Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Velferdspermisjon

NYTT TEMA
thea10n
thea10nInnlegg: 6
14.08.19 22:15

hei! Er i rekrutten i sjøforsvaret nå og trives bra, men kjenner jeg ønsker en tur hjem en helg bare for å komme meg litt vekk fra leiren osv... Vi får lov å dra hjem i helgene, men troppssjefen kan ta fra oss permen når som helst dersom vi ikke har bra nok innsats innad troppen. Hun ble skuffet for noen uker siden og sa at fremover er vi ikke garantert perm og får ikke vite det før fredagen etter endt tjeneste, og da vil det såklart være for sent å bestille flybillett. Jeg må ta to fly pluss tog hjem, og ønsker ikke at flere tusen skal gå tapt dersom vi ikke skulle få perm. 

Vurderer derfor å søke om velferdsperm. Vil jeg da også bli nektet å dra hjem om troppsjef tar fra oss permen eller er det annerledes pga at det er velferdsperm? Og lurer også på om de skal ha noe bevis på det jeg skal? F. Eks hvis jeg skal i et bryllup, skal de ha noe bevis på at jeg faktisk skal det eller går det greit? Blir så mye styr å ordne med...

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 18389
29.08.19 04:17
thea10n: Vurderer derfor å søke om velferdsperm. Vil jeg da også bli nektet å dra hjem om troppsjef tar fra oss permen eller er det annerledes pga at det er velferdsperm?

Jeg vil tro at det er troppssjef som invilger dem. Dermed har hun hånden på rattet og vil nok ikke gi deg fri dersom hun har til hensikt å trekke den tilbake senere.

Klikk for å gå tilbake til toppen