Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

artig funn

NYTT TEMA
ksoftware
ksoftwareInnlegg: 10912
21.01.07 23:02

har skaffet fototbevis på at huset vårt har sitt fundament over en tyskerbunker(ammunisjon). døra er synelig men murt igjen nedenfor garasjen. skulle ikke forundre meg om det ligger noe våpendeler eller annet knas bak den murte døra...
-Fenrir-
-Fenrir-Innlegg: 3349
21.01.07 23:09
Ikke røp noe til myndighetene. Er det historiske funn, og man må begynne utgravinger, så er det eier av eiendom så må betale kostnadene for utgraving. Mange byggeprosjekter har blitt kraftig forsinket i utbygging, pga historiske funn i grunnen, med solide tap for byggfirma.
varjen
varjenInnlegg: 15092
22.01.07 00:31
-Fenrir- skrev:
"Er det historiske funn, og man må begynne utgravinger, så er det eier av eiendom så må betale kostnadene for utgraving."

Dette gjelder vel ikke dersom det allerede er ferdigbygget. Dessuten er det vel en eller annen grense for hvor gammelt noe må være for å omfattes av denne loven. Tyskerbunkere er jo ikke akkurat noen mangelvare her i landet.
---------------------------------------------------------------------------------

- Forøvrig er det min mening at Karthago bør ødelegges.

Cato d.e.
For_Konge_og_Fedreland
For_Konge_og_FedrelandInnlegg: 58
22.01.07 12:00
Får jeg komme til deg og grave litt? =)

Interesserer meg for andre verdenskrig og er samler av faktiske gjennstander fra krigen, mest krigsmateriale.
Spurs79
Spurs79Innlegg: 392
22.01.07 13:21

Det stemmer at det er en grense for automatisk fredning av kulturminner. Grensen går ved ved slutten av middelalderen/overgangen til nyere tid(1537). Når det gjelder byggninger så går grensen ved 1649. Det vil være visse muligheter for å frede ved enkeltvedtak. Uansett så tror jeg eieren er trygg. Sikkert veldig interessant å ha en tyskerbunker på eiendomen.
Jaasund
JaasundInnlegg: 1
14.07.13 23:00

håper du fant en løsning   Det er flere som er interresert i skattejakt :o))  ta gjerne kontakt på thor@jasund.no hvis det er aktuelt

Klikk for å gå tilbake til toppen