Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Direkte brannalarm er falsk trygghet

NYTT TEMA
12time
12timeInnlegg: 435
31.03.06 11:52
Mange av oss småbarnsforeldre ønsker alt som kan gi barna våres en tryggere hverdag. Men tenk dere om før dere kaster bort pengene på useriøse ting, det er mange som vil ha oss som kunder og får det også. Ofte ved å spille på barnas trygghet og fremtid.
Mine barn var sikkret med direkte innbrudd og brann-alarm. Men da barnas mor opplevde en stygg episode med alarmfirmaets selger, ble den stoppet på dagen. Nå ser jeg jo at dette ikke betyr noe de melder jo ikke fra til brannvesen før de selv har sett brannen.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=129181

Og ett tips til ikke stol på firmaets ansatte.
Det har skjedd at firmaets personale har brukt den tryggheten folk forbinder med sikkerhetsfirmaer til å voldta kvinnelige kunder.
kate_3
kate_3Innlegg: 144
31.03.06 12:25
helt enig
Vi har et stort hus med leilighet vi leier ut, pluss garasje med kontor.
Vi er ikke tilkoblet alarmsentral, men vi har trådløst brannvarslingsystem
piper en brannvarsler piper alle, vi har et kontrollpanel som viser hvilken som
har gitt utslag.
Rosejenta
RosejentaInnlegg: 3465
31.03.06 14:20
................problemet her er faktisk penger.

Et alarmselskap må betale for unødvendig feil-utrykninger fra brannvesenet, og derfor ringer de ikke før de selv fysisk ser brannen............
Earthquake
EarthquakeInnlegg: 13549
31.03.06 18:46
Jeg bor i en blokk der brannalarmen er koblet direkte til brannvesenet. Hvis ikke vi ringer innen 1 minuttb og sier det er falsk alarm, rykker de ut. Kjempetrygt egentlig
12time
12timeInnlegg: 435
31.03.06 19:54
Earthquake skrev:
Jeg bor i en blokk der brannalarmen er koblet direkte til brannvesenet. Hvis ikke vi ringer innen 1 minuttb og sier det er falsk alarm, rykker de ut. Kjempetrygt egentlig

Direkte til brannvesenet er OK. Det virker når du trenger det, men disse som kobles opp til et alarmfirma gir deg ikke større muligheter til å overleve en brann. Ved brann er 20-30 minutter mye.
henrikfosse18
henrikfosse18Innlegg: 17
27.09.18 13:03

Nå har de bedre rutiner og utstyr. Hadde et selskap på befaring hvor de faktisk testet hvor lang tid det tok før man fikk kontakt med alarmselskapet. Det tok omtrent 20 sek, da kan de snakke direkte med deg for å sjekke om det er en reell alarm. Kan derfor være lurt med en boligalarm nå til tider. 

I-oil
I-oilInnlegg: 50
13.12.18 17:02
12time: Nå ser jeg jo at dette ikke betyr noe de melder jo ikke fra til brannvesen før de selv har sett brannen.

Det varierer veldig fra vekterselskap til vekterselskap. Noen varsler direkte til brannvesenet (om bekreftet alarm og derved full utrykning fra brannvesen) om du ikke umiddelbart avkrefter at alarmen er ''falsk''

RoyalGard
RoyalGardInnlegg: 8548
14.12.18 15:11

Har både Direkte og vanlig, tar ingen sjanser på noe slikt altså!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester