Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fra barnemunn

NYTT TEMA
Arweno
ArwenoInnlegg: 12854
14.01.13 10:39

Jeg fikk bare så lyst til å fortelle om mitt lille barnebarn på 4 år. Tilbrakte hele desember sammen med henne for hun fikk en lillebror og da opplevde jeg mange rare episoder.

Hun hadde proklamert høyt og tydelig i barnehagen at mormor var død. At hun ikke hadde noen mormor og savnet det. Forskrekkelsen blant de ansatte da jeg kom å hentet henne var stor og de visste nesten ikke hva de skulle si. 

Jeg tok meg en prat med "smurfen" ( som jeg kaller henne) og spurte hvorfor hun hadde sagt at jeg var død.

Da kom det et veldig fornuftig ressonement. Farmor lever, farfar er død, du er jo "beste" og jeg har ingen mormor så da er hun død og bor under en stein Der hun bor er det ingen som sier bestemor og hun kaller meg bare "beste" så noen mormor hadde hun ikke.

Jeg forklarte at jeg var mormor og høyst levende, og det forsto hun, men " beste" var finere enn mormor, så hun ville at mormor skulle være død.

Fikk meg en god latter og det gjorde de andre rundt oss også. Synes dette var herlig jeg og sånne uttalelser kommer nok til nytte i en eller annen tale en gang i fremtiden.

joplina
joplinaInnlegg: 64907
14.01.13 11:54
Arweno: Jeg tok meg en prat med "smurfen" ( som jeg kaller henne)

Hehe...barn har så herlig logikk

Selv har jeg ei lita ei som jeg kaller "muppet"

2TallY
2TallYInnlegg: 5704
15.01.13 00:29
Arweno: Da kom det et veldig fornuftig ressonement. Farmor lever, farfar er død, du er jo "beste" og jeg har ingen mormor så da er hun død og bor under en stein Der hun bor er det ingen som sier bestemor og hun kaller meg bare "beste" så noen mormor hadde hun ikke.

Så nydelig og søtt:-)

Jenta mi skriker ut i fryd, " Picachuuuu", hver gang det lyner haha

Namo666
Namo666Innlegg: 845
18.01.13 22:46
2TallY: Jenta mi skriker ut i fryd, " Picachuuuu", hver gang det lyner haha

haha fantastisk!

Navlesete
NavleseteInnlegg: 2882
24.01.13 19:44

Og veit du ka borna heur i Lærdalsøyri ropar til meg Arweuno?

Du veit ikkje ka du pratar om du!!!

;)

Jau born er jækla koselege

God kveld i stovene jau!!

;)

Arweno
ArwenoInnlegg: 12854
24.01.13 21:17

Og veit du ka borna heur i Lærdalsøyri ropar til meg Arweuno?

Du veit ikkje ka du pratar om du!!!

;)

Jau born er jækla koselege

God kveld i stovene jau!!

;)

Det er av fulle folk og barn man hører sannheten...he he.    God kveld til deg også:)
Neith
NeithInnlegg: 18690
25.01.13 11:22
2TallY: Jenta mi skriker ut i fryd, " Picachuuuu", hver gang det lyner haha

Hehehe, helt fantastisk :D

2TallY
25.01.13 17:39
Neith: Hehehe, helt fantastisk :D

:-)

Sønnen min når han var fire, sto i stua ropte ÆÆÆSSJ, da hadde han våkna kl 1200 og tuslet ut i stuen mens vi var på kjøkkenet og tatt seg en god slurk av vinglasset mitt, og rukket helle det ut på stue teppet før vi kom inn.

Ps, hvordan gikk det med deg og denne arrogante legen din?

Neith
25.01.13 21:47
2TallY: Ps, hvordan gikk det med deg og denne arrogante legen din?

Snakker vi om legen vi kjenner fra helseforumet nå? Eller en annen jeg har beskrevet på kjærleiksforumet?

2TallY
26.01.13 08:44
Neith: Snakker vi om legen vi kjenner fra helseforumet nå? Eller en annen jeg har beskrevet på kjærleiksforumet?

Er det flere?

Vel, måtte sjekke jeg nå da, og det var han her du skrev dette om, så da sier det vel seg selv;-)

Neith: "Ja, nei...altså, dette går ikke. Hyggelig så lenge det varte, men når jeg heller vil sitte og se en reprise på TV en lørdagskveld enn å møte mannen, sier det seg selv"!

---------------

Men søren, hvem er han fra helseforumet?

Mvh Se&Hør!

Neith
26.01.13 15:17
2TallY: Neith: "Ja, nei...altså, dette går ikke. Hyggelig så lenge det varte, men når jeg heller vil sitte og se en reprise på TV en lørdagskveld enn å møte mannen, sier det seg selv"! --------------- Men søren, hvem er han fra helseforumet? Mvh Se&Hør!

Nå jobber jeg på et annet sykehus, så nå slipper jeg dilemmaet, men som jeg skrev....hyggelig så lenge det varte. Nå er jeg mett :P

Helseforumgreia er eldgammelt sladder. Tror ikke han er der lengre en gang. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg