Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hjelp,! Samvær, barnebidrag osv...

NYTT TEMA
anonym33333
anonym33333Innlegg: 1
24.01.19 20:57

Hei alle sammen! 

Jeg er i en sår situasjon og ønsker råd. 

Dette er greia. Har en datter, hun er nå 7 år, det er meningen at vi skal se hverandre i det minste annenhver helg. Meg og ex (mor') bor ca 30 min fra hverandre med bil. Jeg betaler bidrag som jeg skal, (alltid gjort)..  i tillegg er det i 90% av tilfellene jeg som både henter og leverer barnet. 

Nå og i de siste årene har det bare blitt mer og mer vanskelig, jeg blir stadig fratatt helger og samvær generelt. Jeg får ikke ferier, ikke jul eller nyttår osv.. (aldri hatt noe av dette) Til og med de helgene jeg får er stort sett korta inn. Mange helger får jeg bare beskjed om at de skal ditt og datt og da kan jeg ikke ha henne. 

Til og med, ble nekta og være tilstede på første skoledag.  

Det er veldig leit. Ønsker bare det beste for min datter og  jeg vet henne liker veldig godt og være sammen med meg.

Jeg har ikke sagt ordentlig ifra før nå nylig, jeg orker egentlig ikke krangel og drama, men tilslutt så jeg ingen annen utvei, så.. 

Dette er kort fortalt. Jeg konfronterte ex med dette, sa bare at jeg syns jeg burde få se henne i det minste det lille jeg har krav på og noe ferie og høytider og at vi kunne eventuelt dra til familivernkontoret og få hjelp. Da fikk jeg bare beskjed fra henne (ex) og den nye kjæresten hennes om at jeg kunne finne meg en god advokat. I tillegg klarte de å mene at jeg betalte for lite barnebidrag og at de skulle ta opp dette med nav. 

Jeg har aldri dopet meg aldri vært voldelig eller noe sånt. 

Det er helt jævlig ! Det er vondt i pappahjertet. Burde vært straffbart og holde på sånn.! 

Hvorfor lage en kamp, hvorfor prøve å stoppe meg?  da jeg bare ønsker å være der for mitt eget kjøtt og blod. Støtte henne, hjelpe henne på veien i livet, gjøre fine ting sammen, være med familie venner osv? 

:( 

malhen
malhenInnlegg: 22224
01.02.19 21:36

Har dere samværsavtale? Isåfall er det den som gjelder. Og prøver den ene parten å sabotere en samværsavtale uten spesielle grunn så stiller de ikke spesielt sterkt. Har dere ikke en samværsavtale så bør det på plass.

Anbefaler å ta kontakt med familievernkontoret selv for å rådføre deg hvordan du skal ta det videre. Kanskje de kan kalle dere begge inn til en samtale. Da er hun nesten nødt til å møte opp. Gjør hun ikke det så er det negativt for hennes del. Prøv å gå foran å vær den som ønsker å løse opp i problemene deres så er det også du som kommer best ut av det. Men igjen så skal den ene parten ha veldig god grunn for å nekte eller sabotere samvær. 

Klikk for å gå tilbake til toppen