Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Helene sjekker for langt inn

NYTT TEMA
inspector
inspectorInnlegg: 8595
23.11.18 14:05

Gårsdagens tåredryppende episode av "Helene sjekker inn" handlet om foreldre og barn på en nyfødtintensiv avdeling.

Dette er en avdeling for snørr, tårer, opp/nedturer og livets harde realiteter med foreldre i en svært sårbar situasjon. Det pågår stadige diskusjoner om hva man kan legge på Facebook, men å blottlegge unge foreldres traumer på denne måten er 10 ganger værre.

Legene forklarte seg greit om etiske dilemmaer og vanlige senskader for flesteparten av premature barn. Hva samfunnet og enkeltmennesker bruker av ressurser som et resultat av eksprimentell behandling og oppfølging av ikke fullverdige liv ble lite debattert.

Det burde vært født flere barn i Norge, og en viss andel barnedødelighet er dessverre en realitet som man må akseptere.

inspector
24.11.18 11:14

Naturens mekanismer medfører prøving/feiling/mutasjoner o.l. uavhengig om vi liker det eller ikke.

Dette er "survival of the fittest" i praksis og er en forutsetning for overlevelse og utvikling av menneskearten.

Temaet er altfor dypt og grunnleggende til å bli et gråtetema i Helene Sandviks bloggaktige program.......

Stenia
SteniaInnlegg: 2623
25.11.18 01:18
inspector: Gårsdagens tåredryppende episode av "Helene sjekker inn" handlet om foreldre og barn på en nyfødtintensiv avdeling.

Selv følte jeg at jeg lærte noe. Jeg visste ingenting om slike tidligfødsler fra før. Her fikk man mye informasjon. Ikke var det tåredryppende heller. Tøft av alle som var med å bidra til dette opplysende programmet. Mer av slikt. Takk.

Felix_25
Felix_25Innlegg: 3649
28.11.18 08:44
Stenia: Selv følte jeg at jeg lærte noe. Jeg visste ingenting om slike tidligfødsler fra før. Her fikk man mye informasjon. Ikke var det tåredryppende heller. Tøft av alle som var med å bidra til dette opplysende programmet. Mer av slikt. Takk.

Helt enig.

Synes Helene er dyktig på å skildre hele spekteret. På godt og vondt.

inspector
13.12.18 16:52

Den siste episoden hvor Helene sjekket inn på en smerteklinikk for døende var hakket bedre, men at hun på død og liv måtte ha dødsøyeblikket på tv kunne hun spart oss for.

Hva må til for å toppe dette ?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester