Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

George Floyd rettssaken

NYTT TEMA
Noreger

Noreger
21.04.21 19:00

Da endte jo dette skuespillet slik det var forventet. 

Har ikke mye sympati for politiet generelt, men denne saken ville jo aldri ha blitt nent av media hvis "offeret" hadde mindre melanin.

Doozeren

Doozeren
21.04.21 19:50
Xavi7: Floyds etterlatte får aldri George tilbake men det må være en slags trøst at hans drapsmann blir dømt.

også 27 millioner da. 

Doozeren

Doozeren
21.04.21 19:56
MLangseth: folk på ytre høyre

Det kan synes som om "ytre høyre" påstander strøs lett rundt på dette forum uten at noen synes at det gjør noe. 

Bleep

Bleep
21.04.21 20:43
Doozeren: Det kan synes som om "ytre høyre" påstander strøs lett rundt på dette forum uten at noen synes at det gjør noe.

Ja, ukvemsordene sitter generelt løst hos venstresiden. Behagelig er det ikke, men hva kan man gjøre. Klimaet her inne har blitt så ubehagelig at jeg stort sett nøyer meg med å lese, istedenfor å kommentere selv. Det er grenser for hvor mye en gidder å høre at en er rasist, fascist og høyreekstrem.

broren_til_noen

broren_til_noen
21.04.21 22:45
zetta: For en som ikke er ekspert på pågripelser og politigrep er det jo umulig å vite om en slik behandling er dødelig. Selv tror jeg slett ikke det, men kan ikke være sikker. Jeg vet rett og slett ikke nok om dette.

Det er merkelig. Du forteller stadig vekk at du ikke veit nok om dette eller hint om saker og ting du uttaler deg bastant om. 

Er det ikke litt snodig at du kan ha så faste og bastante meninger om ting du sier du ikke veit nok om? 

broren_til_noen

broren_til_noen
21.04.21 22:52
CinemaMaestro: Ifølge obduksjonsrapporten, f.eks, ble det heller ikke funnet skader på Floyds nakke. La oss heller ikke glemme at Chauvin er en svært liten person ift Floyd, veide ikke mer enn 70kg og 1.76. Floyd var nesten 2 meter og veide drøyt hundre kg.

Nå veit jeg ikke hvor mye du veier eller hvor stor du er, men er du med på et eksperiment? 

Jeg er 1,78 høy og veier 73 kg.

Skal vi sette håndjern på deg med henda bak på ryggen, og legge deg i en litt vanskelig stilling på siden, en stilling som i utgangspunktet gjør det litt tungt å puste ordentlig? 

Så kan jeg sette meg med kneet mitt på nakken din i 9 minutters tid? 

Og etterpå kan du sprette opp og vise oss andre hva slags kjekkas du er. 

Du klarer vel det du som er så eplekjekk når det gjelder Floyd? 

Er du med på et slikt eksperiment eller er du for feig? 

Art-Vandelay

Art-Vandelay
21.04.21 22:54

Det er ikke livsfarlig. Det har vært prøvd, og utført utallige ganger før. Men, du bør ikke være overvektig, dårlig helse og eller full av narko. Da kan du dø.

CinemaMaestro

CinemaMaestro
21.04.21 22:55
broren_til_noen: Nå veit jeg ikke hvor mye du veier eller hvor stor du er, men er du med på et eksperiment?  Jeg er 1,78 høy og veier 73 kg. Skal vi sette håndjern på deg med henda bak på ryggen, og legge deg i en litt vanskelig stilling på siden, en stilling som i utgangspunktet gjør det litt tungt å puste ordentlig?  Så kan jeg sette meg med kneet mitt på nakken din i 9 minutters tid?  Og etterpå kan du sprette opp og vise oss andre hva slags kjekkas du er.  Du klarer vel det du som er så eplekjekk når det gjelder Floyd?  Er du med på et slikt eksperiment eller er du for feig?

Jeg har nesten ikke ord lengre. Er du i stand til å lese hvilken post jeg opprinnelig svarte på når det gjaldt vekt og høyde? Er du i stand til det?

broren_til_noen

broren_til_noen
CinemaMaestro: George Floyd ble ikke henrettet.

Nei, han ble bare klemt livet ut av sakte og målbevisst. 

Selvsagt en stor forskjell. 

Canucks

Canucks
broren_til_noen: Du klarer vel det du som er så eplekjekk når det gjelder Floyd?  Er du med på et slikt eksperiment eller er du for feig?

Klovnen Steven Crowder gjorde dette eksperimentet.

Relativt tåplig da det er helt umulig å gjenskape dette helt eksakt slik som Chauvin gjorde, og han ble med det rette latterliggjort for dette.

broren_til_noen

broren_til_noen
21.04.21 23:07
CinemaMaestro: Er du i stand til å lese

..din desperasjon etter å forsvare Chauvin, Trump og andre tullinger borti der? 

Ja, det er jeg. 

Det jeg er mest imponert over er din evne til, som stort sett en uopplyst noksagt her i Norge, som veit såpass mye at du på en så snasen måte kan annullere alt det leger og annet medisinsk personell sa under rettssaken om hva Floyd ble utsatt for, og deres opplysninger etter å ha obdusert ham. 

Kan du opplyse oss om din sikkert mangeårige legeutdannelse, selvsagt med opplysninger om hva du har spesialisert deg i, og hva slags professorat du helt sikkert besitter nå?

(Innlegget ble redigert 21.04.21 23:08)

LaGoeba

LaGoeba
21.04.21 23:10
Art-Vandelay: Det er ikke livsfarlig.

Igjen - Det er en grunn til at dette ikke blir lært bort i Norge. 

CinemaMaestro

CinemaMaestro
21.04.21 23:10
broren_til_noen: ..din desperasjon etter å forsvare Chauvin, Trump og andre tullinger borti er?  Ja, det er jeg.  Det jeg er mest imponert over er din evne til, som stort sett en uopplyst noksagt her i Norge, som veit såpass mye at du på en så snasen måte kan annullere alt det leger og annet medisinsk personell sa under rettssaken om hva Floyd ble utsatt for, og deres opplysninger etter å ha obdusert ham.  Kan du opplyse oss om din sikkert mangeårige legeutdannelse, selvsagt med opplysninger om hva du har spesialisert deg i, og hva slags professorat du helt sikkert besitter nå?

I motsetning til deg har jeg satt meg inn i både obduksjonsrapportene, vitnemålene og uttalelsene fra legene til å forholde meg kritisk til hvordan de kan tolkes. Det har ikke du. Du har bare lest overskrifter. Dette har jeg snakket om en rekke ganger tidligere i tråden, som du naturligvis ikke har lest.

broren_til_noen

broren_til_noen
21.04.21 23:23
CinemaMaestro: I motsetning til deg har jeg satt meg inn i både obduksjonsrapportene, vitnemålene og uttalelsene fra legene til å forholde meg kritisk til hvordan de kan tolkes. Det har ikke du.

Hva vet du om hva jeg har - eller ikke har - satt meg inn i? 

Og igjen; Hva slags utdanning har du som gjør deg i stand til å annullere det som leger og medisinsk personell slo fast var fakta om Floyds dødsårsak? 

For meg framstår du kun som et skoleeksempel på en virkelig sisteamanuensis uten peiling på så mye, og derfor er desto mer skråsikker på ting du ikke aner noe om. 

CinemaMaestro

CinemaMaestro
21.04.21 23:32
broren_til_noen: Hva vet du om hva jeg har - eller ikke har - satt meg inn i?  Og igjen; Hva slags utdanning har du som gjør deg i stand til å annullere det som leger og medisinsk personell slo fast var fakta om Floyds dødsårsak?  For meg framstår du kun som et skoleeksempel på en virkelig sisteamanuensis uten peiling på så mye, og derfor er desto mer skråsikker på ting du ikke aner noe om.

Sier du at man må ha utdannelse innenfor ett fagfelt for å kunne snakke om tvetydigheten og de logiske bristene i konklusjonene som trekkes av gitte fagpersoner?

Hvis en person blir halshugget på videoopptak, og obduksjonen konkluderer med at vedkommende døde av naturlige årsaker, skal vi da tro på obduksjonen selv om de som kritiserer den ikke er leger? Halleluja.

broren_til_noen

broren_til_noen
21.04.21 23:49
CinemaMaestro: Hvis en person blir halshugget på videoopptak, og obduksjonen konkluderer med at vedkommende døde av naturlige årsaker

Ja, såsant det dreide seg om dine vanlige desperate forsvar av  "mennesker" som Chauvin, Trump eller andre alt.right-tullinger tror jeg så gjerne du ville slukt en slik konklusjon. 

Du ville hardnakka  at det dreide seg om naturlige årsaker. 

Og selvsagt ikke unngått å fortelle alle oss andre hvor idioter og kunnskapsløse vi er som ikke forstår dette.

Script

Script
21.04.21 23:52

Rasismen mot de svarte er historisk og klassemesig  betinget. Trodde jeg.Den nye rasismen mot asiater er ubegripelig. Jeg trodde rasisme var klassebestemt, men asiatene er jo ikke underklasse. Muligvis er det et eksepsjonelt unnatak fra vanlig forklaring på rasisme, pga covid med opprinnelse i China blir de syndebukker.

(Innlegget ble redigert 21.04.21 23:55)

broren_til_noen

broren_til_noen
21.04.21 23:52
CinemaMaestro: tvetydigheten og de logiske bristene i konklusjonene som trekkes av gitte fagpersoner

Du tenker på tvetydighetene og de logisk bristene som er så åpenbare at en enstemmig jury valgte å se helt og fullstendig bort fra dem, og finne Chauvin skyldig på alle punkter? 

CinemaMaestro

CinemaMaestro
22.04.21 07:05
broren_til_noen: Du tenker på tvetydighetene og de logisk bristene som er så åpenbare at en enstemmig jury valgte å se helt og fullstendig bort fra dem, og finne Chauvin skyldig på alle punkter?

Og igjen har du ikke lest hva jeg har skrevet vedrørende rammene rundt denne rettsaken og hvor sterkt juryen implisitt ble presset til å kun kunne ta èn avgjørelse. Trusler om opptøyer, plyndring og vandalisering, trusler om angrep rettet mot seg selv og egen familie, idiotiske uttalelser fra ledende politikere, at Minneapolis utbetaler erstatning til familien før saken er avgjort.

maxus4

maxus4
22.04.21 11:46

Nå er Borgermesteren i Minneapolis ute og joiner skamprosingen av kjeltringen Floyd: "«George Floyd came to Minneapolis to better his life. But ultimately his life will have bettered our city,»

Den skamrosingen er så kvalm.  Man vet at byen hadde brent om ikke Chauvin hadde blitt funnet skyldig i alle 3 punktene. Ingen jury i verden ville våget noe annet.    Og i kø står racebaitende politikere i kø for å hylle fyren.   Det er tragisk at han døde, det er trist for de nærmeste, men der stopper det.    Fyren var ingen helgen.   Han var en yrkeskriminell narkoman med mange svin på skogen.

Pelosi ser mot himmelen og takker Floyd for at han ga sitt liv  , Beijing-Biden blander seg inn i saken før den er over og resten av de politisk korrekte joiner denne floyd-sekten. Fyren fikk en begravelse som overgikk prinsesse Diana der smittevern var et fremmedord og familien har mangemillionærer.   Er ikke det nok snart i å glamorisere en kriminell.

Det er ikke funnet en halv mikrostavelse av rasisme i saken.  Det er oppspinn og påstander.   Og saken var en farse.  Juryen virket ikke å ha lyttet på beviser eller argumenter men har votert utifra at de vet sin egen by brenner om de stemmer feil.  

Gunstein12

Gunstein12
22.04.21 11:46
broren_til_noen: Skal vi sette håndjern på deg med henda bak på ryggen, og legge deg i en litt vanskelig stilling på siden, en stilling som i utgangspunktet gjør det litt tungt å puste ordentlig?

En så jo også at leppene hans var usedvanlig store. Dette kan jo godt skyldes opphoping av blod på grunn av kvelning. 

Art-Vandelay

Art-Vandelay
22.04.21 11:49
maxus4: Juryen virket ikke å ha lyttet på beviser eller argumenter men har votert utifra at de vet sin egen by brenner om de stemmer feil.

Kan forstå at de gjorde det. Forestill deg at noen ikke gjorde det. Hvilket liv ville de fått? Muligens ikke så veldig langt..

Nexuscrawler

Nexuscrawler
22.04.21 12:18

Jepp. Bidens uttalelser som en sittende president om enkeltstående rettssaker er en enorm uting og skal og bør sies imot. Desverre var det nøyaktig dette GoingKronos, Zen0n, Brezjnev, Alseboy og undertegnede sa var det farligste ved å tillate at den forrige presidenten gjorde det samme. Presedensen er satt, nivået ble senket av Trump, og hvem som helst som blir president har nå "lov" til å oppføre seg akkurat slik vi ser nå. Motbydelig, trist, men sant..... Dette er den sorte arven etter Trump, en presedens med et ufattelig lavt nivå av moralitet...

