Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor mye får man i førstegangstjeneste?

NYTT TEMA
NightmareHeaven
NightmareHeavenInnlegg: 440
06.08.06 23:53
Hei.
Hvor mye "tjener" man i løpet av førstegangstjenesten?
Dagpenger osv..

Skal ikke inn selv, men en kompis snakket om svimlende summer...
MadHamish
MadHamishInnlegg: 3259
07.08.06 00:20
http://www.mil.no/felles/vpv/start/fgt/_konomi/

The wages of sin is death, but so is the salary of virtue, and at least the evil get to go home early on Fridays.
- Witches Abroad (Terry Pratchett)
Arcticblue
ArcticblueInnlegg: 15668
07.08.06 00:26
dæsken altså.. 126 kr. dagen... vi hadde vel noe over 80 tenker jeg.

husker jeg ikke heeeeeeelt feil hadde vi 1218 kr. måneden... da var det for meg uten barn og slikt.

Jeg hadde tjenestetillegget, korporaltillegget og grensetillegget.
var vel 10 kr. dagen for korporaler og 15 kr. dagen for grensa.

---------------------------------------------------------------------------------------
”if the primates that we came from had known that someday politicians would come out of the gene pool, they’d have stayed up in the trees and written evolution off as an bad idea!”
MadHamish
07.08.06 00:33
"Tjenestetillegget er ment å dekke utgifter til nødvendige forbruksartikler som ikke utleveres fra Forsvaret, for eksempel toalettsaker."

Toalettsaker koster kanskje mye mer idag :p

The wages of sin is death, but so is the salary of virtue, and at least the evil get to go home early on Fridays.
NightmareHeaven
NightmareHeavenInnlegg: 440
07.08.06 00:47
Får man 20.900 rett inn på konto når man dimmer, i TILLEGG til dagpenger?
MadHamish
07.08.06 00:51
Om man tjenestegjør alle 365 dagene. Dimmepengene er X kroner per dag i tjeneste.

Men dimmepengene er i tillegg til dagpengene, ja.

Mafiakødd
MafiakøddInnlegg: 12947
07.08.06 15:09
Vi hadde 120,90 kroner dagen...fikk utbetalt rundt 1900 kroner annenhver uke!

Southampton FC!
Biscan2
Biscan2Innlegg: 15862
09.08.06 01:33
MadHamish skrev:
"Om man tjenestegjør alle 365 dagene. Dimmepengene er X kroner per dag i tjeneste"

Ikke nødvendigvis.Hvis man fullfører førstegangstjenesten, altså dimmer på dimmedatoen vil man få hele beløpet. Det er skjeldent at førstegangstjenesten er akkurat 365 dager. Vi får f.eks maks 330 dager førstegangstjeneste.

Dimmepengebeløpet blir også økt i disse dager, mener å huske det var 23 tusen for de som kom inn i Januar og 26 tusen for de som kommer inn i disse tider.
Arcticblue
ArcticblueInnlegg: 15668
09.08.06 15:16
Ja jeg måtte inn i januar (tror det var 4 januar 1992) og dimmet 18 desember 1992 da var jeg ferdig med min tjeneste.
Dvs... måtte inn i HV da.

---------------------------------------------------------------------------------------
”if the primates that we came from had known that someday politicians would come out of the gene pool, they’d have stayed up in the trees and written evolution off as an bad idea!”
Fangface
FangfaceInnlegg: 202
10.08.06 16:08
Jeg dimmet etter en uke i militæret, får jeg da dagpenger for de dagene jeg var inne, får jeg eventuellt dimmepenger også (altså for de dagene jeg var inne)?
Mafiakødd
MafiakøddInnlegg: 12947
10.08.06 21:52
Fangface skrev:
Jeg dimmet etter en uke i militæret, får jeg da dagpenger for de dagene jeg var inne, får jeg eventuellt dimmepenger også (altså for de dagene jeg var inne)?

Kanskje, men det vil i såfall være lite

Southampton FC!
magzz
magzzInnlegg: 155
11.08.06 15:07
"Fangface skrev:
Jeg dimmet etter en uke i militæret, får jeg da dagpenger for de dagene jeg var inne, får jeg eventuellt dimmepenger også (altså for de dagene jeg var inne)?"

Dagpenger skal du ha, men dimmepenger er for fullført førstegangstjeneste. I tillegg er det vel noe reisepenger.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg