Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

F 35 flyene

NYTT TEMA
ivarson
ivarsonInnlegg: 415
27.01.18 10:40

Registrerer på media at de har funnet flere feil på flyene. Det merkelige er at Israel har kjøpt samme type fly som har passert krav og tester av dem. Antar de stiller strenge krav til flyene de også.

Bekkelokk
BekkelokkInnlegg: 1162
30.01.18 01:17

Lenke?

Fico
FicoInnlegg: 25358
30.01.18 22:23
ivarson: Registrerer på media at de har funnet flere feil på flyene. Det merkelige er at Israel har kjøpt samme type fly som har passert krav og tester av dem. Antar de stiller strenge krav til flyene de også.

Vi hører jo også at F-35 bråker mindre enn forventet eller annerledes i positiv mening, de har meget gode flyegenskaper for å si det uten å ta munnen for full.

En flyver sa at de i det hele tatt var en drøm-

KHWS
KHWSInnlegg: 16788
31.01.18 08:51
Fico: En flyver sa at de i det hele tatt var en drøm-

At Israel skal kjøpe 50 F35 burde stoppe kjeften på de mest ivrige kritikerne av flyet.

Det Israel gjør er ikke tilfeldig. Forsøkene på latterliggjøring og negativ kritikk av flyet, faller på sin egen usaklighet og mangel på kunnskap.

Fico
FicoInnlegg: 25358
31.01.18 18:44
KHWS: Det Israel gjør er ikke tilfeldig. Forsøkene på latterliggjøring og negativ kritikk av flyet, faller på sin egen usaklighet og mangel på kunnskap.

De er i alle fall fantastiske å observere her over midt-Norge rett som det er, vi får bare håpe at bestillingen ikke forkludres av ulike årsaker-

Sosialisten
SosialistenInnlegg: 655
05.03.18 17:31

Ikke første gang Norge kjøper ting til Forsvaret som ikke fungerer

KHWS
05.04.18 07:05
Sosialisten: Ikke første gang Norge kjøper ting til Forsvaret som ikke fungerer

Stemmer det, det ble av sosialistene kjøpt inn ting og tang som ikke virket 9. april 1940.

Sosialisten
SosialistenInnlegg: 655
05.04.18 07:27

Da gir jeg deg min beklagelse for det, ikke stort jeg kunne ha gjort. Jeg mente at det er ikke første gang Forsvaret kjøper ting som ikke funker de seneste årene. 

KHWS
05.04.18 20:15
Sosialisten: Da gir jeg deg min beklagelse for det, ikke stort jeg kunne ha gjort. Jeg mente at det er ikke første gang Forsvaret kjøper ting som ikke funker de seneste årene.

Ikke nødvendig å beklage personlig. For øvrig er det riktig at forsvaret har bommet noen ganger i den senere tid.

Kan jo nevne at det var helt idiotisk å bygge fregattene i Spania selv om de nå fungerer. De har visst fine golfbaner der de ble bygget.

Torotto
TorottoInnlegg: 17458
12.04.18 10:55

@KHWS.  

Da er det vel Nygaardsvold som har skylden for plasttelt på Ørlandet?

Torotto
TorottoInnlegg: 17458
12.04.18 11:00

@KHWS.

Det virker som det er flere i det politiske Norge, som faktisk med fordel kunne ha spiltngolf i Spania istedet for å rote til Forsvaret av Norge.  Ettersom de i ettertid må forsvare seg selv og idiotiet de har forårsaket.  

https://www.aldrimer.no/i-dag-faller-dommen-over-fregattene/

KHWS
24.04.18 20:10
Torotto: Det virker som det er flere i det politiske Norge, som faktisk med fordel kunne ha spiltngolf i Spania istedet for å rote til Forsvaret av Norge. Ettersom de i ettertid må forsvare seg selv og idiotiet de har forårsaket.

Kopiert fra annen tråd:

"Det er derfor vi er med i NATO. "Hentesveisen" forlanger at medlemslandene bruker 2% av nasjonalbudsjettet på forvar og det kan på kort sikt skape litt problemer. Vi investerer i nytt utstyr, men har problemer med å investere i drift og vedlikehold.
Så lenge "blårussen" definerer "drift og vedlikehold" som en utgift og ikke en investering, så har vi et stort forsvarsmessig problem.
Dette har vist seg flere ganger og det er på tide at "noen" våkner og ser helheten av hva et forsvar egentlig er. Det nytter ikke å investere i utstyr når definisjonen på et forsvar er feil.
Stortingsoppdateringen styrker ikke oppfatningen min om mangel på forståelse av hva forsvaret trenger. "aldri mer 9. april 1940"!"

PS. Tragisk å observere at vi ikke har lært noe av tidligere bommerter.

(Innlegget ble redigert 24.04.18 20:13)

fargerik
fargerikInnlegg: 64242
09.06.18 07:01
KHWS: Kopiert fra annen tråd: "Det er derfor vi er med i NATO. "Hentesveisen" forlanger at medlemslandene bruker 2% av nasjonalbudsjettet på forvar og det kan på kort sikt skape litt problemer. Vi investerer i nytt utstyr, men har problemer med å investere i drift og vedlikehold.
Så lenge "blårussen" definerer "drift og vedlikehold" som en utgift og ikke en investering, så har vi et stort forsvarsmessig problem.
Dette har vist seg flere ganger og det er på tide at "noen" våkner og ser helheten av hva et forsvar egentlig er. Det nytter ikke å investere i utstyr når definisjonen på et forsvar er feil.
Stortingsoppdateringen styrker ikke oppfatningen min om mangel på forståelse av hva forsvaret trenger. "aldri mer 9. april 1940"!" PS. Tragisk å observere at vi ikke har lært noe av tidligere bommerter.

Dette flykjøpet viser seg å ta så mye midler fra forsvaret at vi tydeligvis ikke har penger nok til å bruke på bakken.

I går tok Lysbakken til ordet (han er ikke den første) for å stoppe ved 40 fly, og ikke legge inn bestilling på de siste 12 som ennå ikke er bestilt.

Kanskje? Vi trenger jo et forsvar på bakken som fungerer også...

Dessuten ville det være et greit signal til den ustabile narssisisten som er president i USA for tiden.

(Innlegget ble redigert 09.06.18 07:02)

stjerta
stjertaInnlegg: 2548
10.06.18 07:06

Mange artikler som har sagt at flyene er best egnet til angrepskrig. Ikke like gode på forsvar. Det passer jo godt til det offensive militæret og USAs forlengede arm vi har bygget siden invasjonen av Afghanistan

KHWS
22.08.18 21:09
stjerta: Mange artikler som har sagt at flyene er best egnet til angrepskrig. Ikke like gode på forsvar

Det er sagt at det beste forsvar er angrep. I så måte er F-35 velegnet siden det kan angripe usett.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg