Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hårvask av barn

NYTT TEMA
LskTerje
LskTerjeInnlegg: 1340
08.06.17 18:44

Har en datter på 11 år, og hun har langt hår som av og til ser fett ut. Min samboer mener det ikke er bra og bruke balsam, da det bare ødlegger håret eller gjør det mere fett. 

Bruker dere med barn på samme alder balsam? Jeg har nå smuglet balsam inn på badet, slik at hun kan bruke det av og til. Nå floker håret seg mye etter dusjing, og det kan da ikke gjøre noe om vi bruker balsam. Dette er ingen alvorlig sak, men det irriterer meg at samboeren min nekter meg å bruke balsam. He he. 

Neith
NeithInnlegg: 18677
08.06.17 23:26
LskTerje: Nå floker håret seg mye etter dusjing, og det kan da ikke gjøre noe om vi bruker balsam. Dette er ingen alvorlig sak, men det irriterer meg at samboeren min nekter meg å bruke balsam. He he.

Skjønner jeg godt :P Men kan du ikke bare ta med jenta innom en frisørsalong, og hør hva slags balsam de anbefaler? 

tinnyme
tinnymeInnlegg: 11030
30.09.17 08:39
LskTerje: Har en datter på 11 år, og hun har langt hår som av og til ser fett ut.

Jeg bruker kun Sunlight til håret som til alt annet, verdens beste såpe, prøv den du så trenger du ikke balsam.

Fin til allergikere, kan brukes til kroppsvask, gulvvask, koppevask, bilen, klær - ja til hva som helst.

Men folk kjøper heller en flott innpakning som de har sett i en prangende påkostet reklame.

joplina
joplinaInnlegg: 60546
05.10.17 17:03
LskTerje: Nå floker håret seg mye etter dusjing, og det kan da ikke gjøre noe om vi bruker balsam.

Må vel gå an å lære en 11-åring å ikke bruke balsam i hodebunn/øverst på toppen av hodet - men kun i hårlengdene (som også er de som floker seg). Ser ikke helt problemet med det - hvis hun har en lettflokete hårtype.

Forøvrig forstår jeg samboer også - for når håret lett blir fett så setter balsam bare fart på den prosessen...og fett hår ser ustelt ut (og blir fort noe andre jenter kan nevne eller tiske og hviske om). Ikke uvanlig at jenter i 10-12 års alderen begynner å ha fokus på utseende.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg