Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Alt er komplisert.

NYTT TEMA
Swingpjatt

Swingpjatt
13.04.06 04:53
I det store og hele så er alt komplisert og vanskelig. Og dette tror jeg gjelder alt i livet og verden (universet). Hvis man tenker over helheten av det. Man vet egenlig ingen ting, fordi hvordan vet man at man vet det man vet og hvordan kan man vite at det er sannhet? Man kan ikke det, og man kan ikke si at det er sannhet at ingenting er sannhet, fordi da har man allerede sakt seg selv i mot.

Alt er komplisert. Det er ikke mulig å vite alt, og det er ganske mulig at vi ikke veit noen ting. Det mer man vet, det mer vet man at man ikke vet en dritt.
Swingpjatt

Swingpjatt
13.04.06 05:29
Kanskje heller alt er umulig.
Alt er jo umulig å vite.

Sier ikke at det ikke går an å leve pågrunn av det og heller ikke om det er bra eller dårlig. Men man må innrømme til seg selv hva det er. At man ikke vil være “lykkelig” fordi det fins ikke, men at man veit at det er et ord for det du ønsker og at det er bedre enn det motsatte. Men hvis man virkelig innser dette og forstår det. Kanskje man kan ikke la seg bry så mye om negative og vonde(onde) ting, og kanskje setter mer pris på positive ting og ta det for det det er, det er noe man helst vil ha. Ikke se svart og hvitt på ting. Vet ikke helt hvordan jeg mener dette, og skal klare å si det og forstå det. Men merker at jeg liker tanken på det. Man veit at selv om det er negative ting så er det også positive ting, og kanskje meningen for meg er å finne det som gjør meg “lykkelig” og ikke la meg prege så av det negative, fordi det er kanskje ikke like viktig. Hvis jeg ikke kan virkelig vite noe om noe. Hvorfor ikke bare fokusere på det som er “bra”. Hvis man er klar over at livet er slikt og at det er såen det er, hvorfor ikke gjøre det beste ut av det?

Men blir det det samme som andre folk som ikke er klar over dette, men allikevel bare lever for å være “lykkelig” og for å leve? Men kanskje det er lettere å skjønne hva “negative” ting er hvis man er klar over alt dette, og ikke la det prege seg så mye, fordi det er ikke det livet handler om, i hvert fall ikke noe jeg ønsker at det skal handle om.

Men som sakt, alt er komplisert, og jeg sier ikke at man bare skal være lykkelig på samme måte som en smurf som ikke vet noe annet. Men prøve å ta ting for det det er og gjøre det beste ut av det.

Kanskje “meningen med livet” er å være “lykkelig” og alt det som innebærer det, men også være klar over det og hvorfor man vil være det og forstå hvordan…
MadHamish

MadHamish
14.04.06 01:25
Alt er egentlig ganske enkelt :)

Windle shook his head sadly. Five exclamation marks, the sure sign of an insane mind.
- Witches Abroad (Terry Pratchett)
Swingpjatt

Swingpjatt
14.04.06 02:06
Hehe, kanskje det er svaret. Eller begge deler? Hvem vet...
Swingpjatt

Swingpjatt
14.04.06 04:45
Kanskje alt er umulig i den "virkelige" virkeligheten. Fordi den kan vi aldri fortå hva er og alt rundt den. Mens kanskje "alt" er mulig i vår "egen" "virkelighet" bare vi finner ut hva, hvorfor og hvordan vi kan oppnå ting..
EITHLOS

EITHLOS
18.04.06 12:50
Swingpjatt skrev:
I det store og hele så er alt komplisert og vanskelig.

>> Alt er enkelt. Det er bare en hel del av det.
Swingpjatt

Swingpjatt
18.04.06 18:14
Alt er uvisst. Det er bare å forholde seg til det. Alt er ikke enten vanskelig eller enkelt. Det er nok mer det jeg har prøvd å si.
pumapus

pumapus
18.04.06 19:14
alt er sant. så fort du tenker en tanke er den sann for deg. så når du sier at noe ikke er sant, er det din sannhet.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg