 6. januar 2021.

Dramaqueen 

Dette var noen hundre utkledde rednecks uten våpen som tok seg inn i bygningen, tok et par selfies med politiet, ødela noen vinduer og kanskje noen dører .  

Det var vel bare Trump-supportere som døde den dagen nå som vi alle vet at eventyret Fake News mediene spredde om denne politimannen som døde bare var en ny blank løgn. 

Det som skjedde i fjor sommer utenfor det hvite hus var mye verre. 100 Secret Service agenter ble skadet i opptøyene. Da mente mediene at Trump var feig og gjorde nærmest narr av at han måtte føres i sikkerhet av Secret Service. 

Slik blir dere daglig utsatt for propaganda og løgn uten at dere engang tenker over det.

(Innlegget ble redigert 25.02.21 16:31)

idiomatisk

idiomatisk
25.02.21 17:29
NiGoZeroIchi: Nei, det er faktisk ikke noe som tyder på det - selv om konspirasjonsteoretikerne hevder at det er slik.

Tulsi Gabbard - en av presidentkandidatene til demokratene kan neppe kalles en konspirasjonsteoretiker. 

Hun advarer mot den nye politistaten Biden-administrasjonen planlegger for det amerikanske folket. 

Selv Ilhan Omar advarer mot dette, fordi hun skjønner at etter at "The Establishment" har tatt Trump-supporterne, så kommer de etter sosialistene. 

(Innlegget ble redigert 25.02.21 17:45)

kristofferbd

kristofferbd
25.02.21 19:43
idiomatisk: Dette var noen hundre utkledde rednecks uten våpen som tok seg inn i bygningen, tok et par selfies med politiet, ødela noen vinduer og kanskje noen dører

Tror det er den største bagateliseringen jeg har sett her inne.

(Innlegget ble redigert 25.02.21 19:44)

BlackEagle

BlackEagle
25.02.21 19:43
idiomatisk: og de som hater han(deg)

Jeg æ'kke sikker på om Xavi7 gidder å bruke energi på å hate Donald den Enfoldige.

Mvh

BE
"All you need is love!"
(Lennon/McCartney)

BlackEagle

BlackEagle
25.02.21 19:45
idiomatisk: Absolutt.  Milliardær, reality-kjendis

Ja, det skal jeg si virkelig er noe å beundre...

Mvh

BE

BlackEagle

BlackEagle
25.02.21 19:55
Noreger: Men at USA nå går inn i en ny fase hvor totalitært styre og fullstendig politisk kontroll er det nok mye som tyder på ja.

Beklager, jeg forsto ikke hva du mente p. g. a. ufullstendig setning. Etter "...hvor totalitært styre og fullstendig politisk kontroll..." mangler det noe før resten av setningen. Setningen blir derfor meningsløs. Det er derfor fint om du forklarer hva du mente skulle komme rett etter etter det innkopierte del-sitatet i anførselstegn ovenfor, men før "...er det nok mye som tyder på ja.".

Takk.

Mvh

BE

BlackEagle

BlackEagle
25.02.21 19:57
idiomatisk: Dessuten skal vestlige ledere og venstresiden holde kjeft om journalister på generelt grunnlag.

Mener du med det at det er kun vestlige ikke-ledere på høyresiden som har uttalerett?

Mvh

BE

BlackEagle

BlackEagle
25.02.21 19:58
idiomatisk: Dette var noen hundre utkledde rednecks uten våpen som tok seg inn i bygningen

Og det har du hvilket belegg for å mene?

Mvh

BE

Noreger

Noreger
25.02.21 21:34
BlackEagle: Beklager, jeg forsto ikke hva du mente p. g. a. ufullstendig setning. Etter "...hvor totalitært styre og fullstendig politisk kontroll..." mangler det noe før resten av setningen. Setningen blir derfor meningsløs. Det er derfor fint om du forklarer hva du mente skulle komme rett etter etter det innkopierte del-sitatet i anførselstegn ovenfor, men før "...er det nok mye som tyder på ja.".

Huff da.. Stakkars liten.

Eller er det bare en de gode gamle hersketeknikkene til sofa-eliten som er ute igjen da?

DU har ikke vært mye rundt i verden hører jeg. Går faktisk godt å kommunisere med gamle folk i Slovakia om en blander litt Russisk, Polsk og Tysk, selv om det nok ikke var mye grammatikk der nei.

Jeg tipper du fint oppfattet budskapet så om du virkelig ikke gjør det er du nok rett og slett for dum ja.  Enten er du dum, eller gjør deg vanskelig. Tipper mest på det siste da. Normiene er jo hjernevaskede, men ikke nødvendigvis dumme. 

Noreger

Noreger
25.02.21 21:42
idiomatisk: Tulsi Gabbard - en av presidentkandidatene til demokratene kan neppe kalles en konspirasjonsteoretiker.  Hun advarer mot den nye politistaten Biden-administrasjonen planlegger for det amerikanske folket.  Selv Ilhan Omar advarer mot dette, fordi hun skjønner at etter at "The Establishment" har tatt Trump-supporterne, så kommer de etter sosialistene.

Tulsi har jo også blitt stemplet som "Russisk agent" av Hillary og alle cheerleaderne til det blå laget. Kanskje derfor jeg er enig i mye av det hun sier.

Både Tulsi og Trump er imot at USA skal være verdenspoliti og at flere kriger skal starts. I tillegg er begge ivrige på å få fram at dette ikke er billig. 

Men det stikker jo enda dypere enn dette da. Når Trump, Ron Paul, Dennis Kucinich og Tulsi Gabbard alle er imot kriger av forskjellige grunner ifra konstitusjonelle lovbrudd, til økonomi og inkludert simpel humanitet, holder dette selvsagt ikke for demokratene OG republikanerne som hever sin lønn hos MIC og stort sett aldri har stemt imot en krig i hele sin karriere. 

Når Tulsi, Ron Paul og tidligere kampanjeleder for Hillary nå sier USA er på grensen til å bli et diktatur, eller går den veien (og UNDER Biden, IKKE "på grunn av Trump"), så er det kanskje grunn til å lytte litt til det. 

Men istedet er normiene hos (Spesielt) den blå bermen desperat etter å få Trump og annen reell opposisjon til å fullstendig ødelegges. Ikke at jeg egentlig bryr meg så mye. Om USA ender opp i en borgerkrig eller iallfall en veldig splittet nasjon, er det bra for Norge og muligens kan hjelpe oss i vår uavhengighetskamp 

Når det gjelder Obama (ikke at jeg synes han var noe geni heller) så var han iallfall IMOT Irak-krigen og hadde de gitt ham fredsprisen på DET grunnlaget kunne jeg faktisk ikke sagt så mye. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg