Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jeg gåter og blir varm om hjertet av slik storsinn

NYTT TEMA
forelderlikeverd
forelderlikeverdInnlegg: 8963
19.06.09 20:09

http://www.dagbladet.no/2009/06/19/nyheter/innenriks/trafikkulykke/6805137/

Tenåringsjente ble slept fire kilometer etter å ha blitt overkjørt av tankbil og deretter en personbil! Jentas foreldre ønsker forsoning med begge sjåfører!

At foreldre til den jente makter å tenke så langt og så stort er bare imponerende og beundringsverdig! Jeg hadde kanskje svartnet helt og aldeles mens raseri, sorg, bekymring og sinne hadde endevendt mitt indre! Jeg bøyer meg i gruset for slik formåen! Kunne vi bare vært fler som var i stand til slikt! Jentas foreldre er virkelig mennesker å se opp til!

enigma_undercover
enigma_undercoverInnlegg: 6741
19.06.09 20:13

Ja. Denne hendelsen er på flere måter grotesk. Vi får bare håpe på at det går bra med jenta, uten alvorlige mén. Men å kjøre en personbil med en 13-åring hengende under, helt uten å merke at bilen oppfører seg annerledes, det tror jeg ikke kunne skjedd meg. Riktig beslutning av politiet å inndra førerkortene til de impliserte.

(Innlegget ble redigert 19.06.09 20:14)

guri_03
guri_03Innlegg: 415
19.06.09 20:29

Grusom ulykke. Håper virkelig at det går bra med jenta jeg også. Tenker på både henne og hennes familie. De må ha det veldig tøft nå. Tror nok sjåførene har det jævlig nok som det er, de også, og er enig i at man bør være litt forsiktig med å legge skylden på noen før alle er avhørt og man har fått klarhet i hva som har skjedd.  

(Innlegget ble redigert 19.06.09 20:30)

MrsMatch
MrsMatchInnlegg: 3048
20.06.09 10:42

Jeg syns også foreldrene her viser et uendelig storsinn. Fantastisk gjort. Jeg håper bare det går bra med jenta. Tilstanden er nå kritisk og ustabil.

forelderlikeverd
forelderlikeverdInnlegg: 8963
20.06.09 12:01
MrsMatch: Tilstanden er nå kritisk og ustabil.

Vi får håpe det beste! For en sjokkopplevelse for alle involverte, ikke minst jenta!

MrsMatch
MrsMatchInnlegg: 3048
20.06.09 12:30
forelderlikeverd: Vi får håpe det beste! For en sjokkopplevelse for alle involverte, ikke minst jenta!

Klarer ikke å sette meg inn i situasjonen. Men jeg klarer til dels å sette meg inn i situasjonen med foreldrene til jenta. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde klart å mane til forsoning,ikke så fort i alle fall.

Sigyn
SigynInnlegg: 2085
20.06.09 12:42

Det ser ut til at tilstanden hennes har forverret seg, noe som er helt tragisk for alle involverte.

Må si jeg ble overrasket da jeg leste om foreldrenes følelser ovenfor de involverte i ulykken. Det er et storsinn jeg tviler jeg selv ville klart å utvise i en slik situasjon. Kanskje etter år med bearbeidelse, men ikke så raskt. Selv om man vet det ikke var med vilje.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg