Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dyre Julegaveønsker fra fattige barn

NYTT TEMA
Lammeskinn
LammeskinnInnlegg: 107
11.12.18 19:09

I ulike organisasjoner får fattige barn ønske seg noe, man henger ønsket på et juletre, og så kan lokalbefolkningen oppfylle dette ønsket. Problemet er bare at disse fattigslige drittungene som har udugelige foreldre, ønsker seg iPhoner og sykler. Med foreldrenes dårlige livsvalg er de nok vant til å snylte, men er ikke dette i overkant? Hva er galt med en genser eller et spill?

perchri
perchriInnlegg: 10211
30.09.19 20:10

La det være. Tydelig at disse ungene har et galt utgangspunk, helt fra starten. Man ser det rundt seg dagen lang....de styrer foreldrene, det er ikke lenger disiplin....dere vet hva det er,eller? Ble mye brukt i 1900 tallet. dere vet hva egoisme er? Den er svært høy for tiden, og det gjelder både unger og voksne. Epilogen er: Kjøp en gave , men ikke hva de ønsker seg. Å ønske seg en gave er en utopi....

karichristoffersen55
karichristoffersen55Innlegg: 910
08.10.19 06:43

Det er ikke problemfritt bak fasaden noe sted tror jeg. 

Fruvilla
FruvillaInnlegg: 76
30.10.19 17:36

Hva vet du om årsaken til fattigdommen? Kan det være foreldre som er tatt for svindel av nav? Tatt fra rettigheter, må betale hver mnd tilbake, sittet inne?

Foreldre som har mistet jobb. Bedrifter som er flagget ut, flyttet? Foreldre som et blitt syke, og mistet inntekt? 

Fattige barn, ønsker det samme som andre barn. Skal de inprentes at dere må ikke ønske som andre barn? Et par ullsokker får være bra? 

Tror ingen foreldre ønsker at sine barn skal vokse opp i fattigdom. 

Det koster å bo i Norge. Mange kommer seg ikke inn i egen bolig pga dagens regler. De betaler rådyre husleier til private. Er de single så strekker ikke pengene til. 

Mentos
MentosInnlegg: 36
19.11.19 00:55

Tar man en titt på hjertene på ønsketreet, så ser man at unger ønsker seg mye forskjellig og det er ikke bare dyre gaver. Fra i fjor husker jeg at unger ønska seg lego, dukkevogn, sorte varme vinterstøvler, barbiedukke, lekebiler, traktor/lastebiler, bamser, osv.

Jeg tar med meg noen ønskehjerter i år også og håper så mange som mulig som har råd til det gjør det samme.Da vet jeg at det jeg gir kommer frem dit det skal. 

(Innlegget ble redigert 19.11.19 00:58)

karichristoffersen55
30.11.19 20:25

Så mange må bare karre til seg noen rester på søppelhaugene eller av gårsdagens varer i dag mener dere kanskje. Hva med menneskets iboende ensomhet. Hva gjør vi med den. Tror den er skyld i mye. I Dagsrevyen for 5 år tilbake var det unge Høyre politikere som stod frem med at de tok betalt for  sosialt samvær med andre i og annonserte på nett. Det er en underlig utvikling. Det er så mye som går på nett i dag tror jeg. Så alt er i endring. Men jeg ser juletreet i lokalsamfunnet her i år også. Har ikke selv anledning til å bidra så mye i år men noe finner kanskje veien til kleskontainerene som er plassert rundt omkring også fra meg.

(Innlegget ble redigert 30.11.19 20:28)

karichristoffersen55
30.11.19 23:11

Igrunnen bare enig i at en del har problemer og ønsker de nok burde ta opp med sine foreldre eller foresatte eller NAV som rette vedkommende kanskje er.

(Innlegget ble redigert 30.11.19 23:12)

tinnyme
tinnymeInnlegg: 12794
16.01.20 22:35
Lammeskinn: Problemet er bare at disse fattigslige drittungene som har udugelige foreldre, ønsker seg iPhoner og sykler.

Hahaha - Du har vel aldri vært barn og ønsket deg noe som helst du da. Klart de ønsker seg sykler, det gjorde vi og da vi var små.

Iphone var ikke oppfunnet, så denslags var ikke på ønskelisten vår. Men vi hadde en diger telefon plassert uti gangen. Naboer som ikke hadde egen tlf kom ofte innom for å låne vår og det var jo skikkelig koselig. 

Men sant og si du høres mest ut som en drittunge selv for å si det mildt.

utenforallfarvei
utenforallfarveiInnlegg: 905
17.01.20 07:36
tinnyme: Men sant og si du høres mest ut som en drittunge selv for å si det mildt.

Har du aldri laert aa diskutere  saklig,  maa du hele|tiden komme med nerverdigende uttalelser om dine med debattanter ?

Du fortalte meg at jeg " ikke hadde snoering "  paa det
vi pratet om, og naa faar nestemann hoere " drittunge">>

Akkurat det slaar tilbake  paa deg sjoel, du virker mer
som en unge som mangler kunskap og i stedet satser
aa kverulere med ukvemsord.

Tror at jeg spurte deg sist hvor gammel du er..?
Du virker ikke aa haa blitt voksen ennaa men
der jo jo helt naturlig naar en saavidt har kommet
over fjortisalderen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg