Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Når tanken blir en forbannelse

NYTT TEMA
avuna
avunaInnlegg: 716
01.12.14 23:48

Jeg yter mitt beste for å delta i samfunnet. Du har religion, samfunn, verdenskriger, fortellinger fra fortiden og nåtiden, og jeg føler alt sammen. Men når jeg spør hva satte i gang alt dette? Folket sin utvikling. Men hva er et gode og hva er ikke et gode for vår nasjon og alle andres? Skal jeg tro på historier om mennesket så skulle man tro at man utviklet seg for sitt beste og alle andres. Jeg har godtatt hat, å elske, å bli bedømt, men jeg har aldri sett noen forbedring av mennesket. Er det noe du ikke kan, så er det rett ut i kulden. Er det noe du kan, så dømmer folk deg for å være det beste du kan være. Men hva er da problemet? At vi overlevde? At noen har kontroll på det faktum at mennesket er som det er, og skal være sånn? men hva med de som ikke passer inn? Hvordan kan vi skape en realitet der mennesket blir et problem? Etter så mange års utvikling skulle man tro at mennesket vet å gi av seg selv til det beste for alle, men tydeligvis så er jeg ved veis ende om jeg ikke ser noen vei ut av det, og derfor har jeg håpet og troa på at jeg kan utgjøre en forskjell. Jeg vil virkelig gjøre det beste og det er bare det som er godt nok for meg. Synd at folk gir opp på grunn av at de ikke kan føle som jeg har gjort. Men da er tanken, yt ditt beste for menneskeheten og jeg håper det er lykken for meg og alle andre. Det er bare du som er en menneskekjenner som kan gjøre en forskjell, jeg er bare en djevel for de som har det de vil ha, men stor omtanke for resten av de. lidelse skaper behov for nærhet og omtanke og sånn er det bare. Jeg lytter til nye tanker, så vær så snill å skap noe fornuftig.

(Innlegget ble redigert 02.12.14 09:11)

avuna
avunaInnlegg: 716
02.12.14 14:54

Her er et eksempel på at jeg har betydning, men bare for meg selv. Ligg unna å gjøre deg selv til et offer for samfunnet. Takk gud for at det finnes folk som kan tenke positivt. Komedie? Ja takk veldig gjerne. Politikere? ikke la deg lure til å tro at de ikke er der for deg, men for seg selv, fordi dem bare gjenspeiler hvor dårlig og hvor bra det står til med deg.

bjarsvei
bjarsveiInnlegg: 3747
18.06.18 22:43

samfunnets viktigste læresetninger for folk som ønsker å engasjere seg ... :

1.  det er ikke hva som blir sagt men hvem som sier det.

2. det er ikke hva som blir gjort men hvem som gjør det.

3. vi har et prinsipp om likhet for loven men ikke at folk behandles likt etter loven..

Klikk for å gå tilbake til toppen