Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Reisen til jordens indre! Fri fantasi?

NYTT TEMA
gamecrazy
gamecrazyInnlegg: 2198
09.12.11 18:53

Orker ikke å bruke tid på idiotfilmer som denne.Vet ikke alle at jorden er en fast masse og at det indre er nesten like varmt som solen?

Hvor tror egentlig folk at lava kommer fra i en vulkan?

Å havne i en hule 100 meter ned,kan jeg godt tro på ,men ikke 1 km eller 5.

Per_Rong
Per_RongInnlegg: 11067
09.12.11 23:10

Jeg ville saksøkt Jules Verne og krevd pengene tilbake.

orbixx
orbixxInnlegg: 3657
10.12.11 00:27
Per_Rong: Jeg ville saksøkt Jules Verne og krevd pengene tilbake.

Jeg ville aldri saksøkt den godeste Jules Verne, hvis han levde.

Han skrev mange interessante romaner, som inspirerte meg som guttunge til å lese mange av hans bøker.

"Reisen til jordens indre" var en dem- og han skrev alltid underholdene og spennende litteratur for store barn.

Jeg forstår at du skriver ironisk, Per_Rong, men jeg mener Jules Verne trenger en hyllest.

Bøkene har nok gått ut på dato, men den forfatteren ga nok mange unge utrolige opplevelser, som var givende for fantasien.

(Innlegget ble redigert 10.12.11 00:29)

Per_Rong
Per_RongInnlegg: 11067
10.12.11 00:31
orbixx: Bøkene har nok gått ut på dato, men den forfatteren ga nok mange unge utrolige opplevelser, som var givende for fantasien.

Enig, han var en av mine absolutt favoritter som guttunge.

orbixx
orbixxInnlegg: 3657
10.12.11 00:34
Per_Rong: Enig, han var en av mine absolutt favoritter som guttunge.

Jeg tenkte meg det, ja.

Ha det bra.

protus
protusInnlegg: 5510
11.12.11 19:49

Jeg vet ikke om trådstarter har hørt om Hollow Earth ?

Det er ikke mange lærde som har tro på dette, og det med god grunn. Men det er likevel et interessant tema.

Pip_6
Pip_6Innlegg: 18509
12.12.11 11:45
protus: Det er ikke mange lærde som har tro på dette, og det med god grunn. Men det er likevel et interessant tema.

Ja, får håpe isen på Nordpolen smelter, slik at hullet ned i Jordens indre åpner seg igjen.. ;o)

-Jeg er veldig skeptisk til Hollow earth, slik teorien foreligger idag. Men det er jo mulig at Jordens indre ikke er helt slik vi forestiller oss. -Ganske sikkert, vil jeg si.. -Faktisk..

RattusNorvegicus
RattusNorvegicusInnlegg: 12420
12.12.11 13:57
gamecrazy: Å havne i en hule 100 meter ned,kan jeg godt tro på ,men ikke 1 km eller 5.

Borerekorden er litt over 12 km

http://www.damninteresting.com/the-deepest-hole/

Riktignok ikke noe levelig sted.

Agay_Prispu
Agay_PrispuInnlegg: 5165
12.12.11 18:26

"Reisen til jordens indre! Fri fantasi?"

*Er farlig nok og utfordrende nok å få reise inn til kvinnekroppens indre. Man må være stiv nok og ikke minst beskyttet. Og forberedt på ettervirkninger av ulike slag..

Hvor langt har sædcellen reist relativt til sin størrelse? Det er jo rene verdensomseilingen under pussyhavet.

Agay_Prispu
Agay_PrispuInnlegg: 5165
12.12.11 18:28
gamecrazy: Vet ikke alle at jorden er en fast masse og at det indre er nesten like varmt som solen?

Pøh, et par runder i saunaen burde være grei forberedelse. Vel og merke ekte sauna, ikke sånn mild sommertemp som badstuene har sørpå.

grøttumsleivbråten
grøttumsleivbråtenInnlegg: 4090
16.12.11 01:03

Skal de ikke snart lage tunnel gjennom jorda da?, tenk på alle de bompengene man sparer ved å kaste seg ned i tunnelen. 

Pip_6
16.12.11 16:59
grøttumsleivbråten: Skal de ikke snart lage tunnel gjennom jorda da?, tenk på alle de bompengene man sparer ved å kaste seg ned i tunnelen.

Ja, det ville være fantastisk..

Man når man passer midten, faller man da oppover?

grøttumsleivbråten
grøttumsleivbråtenInnlegg: 4090
18.12.11 00:23
Pip_6: Ja, det ville være fantastisk.. Man når man passer midten, faller man da oppover?

Ja, eller man bremser ned slik at man stopper helt opp når man når overflaten på andre siden...men det kuleste er at hvis man lager mange tunneler til forskjellig steder på andre siden av jorden, så bruker man nøyaktig den samme tiden på å reise dit, selvom det er stor forskjell på avstandene.

Pip_6
18.12.11 10:55
grøttumsleivbråten: Ja, eller man bremser ned slik at man stopper helt opp når man når overflaten på andre siden...men det kuleste er at hvis man lager mange tunneler til forskjellig steder på andre siden av jorden, så bruker man nøyaktig den samme tiden på å reise dit, selvom det er stor forskjell på avstandene.

Artig.

Dermed vet vi hvordan reise i fremtiden vil atre seg: Et hull i bakken, -det nærmeste vi mennesker noensinne vil komme 'et sort hull' ;o)

Klikk for å gå tilbake til toppen