Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Den økonomiske belastningen ved å være HV-soldat

NYTT TEMA
gunkaus
gunkausInnlegg: 1
14.09.18 08:19

Jeg er offentlig ansatt og berammet av hovedtariffavtalen 15-20. Denne sier at HV-soldat uten forsørgeransvar får utbetalt 1/3 av timelønn ved tvungen repetisjonsøvelse, og med fradrag av godtgjørelser fra Forsvaret. Jeg har vært ansatt i to forskjellige kommuner der det har vært ført ulik praksis. I forrige jobb fikk permisjon med full lønn under repetisjonsøvelser. Det skulle jo bare mangle! I nåværende jobb så lener arbeidsgiver seg på hovedtariffavtalen, noe kommunen har rett til. Men allikevel så reagerer jeg sterkt på at dette er langt i fra en god måte å behandle sine ansatte, siden det blir en økonomisk belastning å være HV-soldat. Jeg taper lønn fra kommunen, og godtgjørelsen fra Forsvaret er langt i fra nok til å veie opp. 

Er det flere som har det slik, på ene eller andre måten? 

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 18404
09.10.18 14:45
gunkaus: Jeg taper lønn fra kommunen, og godtgjørelsen fra Forsvaret er langt i fra nok til å veie opp.    Er det flere som har det slik, på ene eller andre måten?

Ja. Ingen problem.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg