Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hologram teorien og P-braner

NYTT TEMA
KnotPong

KnotPong
26.01.06 00:56
Så hva synes dere om hologram terorien? Etter det jeg har forstått så går den ut på at all informasjon i universet (deriblant oss mennesker) egentlig bare eksisterer på en 2 dimensjonal flate, men vi oppfatter det som 3 dimensjoner...

Og hvordan fungerer dette med P-braner egentlig? Har forstått at P står for et ukjent antall dimensjoner, men hvordan fungerer dette i praksis? Eksisterer vi kanskje på en av mange braner, eller "ark" som svever rundt i et større superrom? Og våres bran oppfyller de kriteriene for at liv skal kunne oppstå? Altså 3 romdimensjoner + 1 tidssimensjon, har passelig med gravitasjonskraft og passeilig med oksygen og karbonatomer og sånt?

Jaja... ble kanskje litt rotete forklart, men er det ikke noen som er mestre i astrofysikk her, som kan forklare dette bedre?

-- En totalt meningsløs signatur! --
XtraGal3

XtraGal3
26.01.06 01:59
Jeg tror universet er som en eng med stående digre knappenåler
vi lever på kanten av en enorm knappenål og kan hoppe fra nål til nål
vi blir ikke spiddet fordi knappenålen er større enn oss
Apaneta

Apaneta
26.01.06 04:00
Intressant teori;)

Jeg for min del liker å tenke på universet som evig mørke med noen lysglimt her og der..Akkurat slik som livet;D
pushback

pushback
26.01.06 18:57
xtragal3: hvorfor i all VERDEN tror du det er akkurat sånn? Noen spesiell grunn?
RadikalAteist

RadikalAteist
26.01.06 23:30
Liker den klinkekuleteorien i MIB jeg
sarefiz

sarefiz
27.01.06 12:34
En teori går på at en gang for lenge siden før Big Bang, var det masse energi. en dag (hvis du kan kalle det en dag) denne energien ble omgjort til masse og dermed ble universet skapt.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg