Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Familie og pappaperm

NYTT TEMA
Mahdi1
Mahdi1Innlegg: 2248
12.11.10 08:15

Kjetil Bergmann Olsen skriver om ønsket om å være en familie og pappaperm, til ettertanke for dem som helst ser at mannen skal være familiens cash-cow, og ikke noe mer

http://www.nyemeninger.no/alle_meninger/cat1003/subcat1010/thread102267/#post_102267

MORRA_DI
MORRA_DIInnlegg: 1331
12.11.10 11:22

Det eneste jeg synes, og det nok pga egne dårlige erfaringer, er at menn ofte ikke tar nok ansvar før fødsel og som støtte. Det blir litt slik at det er som Kjetil Olsen skriver i kronikken, noen vanskelige 9 måneder før fødsel, og det var noen vanskelige måneder etter fødsel, og jeg følte jeg mørbanket, sliten og kroppen var ute av balanse, hormoner ute av balanse, og jeg var biologisk så forhekset av babyen, på en måte som faren ikke var. Det jeg reagerer litt på er vel denne voldsomme fokuseringen på delingen av ansvar, som uansett blir skjeiv, så lenge menn ikke kan delta på alt ansvaret som er bioligisk betinget. Hvem skal ta vare på mor er mitt spørsmål? Hun skal jobbe til 8 måned, og så få halve permisjonen, gjenomgå alle disse forandringene, og bare takle det.

Det er mye fokus på fars rettigheter, men ikke glem at cash-flow, og støtte for mor er utrolig viktig også. Man forventer at mor skal gå gravid, hun skal føde, hun skal ta halve cash-flowen, og første da blir det rettferdig. Vel..lykke til med det. Jeg tror kanskje det kan ble en god del slitne damer, som egentlig ikke helt skjønner hva de skal med menn, utenom å dele permisjonen med dem. Som hun kanskje gjerne kunne hatt selv. Så ja...det er fint når folk deler, men menn må ikke glemme å være menn, og de må ikke undervurdere den støtte de er for mor den tiden.  Gjør de det, så kunne hun likegodt hatt en sæddonor. En sæddonor tar ikke den sårt tiltrengte tiden som er permisjon fra henne og babyen iallefall.

De fleste par vil gjerne dele tiden, men det er ikke likt fordelt fra naturens side, og ergo blir det noe skjeivt for meg å ha lik deling ellers.

polarpanter
polarpanterInnlegg: 176
13.11.10 00:33

Hah, det er ingen som forventer at mor skal representere 50% av cash flow, ingen jeg kjenner i hvertfall.

Vis gjerne til eksempler der far i huset står på skansen og forlanger at nybaktmor skal stå for 50% av inntekten til husholdningen.

"Argument for argumentets skyld"

yess_9
yess_9Innlegg: 903
21.11.10 10:44
polarpanter: Hah, det er ingen som forventer at mor skal representere 50% av cash flow, ingen jeg kjenner i hvertfall.   Vis gjerne til eksempler der far i huset står på skansen og forlanger at nybaktmor skal stå for 50% av inntekten til husholdningen.

Åh... Ikke det?

Hos oss var det samme økonomiske fordelingen hele tiden, selv da jeg var nybakt mor.  Det var jo samme kronesum som kom inn på min konto hver måned, som da jeg jobbet før jeg fikk vår datter. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester