Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Feil barnebidrag hvor NAV familie har gjort feil

NYTT TEMA
MiaPower
MiaPowerInnlegg: 1
16.02.18 21:54

Hei. Jeg er midt oppi en sak hvor min mann betaler barnebidrag som er helt feil i forhold til en ny samværsordning. Jeg klagde på dette i fjor ved å sende mail inn til NAV innkreving som den gang krevde penger av han. De sendte et brev til oss i posten som vi aldri fikk da det ble sendt på feil adresse. Tiden har nå godt og i går kom de å hentet kjøretøy for å dekke utestående gjeld som er langt mindre enn det bilen koster. Namsmannen sendte et brev i posten om at dette kom til å skje som også ble sendt på feil adresse - og ja rett adresse er oppført i folkeregisteret. Dette ga oss ingen forvarsel eller klagemulighet. Synes dette er urettferdig. Har ringt inn, sendt inn dokumentasjon til NAV og dokumenter samt en klage til Namsmannen. 

Jeg er redd for at vi ikke får bilen tilbake noe vi er avhengig av for å komme oss til jobb samt mer. Og det føles ut som min feil siden jeg ikke har fulgt det opp bedre når jeg burde skjønne hvordan de er. Jeg har vært syk en periode noe som hemmet meg og jeg har ventet på svar fra de noe jeg da aldri fikk. 

Hva mer kan jeg gjøre? Tar i mot gode råd! 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester