Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ruinert av bidragsgjeld

NYTT TEMA
Sinnasnekkern
SinnasnekkernInnlegg: 1
13.10.17 20:07

Håper det finnes noen her inne med erfaring og tips til hva jeg kan gjøre med saken min.. 

Lang historie kort:

Jeg og min tidligere samboer fikk et uventet barn tidligere i år, noe jeg absolutt ikke ønsket eller hadde planer om å få. 

Hadde flere samtaler med tidligere samboer om at hendelsen var uventet, og passert dårlig i forhold til jobb, skole osv. 

Men kvinnemennesker er som de er.. nektet å ta et liv uavhengig og jeg var tilstede før og etter fødselen.

Barnemor er student og lever av lomma til mor'/far

Hun gir nå blanke f*en i hva jeg mener og tenker. Sendte meg til og med brev fra skattetaten om å ta fra meg foreldreansvaret. 

Som dere lesere sikkert skjønner så er dette en tung og vanskelig situasjon som fort ble verre. 

Jeg bestemte meg for å flytte fra hjembyen, fortsette med arbeid og bygge karrieren min videre som ingeniør.

For å gå rett på sak:

Jeg er ikke i økonomisk stand til å betale regninger pga bidraget jeg er pliktig til å betale..

Har over 20 000,- i regner pr mnd. Lønna kommer inn på konto og er borte samme dag.

Dette er på grunn av kredittkort som ble brukt til f.eks TV, møbler osv når jeg bodde med tidligere samboer.

Billån og forsiktig på 5000kr pr mnd.. Er avhengig av bil til jobben, forsiktig til 2000kr fordi jeg ikke fikk lån uten fullkasko, siden jeg under 23 så har jeg ikke noe valg. 

Lurt av telenor til swapavtale og avbetaling av telefon, 1200kr i mnd. 

huseleie, strøm, lista går langt videre.. Etter regninger er betalt, kommer bidraget på døra å tømmer kontoen helt.

Jeg sitter jeg nå med 50kr på kortet og en halv måned til neste lønn. Er nødt til å jobbe småjobber via finn.no i lokalområdet for å dekke mat og flere uventede regninger.

Jeg har ingen muligheter til refinansiering siden jeg ikke eier hus eller lignende, får heller ikke lån til hus pga min økonomi. 

Gjort et forsøk på å snakke med nav angående min økonomi, ende med at jeg fikk en ny regning på 10 000kr isteden for en opprinnelige fakturaen på 3040kr..

Jeg har offisielt gått rett på veggen og finner meg selv i en vanskelig posisjon. 

Hva gjør jeg videre, annen en å kjøre inn i en lastebil i 140

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 16475
13.10.17 20:28

Med disse utgiftene kan du dokumentere at du ikke har råd til å betale barnebidrag.

joplina
joplinaInnlegg: 60343
15.10.17 11:37
Sinnasnekkern: Hva gjør jeg videre, annen en å kjøre inn i en lastebil i 140

Det der er ikke engang noe man skriver i spøk eller frustrasjon. 

Hvert år traumtaiseres trailer-og lastebilssjåfører av selvmordskandidater i den grad at mange blir arbeidsuføre og får ødelagt livene sine fullstendig.

Man misbruker ikke andre uskyldige mennesker slik.  Og man spøker ikke om det heller

Hansaguden
HansagudenInnlegg: 4601
15.10.17 11:45
joplina: Man misbruker ikke andre uskyldige mennesker slik. Og man spøker ikke om det heller

Kjenner en sjåfør fra et tidligere arbeidssted som opplevde dette. Det er nå 10 år siden og han ble uføretrygdet.

Kanskje trådstarter ikke har en høy nok bro i nærheten. 

RickiBK
RickiBKInnlegg: 65946
15.10.17 11:51
Nødutgang: Med disse utgiftene kan du dokumentere at du ikke har råd til å betale barnebidrag.

Niks. 

Kredittkort: Egen pung som svir. 

Telenor? Dropp den telefonen. 

Billån? Selg bilen og kjøp en billig brukt n. 

Er dessverre sånn at om men ikke evner å pakke inn lillemannen når man skal kose, så må man være forberedt på å ta konsekvensene. 

Man har rett på å få dekket dette man behøver for å kunne leve, men ikke til kostnader man har dratt på seg i "jubelrus". 

Gloriana
GlorianaInnlegg: 1689
19.10.17 00:00

Hvorfor blir du samboer med en kvinne du ikke kan utstå å få barn med? 

Jeg leser «bla, bla, bla, meg, meg, meg». Du har satt et barn til verden og da får du være mann nok til å ta ansvar for det. Å flytte er ikke forenelig med det. Økonomien er helt uvesentlig, det eneste du gjør er å frarøve barnet sin far. 

Karten67
Karten67Innlegg: 4064
19.10.17 12:29
Sinnasnekkern: Gjort et forsøk på å snakke med nav angående min økonomi, ende med at jeg fikk en ny regning på 10 000kr isteden for en opprinnelige fakturaen på 3040kr.

Rart at ikke NAV nevnte for deg at du har krav på nok penger til livsopphold, 

Livsopphold er det beløpet du minimum skal sitte igjen med av inntekten etter at: 

÷ dine faste boutgifter er betalt (pluss eventuelle utgifter til barnepass eller barnebidrag). 
÷ vi har trukket deg i lønn/trygd/skattepenger til gode

Morra-DI-2
Morra-DI-2Innlegg: 4630
26.10.17 15:23

Velkommen til voksenlivet. Det er ikke enkelt...

Regningene forsvinner aldri, så der må du bare innrette deg. Du har iallefall en utdannelse. Så får du betale ned kredittkort, og innrette deg. Leier du, så kan du faktisk bo nær jobben. Kanskje du ikke trenger bil en periode, bare for å bli kvitt kredittlån.

Du kan gjøre karriere og tjene mer penger, og du kan flytte hvor-som helst i landet. Du har jo allerede flyttet fra ungen din, så du virker jo til å være svært mobil..

Ellers; Jeg mener ethvert barn har godt å ha faren sin i nærheten. Jeg tror dessuten at mor etterhvert også vil se at det kan være en fordel. Hun må arbeide også etterhvert, og da trenger hun faktisk pusterom, og hun trenger at barnet er trygt. Hvis hun ønsker å ta fra deg foreldreansvar, så kan det jo være fordi du ikke tar ansvar...

Ser du barnet mer, så betaler du mindre.

Verden er full av muligheter for deg. Det vil gjerne bli en ny samboer etterhvert, en bedre jobb, penger...sjefsstilling, opplevelser. Kanskje en utrolig kjekk sønn/datter som vil komme til å bli det viktigste i livet ditt.

Bli voksen. Ta deg selv i kragen, finn løsninger. Lykke til :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg