Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Spørsmål angående forhold og hobbier

NYTT TEMA
PaddyG

PaddyG
24.07.20 08:26

Mann 30årene her. Jeg like å reise på mc turer helg da jeg vett jeg ikke får lovt til å være vekke lengre. Hvergang jeg nevner jeg skal på tur så blir hun sur og ønsker ikke det.

Jeg har ignorert dette i det siste pga jeg føler jeg aldri får lovt til dette. Jeg. Har og nevnt flere ganger at hun må bare reise på helgetur hun også. Men venninnene er opptatt med barn osv. Dette føler jeg går utover meg.  

Hadde 2 helgeturer tidlig i år og skal på en til. I løpet av 1 helt år er det så gale at jeg er bortreist 3 helger totalt? Føler jeg er i ett fengsel av og til.

Det blir også surt om jeg skal på dagstur. Vi har en sønn på 1 år. 

Synes dere at det er for mye reising? Er ikke Akuratt som jeg gjør så mye annet ellers. 

joplina

joplina
24.07.20 14:11
PaddyG: Hadde 2 helgeturer tidlig i år og skal på en til. I løpet av 1 helt år er det så gale at jeg er bortreist 3 helger totalt? Føler jeg er i ett fengsel av og til. Det blir også surt om jeg skal på dagstur. Vi har en sønn på 1 år.    Synes dere at det er for mye reising? Er ikke Akuratt som jeg gjør så mye annet ellers.

Og hva gjør hun på fritiden sin...?

Jeg mener - hvor mange helger har hun vært vekke i år og hvor mange dagsturer har hun hatt - der du har vært hjemme alene med sønnen på 1 år og "holdt fortet" hele dagene..?

Jeg tenker at det er ikke så mye at du har en mc-interesse som er saken - eller at du kan være borte på både dagsturer og hele weekender - men at hun ikke føler at hun har den samme muligheten , samt at dere ikke kan gjøre det sammen.

Det er ikke det samme om hun er på  på et gym og trener 2 timer to ggr i uken eller om hun har en strikkekveld med venninner en gang per uke. Hun legger ikke vekk "hjem og barn" av den grunn og er FRI til å gjøre hva hun vil uten en tanke på de som sitter hjemme. Hvis hun har slike korte adspredelser så er hun hjemme både i forkant og etterkant og hun har fortsatt ansvar for at ting fungerer og er ivaretatt i hjemmet.

Når du drar på dagstur så er du faktisk borte "hele dagen" og kanskje godt utover kvelden også...og drar du på helgeturer så sier det seg selv at du ikke bidrar med noe i hjemmet den helgen.

Du skriver at DU føler at du er i et fengsel av og til...men hva tror du at hun føler  når alt blir overlatt til henne...? Tror du hun har en "kjempehelg der hun har fått ladet batteri og hatt det skøy" når du er ute på slike helgaturer..?

- Har du tenkt på at kanskje du også hadde surnet hvis hun  stadig var den som overlot til deg å ta vare på hjem og barn - og etterhvert også ignorerte deg når du viste henne at du ikke likte det...at du også kunne tenkt deg en skikkelig frihelg nå og da eller en og annen helg der dere ordnet barnetilsyn og fant på noe sammen - eller sammen med sønnen...?

Det er faktisk ikke så uforståelig, vanskelig eller komplisert. Du må bare sette deg inn i hennes situasjon og tenke deg til at du var henne og hun var deg - og hvordan du DA hadde likt at ting ble planlagt og gjort.

Du greier den biten....hvis du bare vil...

xpoolman

xpoolman
24.07.20 14:17
joplina: Jeg mener - hvor mange helger har hun vært vekke i år og hvor mange dagsturer har hun hatt - der du har vært hjemme alene med sønnen på 1 år og "holdt fortet" hele dagene..?

Han tilbyr henne jo at hun kan reise vekk noen helger hun også, men det passer aldri for venninnene som styrer med ungene....

Det er jo ikke Paddy sin skyld. 

Kongemannen

Kongemannen
24.07.20 14:20

Kun 3 helger i løpet av ett helt år. Nei det må hun tåle og ikke gå å surmule for.

Har du lyst har du lov. Alenetid er ofte gull verdt . Men nå er jo kvinner barn med pupper ,så lett er det nok ikke.

joplina

joplina
24.07.20 22:17
xpoolman: Han tilbyr henne jo at hun kan reise vekk noen helger hun også, men det passer aldri for venninnene som styrer med ungene....

Ja, det er veldig lett å være på tilbudssiden når man vet at det sjelden og aldri passer med veninnehelger fordi alle har barn og regnestykket nesten aldri går opp for å samles flere i lag. Klart det er lett å være raus en sånn gang.."bare dra på weekendtur du også" liksom.

Merkelig så mye lettere det er for mannfolk med disse hobbyene og gutteturene og jakthelgene  og fiske-weekendene og dagsturene.. Gjerne på sparket en helg når været er godt også. Må jo passe på når været er godt.

-Hvem blir sittende hjemme....?

Er fortsatt bare juli måned...så det er vel plass til flere helger og dagsturer ...mens han ignorerer at dama blir sittende hjemme og er sur....

- Det neste blir vel et deppa innlegg om at han ikke skjønner hvorfor dama har fått nok og vil ut av forholdet

Gubbenilia

Gubbenilia
07.08.20 17:38

Jeg tror jeg vil anbefale samboeren til dette barnet i 30-årene om å finne seg en voksen og ansvarsbevisst partner. 

PapaSmurf

PapaSmurf
07.08.20 17:51

Det finnes ingen fasit på hva som er rett og galt. For noen par er det helt OK at de tilbringer mange helger borte fra hverandre og for andre par er det om å gjøre å henge sammen mest mulig. 

Problemene oppstår jo om året ikke er samforente. 

Derfor er det vanskelig å komme med generelle råd, men på generell basis vil jeg si at om man har en hobby man liker å drive med så er 3-4 helger i året godt innafor. Det bør den andre tåle. Om man har en ettåring hjemme eller ei. 

Men her inne på VGD må man bare overse det feministiske pjattet om at ting er så lett for mannfolk. I enkeltes hoder er det nemlig slik at det kun er menn som har behov for en helg hjemmefra en og annen helg. Ute i virkeligheten er det jo selvsagt ikke slik. Nabodama er en slik scrapbookingfantast og er på en slik sammenkomst minst en kveld i uka og flere helger i året. Mens gubben går hjemme med ungene. 

Men om en mann har lyst å finne på noe en helg så kommer de løpende og begynner å gjøre dette til en kjønnsgreie. Spar meg. 

For begge kjønn er det sunt å komme seg litt bort fra hverdagen innimellom. For min del er det et par fotballturer i året. For madammen er det shopping i Gdansk hver høst som er greia. Men helger flest er vi begge hjemme med barna. Sammen. 

(Innlegget ble redigert 07.08.20 17:53)

SirOwen*MOD*

SirOwen*MOD*
08.08.20 17:57

Enig med smurfen.

3 helger i året for trådstarter er ingenting å sutre for.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg