Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ordet mening innenfor filosofien

NYTT TEMA
frode1993
frode1993Innlegg: 1
03.01.19 14:33

Driver med en skoleoppgave der jeg skal forsøke å finne en filosofisk vinkling av hva mening er, men har enda ikke lyktes. Noen som vet av filosofer, evt. andre som har diskutert begrepet mening?

frode57
frode57Innlegg: 3401
24.01.19 09:55

Det viktigste drøftingen med ordet er meningen med livet og svaret på hvorfor vi driver å leter etter meningen med livet. 

Svaret er ikke evigheten i paradiset men like gjerne fullstendig frigjøring fra livet en har levd.

orbixx
orbixxInnlegg: 3657
27.01.19 02:00

Hvis man klarer å leve i fred med seg selv og andre, så er kanskje det meningen med livet.

Det er ikke lett når milliarder av mennesker ønsker å gi naboer, mange slektninger og resten av dritten noen slag i trynet...

Det er mulig at vi alle er noen kverulanter, som bare vil, egoistisk, ha det materielt bedre enn alle andre.

Hvis en du kjenner har kjøpt en ny Rolls Royce, kan det muligens være meningsfullt å pisse på bilen.

Jeg anbefaler det ikke for da er sikkert krigen i gang. Hevn...

Nå har jeg et fint forhold til min nabo, bare så det er sagt.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg