Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hjelp meg

NYTT TEMA
Diego_Milito
Diego_MilitoInnlegg: 3337
21.05.11 17:01

Hei,

Dette er kanskje ikke noe om barn og foreldre men om dyr, uansett så liker barn dyr ikke sant?

Jeg har 3 undulater hjemme hos meg. Det er en gutt og to jenter, altså en mann undulat en dame undulat og en datter undulat.

Problemet er at undulatene er altfor mye ute og vil ikke gå inn i buret sitt en hva jeg gjør holder dem seg ute. Tror dere at dere hvet en løsnig eller teknikk for og få dem inn i buret?

På forhånd, takk!

(Innlegget ble redigert 21.05.11 17:02)

Helisala
HelisalaInnlegg: 2277
21.05.11 17:14

Forumet du søker er her.

Forøvrig: Hvis du lar de være i fred når de er ute av buret og kun kommer bort til de når du skal ha de inn igjen, så kan jeg nok skjønne at du vil få det problemet ja. Da forbinder de hånden din med buret og det er kjedelig.

De returnerer jo uansett når de blir sultne. Men om det er slik at du skal ha de inn igjen fordi du skal bort, så er det viktig å lære de opp til dette. Ha gjerne noe ekstra godt fôr/snacks i buret - det kan lokke.

Ett tips jeg fant i ett annet forum kan også fungere bra:

et lite tips er kanskje å ta litt för du vet den liker godt i hånden din og lære den å sitte der å spise. det har jeg lært alle mine, og bare jeg kommer inn i rommet og later som om jeg har noe i, kommer de å setter seg med en gang

Det tar sikkert litt trening til. Lykke til! :)

mazzani
mazzaniInnlegg: 805
21.05.11 17:59
Diego_Milito: Problemet er at undulatene er altfor mye ute og vil ikke gå inn i buret sitt en hva jeg gjør holder dem seg ute

åpne vinduet og slipp de ut, problem løst!

Diego_Milito
Diego_MilitoInnlegg: 3337
21.05.11 18:55
mazzani: åpne vinduet og slipp de ut, problem løst!

Humoren din vil jeg ikke ha i tråden min.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg