Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tror meteor falt i Loddefjord

NYTT TEMA
2Crabs

2Crabs
23.02.06 10:57
http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article567712.ece

"En mystisk ildkule lyste opp himmelen over Vestlandet lørdag kveld og falt i bue ned mot Storavannet i Loddefjord i Bergen. Et digert hull i isen gjør at naboene tror det ligger en meteor i vannet. "

"Jubelen ble noe dempet da han hørte diameteren på hullet i isen. Meteorer skal ikke lage så store hull, ettersom de forbrenner kraftig før de når jordskorpen, og blir bare en kald, liten sten når de treffer bakken. "

Burde ikke noen sjekke hva det var?
Hva kunne det evetuelt være?

Zpiff

Zpiff
23.02.06 11:26
Sikkert bare noe "rom-skrot".

trollbrt

trollbrt
23.02.06 13:47
sigaren til clinton?
ziggypopp

ziggypopp
23.02.06 20:08
Kan det ikke være at meteoren opprinnelig var så stor, at den etter å ha gått igjennom atmosfæren fremdeles var såpass stor at den lagde et hull i isen på 5-6 meter i diameter. Hva er det som er ulogisk med det? Ville den isåfall oppløses i flere deler e.l...? hva om den var laget av borimot rent jern e.l....?

RatPack

RatPack
24.02.06 10:50
ziggypopp skrev:
Kan det ikke være at meteoren opprinnelig var så stor, at den etter å ha gått igjennom atmosfæren fremdeles var såpass stor at den lagde et hull i isen på 5-6 meter i diameter.

Ikke noen ekspert på dette, men antar en meteor har såpass stor fart at den vil gå gjennom isen. Om hullet er på 5-6 meter skulle dette tilsvare diameteren på meteoritten, sånn ca. Men en så stor meteoritt ville lagd mer enn et hull i isen, da snakker vi stor anslagsenergi.

HansM
Jalla2

Jalla2
24.02.06 16:29
En meteor på 5-6 meter ville ha lagt noe som tilsvarte en meget kraftig eksplosjon - en så stor gjenstand veier ganske mange tonn og ville nok ikke nøyd seg med å lage et hull i isen...se bare på det som skjer når et geværprosjektil går i bakken eller i vann...
Zartoc

Zartoc
24.02.06 20:27
http://www.killsometime.com/video/video.asp?ID=322

Anbefales på det sterkeste!

Dette er knall!
2Crabs

2Crabs
25.02.06 11:10
Har de sendt noen dit for sjekke, eller er folket for slappe? På tide att VG kommer med en oppdatering!
XtraGal3

XtraGal3
01.03.06 16:33
Zpiff skrev:
Sikkert bare noe "rom-skrot".

Xtragal3:
Jeg er helt enig med Zpiff her denne gang
jeg fikk også inn dette telepatisk at det mulig var romskrot
 PoseFant 

PoseFant 
01.03.06 16:37
Denne meteoren er nok ikke mer enn maks 10-15cm i diameter.
Med hastigheten den kommer med, vil den kunne lage et så stort hull.

Normalt vil meteorer med en diameter på 10m brenne opp i atmosfæren, siden de har hastigheter på flere tusen km/t.

---

/pF
2Crabs

2Crabs
07.03.06 10:00
Noen som har klart å finne ut, hva det var, ennå?
ziggypopp

ziggypopp
08.03.06 13:13
Jeg tror, grunnet inkompetente geologer eller hva de er, ikke gidder å ta seg bryet med å finne ut hva det var. Hvis det skal skje noe i denne saken tror jeg man må finne fram dykkerutstyret og sjekke sjøl. Hadde dette skjedd i fjorden der jeg bor hadde jeg leid meg dykkerutstyr og finni faenskapen sjøl :) Tenk om det er en meteor på en halv meter i diameter som ligger der... :D

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg