Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Andøya Flystasjon 50 år

NYTT TEMA
kingkop
kingkopInnlegg: 3121
16.06.07 09:30
I dag er det 50 år siden Andøya Flystasjon ble åpnet. Dagen feires med flyshow og diverse utstillinger. Alle fly fra luftforsvaret er representert bortsett fra C-130 som av naturlige årsaker ikke kan møte opp...

Gratulere med dagen!
Marfra
MarfraInnlegg: 100
17.06.07 01:22
Da erre bare å gratulere. Husker flystasjonen som en leir med god mat og bra tv-rom. Synd jeg ikke fikk tilbringe mer tid der under førstegangstjenesten.

Georg_kastrioti
Georg_kastriotiInnlegg: 483
19.06.07 21:47
jeg var der under den sist øvelsen, jeg må si jeg ikke forventa å finne en så fin strand der, eller en trist sted å være om vintren , jeg frøs ballene av meg i OP.
kingkop
20.06.07 10:08
Georg_kastrioti skrev:
jeg var der under den sist øvelsen, jeg må si jeg ikke forventa å finne en så fin strand der, eller en trist sted å være om vintren , jeg frøs ballene av meg i OP.

--------------

Ang. ballene så lærte du vel å kle deg skikkelig til neste gang, hehe? Her oppe er det vinden man må beskytte seg mot.
Georg_kastrioti
Georg_kastriotiInnlegg: 483
20.06.07 21:47
jeg var kledd siklig i det jeg gjekk ut, men et "angrep" fra "havland" gjorde at bytet mit blei 3timer forsinket slik at jeg var ute i kulda i 5 timer, etter to timer begynnte det å regn samtitig som det blåste GODT.
De 5 timene i kulda opplevdes som 5 dager ;)
Muppen
MuppenInnlegg: 2147
22.06.07 13:43
Jag var där och såg på flyguppvisningen och tog en kopp kaffe den dagen.

Intressant at se F-16 planet på nära håll, men samtidigt så förstår jag att det är dags att byta ut den....den såg lite "analog" ut i cockpiten :-)

Mvh
Muppen
ARTIBUS ET ARMIS RECUPERATUR GLORIA
cpt_marvell
cpt_marvellInnlegg: 2136
27.06.07 03:47
Der kastet jeg bort 9 mnd av livet mitt :-(

kjedet vettet av meg på "nordport" i `94
¨
Bodde på en avdanket befalskaserne i skarsteinsdalen

\m/MEGADETH\m/
kingkop
08.07.07 00:13
Muppen skrev:
Jag var där och såg på flyguppvisningen och tog en kopp kaffe den dagen.

Intressant at se F-16 planet på nära håll, men samtidigt så förstår jag att det är dags att byta ut den....den såg lite "analog" ut i cockpiten :-)

-----------------

Pussig at ikke svenskene kom med et par Gripen for å vise dem frem. Vet at de var stasjonert på Bardufoss i denne perioden i forbindelse med en øvelse.

Faktisk svært skuffende...

Muppen
MuppenInnlegg: 2147
08.07.07 18:05
Ja det stämmer att de var däruppe under en övning som heter Nordanvind med 6st plan. Men de var i stort sett i luften hele tiden (09:00-20:00) under övningen och dessutom så var de tvugna att ta hänsyn till att andra än Norge var med på övningen som Frankrike tex.

Så det fanns dessvärre ingen tid att flyga förbi Andöya...men det hade varit sevärt om de hade kunnat det :-)

Mvh
Muppen

ARTIBUS ET ARMIS RECUPERATUR GLORIA
Klikk for å gå tilbake til toppen