(Innlegget ble redigert 22.04.21 12:21)

Nexuscrawler

Nexuscrawler
22.04.21 12:25

Kan forstå at de gjorde det. Forestill deg at noen ikke gjorde det. Hvilket liv ville de fått? Muligens ikke så veldig langt..

Komplett grunnløse spekuleringer. Akkurat like grunnløse som da Biden sa "Hadde opptrørene på trapoen til Capital vært svarte, hadde vi sett et helt annet utfall av politiet". Selvsagt med mindre du kan vise til at jurymedlemmer har fått konkrete drapstrusler da, noe som og ville fått de fjernet fra juryen ifølge amerikansk juspraksis.

maxus4

maxus4
22.04.21 13:19
Art-Vandelay: Kan forstå at de gjorde det. Forestill deg at noen ikke gjorde det. Hvilket liv ville de fått? Muligens ikke så veldig langt..

Ja se for deg å samle en gruppe bergensere til å være jury i Bergen. de vet at byen raseres om den tiltalte frikjennes eller ikke dømmes for alle punktene.   Man skulle letet lenge for å finne noen som ikke hadde latt seg påvirke her. 

maxus4

maxus4
22.04.21 13:21
Nexuscrawler: Komplett grunnløse spekuleringer. Akkurat like grunnløse som da Biden sa "Hadde opptrørene på trapoen til Capital vært svarte, hadde vi sett et helt annet utfall av politiet". Selvsagt med mindre du kan vise til at jurymedlemmer har fått konkrete drapstrusler da, noe som og ville fått de fjernet fra juryen ifølge amerikansk juspraksis.

Jurymedlemmene var anonymiserte av en god grunn.   Men i hovedsak tenker jeg at de bor og lever i dette området og vet at samfunnet vil bli rasert om utfallet blir noe annet enn skyldig skyldig skyldig.  

CinemaMaestro

CinemaMaestro
22.04.21 14:27
Nexuscrawler: Jepp. Bidens uttalelser som en sittende president om enkeltstående rettssaker er en enorm uting og skal og bør sies imot. Desverre var det nøyaktig dette GoingKronos, Zen0n, Brezjnev, Alseboy og undertegnede sa var det farligste ved å tillate at den forrige presidenten gjorde det samme. Presedensen er satt, nivået ble senket av Trump, og hvem som helst som blir president har nå "lov" til å oppføre seg akkurat slik vi ser nå. Motbydelig, trist, men sant..... Dette er den sorte arven etter Trump, en presedens med et ufattelig lavt nivå av moralitet...

Bullshit. Ingen tvang Sleepy eller Waters til å si en dritt. Alt dette er bare whataboutism. Hvis du raner en butikk og slipper unna med det, lager ikke det en presedens for kompisen din å rane en annen butikk.

Solvgutt1

Solvgutt1
22.04.21 14:29
CinemaMaestro: Bullshit. Ingen tvang Sleepy eller Waters til å si en dritt. Alt dette er bare whataboutism. Hvis du raner en butikk og slipper unna med det, lager ikke det en presedens for kompisen din å rane en annen butikk.

Hvis du raner en bank åpenlyst, og slipper unna med det og sågar blir hyllet for det av enkelte, så setter det nok en viss presedens jo.

CinemaMaestro

CinemaMaestro
22.04.21 14:32
Solvgutt1: Hvis du raner en bank åpenlyst, og slipper unna med det og sågar blir hyllet for det av enkelte, så setter det nok en viss presedens jo.

Nei, det gjør overhodet ikke det. Noe så latterlig. At "enkelte" hyller deg for å rane en bank gir overhodet ikke presedens for andre til å rane en bank. Det er fortsatt ulovlig å rane en bank. Det er fortsatt umoralsk å rane en bank.

Solvgutt1

Solvgutt1
22.04.21 14:36
CinemaMaestro: Nei, det gjør overhodet ikke det. Noe så latterlig. At "enkelte" hyller deg for å rane en bank gir overhodet ikke presedens for andre til å rane en bank. Det er fortsatt ulovlig å rane en bank. Det er fortsatt umoralsk å rane en bank.

Jeg tenker at de som hyller, eller holder kjeft, når jeg raner en bank bør holde kjeft neste gang noen raner en bank i alle fall. 

Ellers er det nettopp dette "å sette en presedens er". Noe gjør noe. Man ser at det blir akseptert, og da er det satt en presedens.

Hvor mange av dere som er i harnisk over Bidens uttalelser reagerte på samme måte da Trump gjentatte ganger gjorde det samme? 

(Innlegget ble redigert 22.04.21 14:36)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg