Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Personlig utvikling

NYTT TEMA
Adalwolf

Adalwolf
21.05.06 20:15
Det heter som kjent at den som vil vokse og utvikle seg, må møte motstand. Man blir svak av bare fornøyelser og mangel på motgang, sies det. Men hva hvis man ikke møter særlig motgang (som i mitt tilfelle), men likevel ønsker og utvikle seg som person? Finnes det ting en kan gjøre for å oppsøke motstand i dagliglivet og på denne måten muligens utvikle seg og bli "sterkere"? Jeg etterlyser konkrete — gjentar: konkrete — eksempler på handlinger jeg kan utføre fra dag til dag for å bli sterkere og utvikle meg.
orbixx

orbixx
27.05.06 01:38
Jeg tror at de fleste som vil vokse og utvikle seg, må ha medgang her i livet.
Hvis du ikke har møtt særlig motstand, så lever du vel et lykkelig liv.

Konkrete eksempler ?
Tja.

Hvis man hjelper svake mennesker, blir alle sterkere.

lacustris

lacustris
27.05.06 02:36
Alle foretar valg hele tiden. Hva man velger handler mye om personlighet. Om man er empatisk eller egosentrisk. Velger man å engasjere seg i andre menneskers ve og vel, eller generelle samfunnsproblem, møter man motstand. Er man opptatt kun av seg og sitt (slik man ofte er tidlig i livet) møter man også motstand på et tidspunkt, grunnet samvittigheten. Alle friske mennesker får utvidet sitt perspektiv på livet flere ganger i løpet av livet, og da må man ta inn over seg de valg man har tatt - noe som vil påvirke de valg man vil ta videre. Tror alle får prøvd seg - mange i urimelig stor grad. Forøvrig er påstanden om at det kun er i motgang vi vokser og utvikler oss ikke en absolutt sannhet. Motgang kan styrke men også knekke!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg