Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Synleg meteor midt på lyse dagen?

NYTT TEMA
hevart
hevartInnlegg: 2
17.12.17 09:27

Foto tatt i Florø 16.des ca. kl 12

Hei! Kva kan det være som styrtar ned frå himmelen her, er det ein meteor?

(Innlegget ble redigert 17.12.17 09:30)

Kulumuli
KulumuliInnlegg: 3615
17.12.17 11:20

ser sånn ut. Dette foto er isåfall et blinkskudd ettersom meteorer beveger seg svært raskt 

atomic_ant
atomic_antInnlegg: 2328
17.12.17 11:27

Ser mer ut som et fly med kondensstripe.

hevart
hevartInnlegg: 2
17.12.17 13:02

Ser ikkje ut som eit fly syns eg. Og like etter at dette objektet var vekk så kom det eitt til som var svakare. Så eg trur vi passerte eit meteor-belte.

Forstørra utsnitt med første objekt

Halen av det første objektet pluss eit nytt

atomic_ant
atomic_antInnlegg: 2328
18.12.17 18:47

Ja et fly ville du vel garantert lagt merke til før du tok bildet, og hvis du tok flere bilder etter hverandre.

Men jeg holder likevel et knapp på fly, det virker rart at halen er såpass ujevn hvis det er en meteor. Et fly går saktere og turbulens i lufta vil påvirke kondensstripene slik at de blir ujevne et stykke bak flyet.

Jeg trodde også at meteorene kom fra noenlunde samme vinkel når jorda passerer et belte, men det er jeg ikke sikker på.

JTHammer
JTHammerInnlegg: 2272
22.12.17 11:56

Enig med atomic_ant, dette er nok et fly (eller 2 :p ).

Såvidt meg bekjent så går meteorer i roughly samme retning når vi passerer gjennom slike belter.

Fly kan være vanskelig å se og høre på slike avstander.

Anbefaler Flight Radar 24H neste gang du ser dette, så kan du kanskje utelukke eller bekrefte om det er fly. :)

https://www.flightradar24.com

Grammofon
GrammofonInnlegg: 2214
24.12.17 14:17
hevart: Foto tatt i Florø 16.des ca. kl 12 Hei! Kva kan det være som styrtar ned frå himmelen her, er det ein meteor?

Ikke nedover men bortover. Helt vanlig kondensstripe, det der.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg