Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dimensjoner i vår verden

NYTT TEMA
talroF
talroFInnlegg: 4
04.05.18 23:18

Noe jeg har tenkt litt på i det siste er "dimensjoner" i vår verden, som jeg liker å kaller det. Dette er bare en tanke som har dukket opp nylig, og som jeg ikke har fått diskutert så mye. 

Tanken begynte med insekter, som ikke har i nærheten av vår intelligens. Har maur, for eksempel, en egen "dimensjon" der de kun oppfatter det rundt seg, i sin egen dimensjon. Samtidig som de ikke har muligheten til å oppfatte verden uten for den dimensjonen. 

Det var da jeg kom inn på tanken, om vi mennesker, ser verden i vår egen dimensjon, der vi kan "oppfatte" insekter og dyr, på en måte de ikke klarer å oppfatte oss tilbake. Da er egentlig spørsmålet mitt om vi mennesker ikke klarer å forestille oss dimensjoner over oss, på samme måte som maur, i dette tilfellet, ikke klarer å forestille seg vår dimensjon. Er det en dimensjon over oss som kan se oss på en slik måte vi ser på maur, og som vi ikke har muligheten til å oppfatte selv? Og at det aldri kommer til å være mulig for oss å oppfatte den?

Dette er bare en liten tanke jeg har hatt. Hvordan kunne disse dimensjonene isåfall vært fordelt? Det trenger ikke nødvendigvis være maur, som i dette tilfellet. 

Det er sikkert skrevet noe som handler om dette ett eller annet sted. Er det noen som har noen tanker angående dette? Eller er jeg bare helt ute å kjøre?    

orbixx
orbixxInnlegg: 3657
05.05.18 00:35
talroF: Eller er jeg bare helt ute å kjøre?

Jeg mener at du skriver et meget godt innlegg.

Vanligvis er det bare ufoister og livsfjerne starwarsdiggere som babler om dimensjoner- her og der.

Jeg kan bare forholde meg til de vanlige 4 dimensjonene.

Men en vitenskapelig diskusjon om dimensjoner er noe annet.

Jeg håper at det blir fart i denne tråden.

Interessant.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg