Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sofies verden

NYTT TEMA
nathalie

nathalie
08.08.99 19:31
Jeg synes det er flott at det endelig kommer en norsk film som handler om filosofi (Sofies verden). Jeg har ikke sett filmen selv, men uansett kritikker og publikumsrespons vekker den oppmerksomhet rundt temaet filosofi. Jeg leste boken med en gang den kom ut, og synes den er flott. Jeg har lest den mange ganger, og Jostein Gaarder er en av mine favorittforfattere. Filosofi er et veldig viktig emne, mange flere burde interessere seg for filosofi.
lindsay

lindsay
24.08.99 13:36
Hvorfor mener du filosofi er så viktig? Jeg har også lest boken og synes den var spennende. Skal også se filmen.
nathalie

nathalie
24.08.99 17:13
Det er viktig å tenke over hvorfor vi lever, hvor vi kommer fra og andre spørsmål. Når de primære behovene er dekket sitter de fleste mennesker igjen med en følelse av at de vil VITE. Man vet så uendelig lite. Filosofi handler også om holdninger og livssyn.
Klikk for å gå tilbake til toppen