Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

kan de nekte meg å være med noen?

NYTT TEMA
Barelurer_
Barelurer_Innlegg: 4
12.07.18 17:23

okei, så er ny til dette, men håper virkelig noen kan gi meg svar. Så jeg og en av mine beste venninner har funnet på masse tull, (eks. drukket oss fulle, sniket oss ut osv.) foreldrene mine har derfor nektet meg å være med henne, gjelder både på skole og fritid. Får straff hvis de finner ut at jeg har vært med henne, eks husarrest. Men har de lov til det? 

(Innlegget ble redigert 12.07.18 17:24)

puma1
puma1Innlegg: 19877
13.07.18 12:52

Husarrest? Kommer vel an på om du blir låst inne på et mørkt kott i et halvt år, eller det er i en mildere form. Vanskelig å gi klare svar om ting som handler om oppdragelse, siden relasjonene og dialogen vil variere fra familie til familie. 

Referee799
Referee799Innlegg: 7092
19.07.18 08:25
Barelurer_: Får straff hvis de finner ut at jeg har vært med henne, eks husarrest. Men har de lov til det?

Husarrest faller vel normalt ikke innunder frihetsberøvelse? Så direkte ulovlig er det vel ikke. Og hvis du ikke klarer å oppfører deg, så må de vel sette inn noen tiltak. Mulig det svir mer om de fratok deg mobiltelefon og penger...

RoyalGard
RoyalGardInnlegg: 8462
19.07.18 11:43

Ja, så klart. Oppfører du deg som en drittunge blir du behandlet som en.

(Innlegget ble redigert 19.07.18 11:43)

puma1
puma1Innlegg: 19877
19.07.18 16:14
RoyalGard: Oppfører du deg som en drittunge blir du behandlet som en.

Det kan også være mer sammensatt. Eller at det var foreldrene som skapte drittungen. At det handler om en hel drittfamilie, så å si. 

Ka9nen
Ka9nenInnlegg: 8521
19.07.18 16:20
Barelurer_: okei, så er ny til dette, men håper virkelig noen kan gi meg svar. Så jeg og en av mine beste venninner har funnet på masse tull, (eks. drukket oss fulle, sniket oss ut osv.) foreldrene mine har derfor nektet meg å være med henne, gjelder både på skole og fritid. Får straff hvis de finner ut at jeg har vært med henne, eks husarrest. Men har de lov til det?
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester