Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvem er jeg?

NYTT TEMA
Thallie

Thallie
07.05.06 17:48
Ja, hvem er jeg? Jeg mener, jeg vet jo at jeg er meg. Men, hvem -er- jeg?
Jeg er jo ikke bare "Kari Nordmann", det er jo bare mitt navn. Jeg kan jo ikke bare være "Kari Nordmann"?
Hvem er jeg egentlig? Og hvem er du?
TomBombadil

TomBombadil
07.05.06 21:54
Kjenn etter da vel. Slik du kjenner på koppen om den er varm før du drikker av den. Føl. For tenkning har intet definitivt svar, derfor er vi mennesker utstyrt med følelser. Du liker glede. Ikke ideen, vel sikkert den og, men følelsen er dt som er viktig. Men ett lite tips. Om du ønsker å bli kejnt med deg selv, så er det en fordel med ett speil. Ett levende ett. Altså ett menneske som kjenner seg selv. For kun den som kjenner sitt selv kan lede andre til sitt selv. Akkurat som du trenger ett speil for å se ansiktet ditt, trenger ditt indre menneske ett speil for å se seg.
SkRoOlLe

SkRoOlLe
10.05.06 13:04
Du er... et dyr som har en utrolig fordel og bakdel, du har en evne til å utvikle og produsere redskaper som forenkler din hverdag betraktelig. Du har mulighet til å kommunisere på et meget komplekst nivå. bakdelen er at du har en hjerne som stille langt flere spørsmål en den kan gi svar.
Du er ingenting og alt.
TomBombadil

TomBombadil
10.05.06 15:13
SkRoOlLe skrev:
Du er... et dyr som har en utrolig fordel og bakdel, du har en evne til å utvikle og produsere redskaper som forenkler din hverdag betraktelig. Du har mulighet til å kommunisere på et meget komplekst nivå. bakdelen er at du har en hjerne som stille langt flere spørsmål en den kan gi svar.
Du er ingenting og alt.
---------------------------------------------------------------------------
Man kan gå på fjelltopper og man kan dykke til bunnen av havet, og reise til mars. Men fordelen vår er at vi kan føle glede, liker glede og har uendelig toleranse for glede. Ulempen vår er som du sier at vi har en alt for stor hjerne å gå oss vill i at vi glemmer det første.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg