Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sophie Elises angst for fremtiden

NYTT TEMA
inspector
inspectorInnlegg: 9144
23.01.19 10:11

Rosabloggeren Sophie Elise kritiserer den nye regjeringen for å tale med to tunger; Erna ønsker flere norske barn, men gjør ingen ting for å legge til rette.

Sophie Elises rosablogg

Uttrykk som "ingen satsing på klima, helt ny abortlov osv osv" florerer fra en som åpenbart ikke har satt se inn i signalene fra den nye regjeringen der klima og oppvekst er hovedpunkter og der en velfungerende abortlov blir stående tilnærmet urørt.

Greit nok at bloggeren er et talerør for noen, men mange glemmer at hun også er et forbilde for mange. Signalene hun sender med kunstigperfekt utseende/materialisme, normalisering av fjolleri, alminneliggjøring av angst, framsnakking av barnløshet og lignende er et blindspor hvis Norge skal være bærekraftig i fremtiden.

Et godt råd til bloggere som går hjemme og dyrker sine fobier /sin synsing mens sponsorpengene strømmer inn: kom deg ut av Barbie-huset ditt og få deg et realt arbeid blant vanlige mennesker.....

(Innlegget ble redigert 23.01.19 10:13)

inspector
23.01.19 12:54

Undrer på om rosabloggerne tar på seg offerrollen i denne tråden også. Mennesker som dyrker det overfladiske, som legger mye penger i å skaffe seg et unaturlig utseende og som tjener penger på å avsløre sine innerste private områder....

Tenk hvis gjennomsnittsmennesket fulgte den malen som SE og andre bloggere markedsfører. Da hadde psykiatrien blitt overbelastet, kosmetikkindustrien blitt landets viktigste og motehysteriet nådd nye høyder.

Hvem skulle da sørget for produktutvikling, omsorg, infrastruktur, service, politikk og alle andre områder som sikrer at samfunnet fungerer ?

sveibjar
sveibjarInnlegg: 3184
23.01.19 13:04

Sophie Elise er futurist og influenser som tjener langt mer enn vgd ere ...

vadefugl
vadefuglInnlegg: 41549
23.01.19 13:13

Den dama nærmer seg det politiske, men er ennå ung og uerfaren. Hvilket parti hun kunne ha tenkt seg å representere, det er for meg en gåte. Partiet Rødt kanskje? Hun er jo interessert i klimapolitikken og det er viktig. Forresten, hun kan starte med å reklamere for miljøvennlig sminke og så videre. Da er jenta igang.

sveibjar
23.01.19 13:24

Jada, hun passer godt i studiesirkel hos SV ...litt intellektuell inspirasjon kan vel ikke skade der ...

sveibjar
23.01.19 13:29

Det er slike som hun samfunnet hører på , ikke oss gamle vgd ere som spytter skråtobakk på stuegulvet og pisser i hjørnet av stua ...

milfern
milfernInnlegg: 71110
23.01.19 13:29

"Det er ikke lenge til 2050. Jeg ønsker at mine barn skal leve lengre enn som så – men verden da kommer til å være veldig annerledes om vi ikke gjør noe med klimapolitikken vår". 

Så Sophie-Elise er redd for at hennes barn skal vokse opp i en post-apokalyptisk verden? 

inspector
23.01.19 13:35

Før hun går inn i politikken, må hun lære seg mye mer om menneskekunnskap, årsakssammenhenger, signaleffekt, budsjettbalanse osv osv . 

Hittil har hun bare kjøpt seg selvtillit, erfaring og kompetanse på boks for penger hun har tjent på å selge sjela si.

inspector
25.01.19 15:01

Jeg har møtt mange forskjellige, dyktige og hyggelige mennesker gjennom et langt yrkesliv.

De menneskene som Sophie Elise, Jan Thomas m.fl. representerer, har derimot sjelden gitt meg positive minner eller avlet generell respekt.

Når idealene er selvsentrert matrialisme, sponset luksusliv, lett-tjente penger på å brette ut privatlivet, overforbruk av silikon /sminke og oppskrytt livsvisdom, blir det en hoderystende tommel-ned fra meg.

Er jeg i ferd med å bli en gammel fossil, eller er ungdomsidealene virkelig i ferd med å bli uendelig kravstore og virkelighetsfjerne ?

tinnyme
tinnymeInnlegg: 12778
14.02.19 01:51
sveibjar: Det er slike som hun samfunnet hører på , ikke oss gamle vgd ere som spytter skråtobakk på stuegulvet og pisser i hjørnet av stua ...

Knegg, godt sagt!

Samfunnet vet jeg nå ikke da, men hvis du med det involverer de litt yngre, så stemmer det nok. Men da må de altså være veldig, veldig ung og vite veldig lite om verden hvis de skal orke å ta til seg rådene fra disse små bloggedamene. 

Fjøsbonden
FjøsbondenInnlegg: 30667
14.02.19 02:05
sveibjar: Det er slike som hun samfunnet hører på , ikke oss gamle vgd ere som spytter skråtobakk på stuegulvet og pisser i hjørnet av stua ...

Her kjenner eg meg veldig igjen.

Piss off.

Fjøsbonden
14.02.19 02:07
vadefugl: Hvilket parti hun kunne ha tenkt seg å representere, det er for meg en gåte.

"Miljøpartiet De Gale" (MDG) bør passe perfekt.

Fjøsbonden
14.02.19 02:11
inspector: normalisering av fjolleri

Der tror jeg du traff spikeren på hodet.

Fjøsbonden
14.02.19 02:13
inspector: virkelighetsfjerne ?

Nærmere virkeligheten kommer du neppe.

Gloriana
GlorianaInnlegg: 5825
26.02.19 20:52

Stakkars, lille syke jente. Jeg føler med henne, for jenta har det åpenbart ikke bra med seg selv. På en annen side så er hun et symbol på alt som er galt. Det nye nå er at hun også har operert seg nedentil. Hva er det hun ikke har operert? Jeg er så utrolig glad for at jeg vokste opp på et sted og i en tid hvor vi unngikk påvirkning som dette, når idolene i dag ser ut som vandrende ender i bleier er det noe alvorlig galt. Men Sophie Elise kunne åpenbart heller ikke leve greit med sine kjønnslepper, er det ingen som klarer å snakke vett i damer som dette? 

sveibjar
26.02.19 20:57
Gloriana: ser ut som vandrende ender i bleier

har du sett vnadrende ender i bleier ? .p

vandrende skla det stå

(Innlegget ble redigert 26.02.19 20:58)

Gloriana
GlorianaInnlegg: 5825
26.02.19 21:34

@sveibjar

De ser da ut som det, så da kaller jeg dem herved for akkurat det. 

Voldsomt med sitering på deg, sveibjar. 

(Innlegget ble redigert 26.02.19 21:34)

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 60168
09.03.19 18:08
inspector: Rosabloggeren Sophie Elise kritiserer den nye regjeringen for å tale med to tunger; Erna ønsker flere norske barn, men gjør ingen ting for å legge til rette.
Sophie Elises rosablogg
Uttrykk som "ingen satsing på klima, helt ny abortlov osv osv" florerer fra en som åpenbart ikke har satt se inn i signalene fra den nye regjeringen der klima og oppvekst er hovedpunkter og der en velfungerende abortlov blir stående tilnærmet urørt.

Jeg er enig i hovedtrekkene i denne bloggen, selv om det også er noe jeg er uenig i.

Satsingen på klimatiltak som virker er så puslete at man kan virkelig bli redd for framtiden. Jeg tenker masse på hvordan framtida blir for mine barnebarn med de dramatiske klimaendringer vi nå opplever. Det skjer nå.

Men jeg tenker også ofte på hvor heldig jeg var som fikk barn i ei tid hvor det var en selvfølge at jordmor fulgte med ambulansen når man skulle føde.

Vi hadde fem liggedøgn på barselavdelingen etter fødsel, og et personale som avlastet oss mødre med å passe barna inne på barnestua. Nå er barnestua fjernet og snart er vel barselavd fjernet også.
Og når vi kom hjem kunne en få husmorvikar noen uker, som kom kl 8 om morgenen og dro kl 16, etter å ha utført alt av husarbeid.
Nå må familiene med en vettskremt far og ei mor utslitt etter fødsel, klare seg selv med ett helt nytt spebarn alene helt fra dag 0, dersom de ikke er så heldige å ha familie i nærheten som kan hjelpe til når de ikke selv er på jobb.

Tenk at den gang for en tredve-førti år siden så hadde samfunnet omsorg for sårbare grupper. Nå har omsorg blitt et fremmedord, alt skal nå handle om effektivitet og lønnsomhet. Resultatet er at flere får fødselsdepresjon. Jeg tror ikke dette er bra for barna heller. Spebarn er skjøre individer.

Pr i dag hadde jeg ikke hatt mot til å få barn.

Hva om jeg hadde fått et kronisk sykt barn som til tider var avhengig av at jeg var hjemme i lange perioder, og derfor hadde vært avhengig av pleiepenger. Innskrenkingene i pleiepengeordningen for de med de sykeste barna er hjerteskjærende.

Hjerteskjærende er også den dramatiske økningen av fattige barn. Utbetalingene av sosialstønad har doblet seg på få år.

Jeg fikk barn i ei tid da ingen så mye som tenkte tanken at frivilligheten skulle motta penger fra staten for å arrangere fritidsaktiviteter og ferietilbud for fattige barn. I dag har staten sørget for alt for stor ulikhet for barn og unge.

Det er lett å forstå hvorfor norske kvinner får færre og færre barn.

perchri
perchriInnlegg: 10181
27.07.19 21:20
GARDSDATTRA: Det er lett å forstå hvorfor norske kvinner får færre og færre barn.

mens visse andre har ordre om å produsere flere og flere barn......så det skjer fort at vi ender som mindretall,sånn innbyggermessig. Er den "sjette sans" også forsvunnet?

perchri
29.10.19 21:33
inspector: Før hun går inn i politikken, må hun lære seg mye mer om menneskekunnskap, årsakssammenhenger, signaleffekt, budsjettbalanse osv osv .

...med andre ord, bli som alle de andre politikerene.

skytsengelen
skytsengelenInnlegg: 2401
29.10.19 21:44
Gloriana: Voldsomt med sitering på deg, sveibjar.

:)p

perchri
04.11.19 22:38
perchri: med andre ord, bli som alle de andre politikerene.

Politiker høns.........

tinnyme
tinnymeInnlegg: 12778
17.12.19 10:22
sveibjar: Sophie Elise er futurist og influenser som tjener langt mer enn vgd ere ...

Jepp, det har du sikkert rett i, mange teite mennesker som heller leser hva denne bloggedama legger ut av sminketips osv. fremfor å følge med på nyheter, kultur o.a. saker.

(Innlegget ble redigert 17.12.19 10:22)

Klikk for å gå tilbake til toppen