Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Beste sitat fra historiske personer

NYTT TEMA
Hentunen

Hentunen
22.11.07 00:43
Hvilke sitater er deres favoritter fra historiske personer?
BeyondTheSenses

BeyondTheSenses
22.11.07 00:46
I am a cybernetic organism. Living tissue over endoskelleton!
BeyondTheSenses

BeyondTheSenses
22.11.07 00:52
eller for å være litt mer seriøs kan jeg jo sitere vår kjære George Walker Bush : "I just want u to know that when we talk about war, we are really talking about peace".
EmporioDennyCrane

EmporioDennyCrane
22.11.07 06:02
"We shall not flag nor fail. We shall go on to the end. We shall fight in France and on the seas and oceans; we shall fight with growing confidence and growing strength in the air. We shall defend our island whatever the cost may be; we shall fight on beaches, landing grounds, in fields, in streets and on the hills. We shall never surrender and even if, which I do not for the moment believe, this island or a large part of it were subjugated and starving, then our empire beyond the seas, armed and guarded by the British Fleet, will carry on the struggle until in God's good time the New World with all its power and might, sets forth to the liberation and rescue of the Old."

- Winston Churchill

OH YEAH!!!
1769

1769
22.11.07 10:21
"Ego sum rex Romanus, et super grammaticam!"
(jeg er romernes konge, og står over gramatikken)
Keiser Sigesmund, da han fikk latinen sin rettet på.
1769

1769
22.11.07 10:50
For å pirke litt på egne innlegg også, uten at andre enn skikkelige latin-nerder bryr seg; jeg mener bestemt at han burde brukt "romanorum" i stedet for "romanus", men ettersom jeg stort sett bare finner "romanus" når jeg søker etter sitatet så gjør jo den feilen sitatet i grunnen enda bedre... :-)

..., praetere censeo Carthaginem esse delendam.
Abstract_Poet

Abstract_Poet
22.11.07 14:42
"In the long run we are all dead"

John Maynard Keynes sitt svar da han ble fortalt at markedet vil korrigere seg selv og begynne å vokse igjen, og den store depresjonen vil ta slutt av seg selv.
-----------------------------------------------------------------------------------------
You're just mad 'coz I tell it how it is, and you tell it how it might be
Lezah

Lezah
22.11.07 15:13
Skriv det hundre ganger på veggen med rødt blekk!

"People want footballers to be whiter than white. Do they want a game of robots?"-Gary Neville, en bra mann.

EnRosaEngel

EnRosaEngel
22.11.07 19:25
'And if any person will meddle of my cause, I require them to judge the best.'

Anne Boleyns siste ord. Anne er (sammen med Marie Antoinette) et fantastisk menneske, som jeg gjerne skulle møtt.
Men, akk..
Viracocha

Viracocha
22.11.07 19:29
Napoleon Bonaparte, Fransk keiser (1769-1821):

"Religion er et glimrende redskap for å holde vanlige folk i tømme."

Percy Bysshe Shelley, Engelsk dikter (1792-1822):

"Hvis Gud har talt, hvorfor er da ikke verden overbevist?"

"Det er enklere å anta at universet har eksistert i all evighet enn å forestille seg et vesen utenfor universet kababel til å skape det."

Robert Green Ingersoll, Amerikansk politiker og foredragsholder (1833-1899):

"Bruker man såpe, er dåp en fin ting."

"Presteskapet vet at jeg vet at de vet at de ikke vet."

"Hvorfor skal jeg la den Gud som druknet sine egne barn fortelle meg hvordan jeg skal oppdra mine?"

Samuel Clemens "Mark Twain", amerikansk fofatter og humorist (1835-1910):

"Tro er å innbille seg at det du vet ikke stemmer."

"Det er ikke de delene av Bibelen som jeg ikke skjønner som plager meg, det er de delene jeg skjønner."
Megafonen

Megafonen
22.11.07 19:43

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." Albert Einstein
Proler

Proler
24.11.07 04:19
BeyondTheSenses skrev:
I am a cybernetic organism. Living tissue over endoskelleton!

- Hehe, den mannen er da i beste velgående enda. Og han gjør det bra i verdens 6. største økonomi
JoeLouis

JoeLouis
29.11.07 01:34
"Men, I am not ordering you to attack. I am ordering you to die. In the time that it takes us to die, other forces and commanders can come and take our place."

Mustafa Kemal Atatürk 25. April 1915

Rimelig hard uttalelse, men likefult det var å se realiteten i øynene.

"One morning I woke up and found my favorite pigeon, Julius, had died. I was devastated and was gonna use his crate as my stickball bat to honor him. I left the crate on my stoop and went in to get something and I returned to see the sanitation man put the crate into the crusher. I rushed him and caught him flush on the temple with a titanic right hand - he was out cold, convulsing on the floor like an infantile retard."

Mike Tyson
seba25

seba25
29.11.07 11:24
Dette sitatet er rett og slett praktfullt:

"Firstly you must always implicitly obey orders, without attempting to form any opinion of your own regarding their propriety. Secondly, you must consider every man your enemy who speaks ill of your king; and thirdly you must hate a Frenchman as you hate the devil. "

Lord Nelson til en kadett ombord i Agamemnon i 1793.
Rushboy

Rushboy
01.12.07 20:58
"If we don`t admit defeat, we are not defeated"
- General Grant

"Vi forsøkte å finne det guddommelige ved mennesket, men det sto en ape i veien"
- Friederich Nietscze
Monzoon

Monzoon
03.12.07 13:33
EmporioDennyCrane skrev:
"We shall not flag nor fail. We shall go on to the end. We shall fight in France and on the seas and oceans; we shall fight with growing confidence and growing strength in the air. We shall defend our island whatever the cost may be; we shall fight on beaches, landing grounds, in fields, in streets and on the hills. We shall never surrender and even if, which I do not for the moment believe, this island or a large part of it were subjugated and starving, then our empire beyond the seas, armed and guarded by the British Fleet, will carry on the struggle until in God's good time the New World with all its power and might, sets forth to the liberation and rescue of the Old."

- Winston Churchill

OH YEAH!!!
----------------
Bare hører Winston Churchill si dette på sin legendariske måte. Ach ja... En stor mann.

Espen
Tharuub

Tharuub
03.12.07 15:55
Om ikke en favoritt, så i alle fall et artig sitat:

"The Italians have such large appetites and such poor teeth."

Otto von Bismarck om Italia når italienerne hadde forhåpninger om å få mye større landområder enn de fikk etter krigen mellom Russland og Tyrkia i 1878.
Lezah

Lezah
03.12.07 16:48
Er vel heller to dialoger som jeg er blant mine favoritter:

Lady Ashton (eller noe lignende) til Churchill;
-Sir, if you were my husband, i would poison ypur tea."

Churchill;
"Madam, if you were my wife, I would drink it."

Og så har vi en kort statusrapport fra Frankrike sommeren 1944, ved Viller-Bocage, der Michael Wittmann og skytter Bobby W observerer et britisk pansret regiment spise lunsj:

BW:
-They act like they`ve won the war..."

MW:
-Well, let`s show them t`hey are wrong..."

Og det gjorde de til gangs.

"People want footballers to be whiter than white. Do they want a game of robots?"-Gary Neville, en bra mann.

Pip_6

Pip_6
27.12.07 22:40
Demokrati er det verste form for styresett, bortsett ifra alle de andre som har blitt prøvet. - Sir Winston Churchill
Stein_Glasshus

Stein_Glasshus
28.12.07 10:33
Otto Lilienthal: "Opfer müssen gebracht werden."

Otto Lilenthal var en flypioner og utviklet et hangglider-lignende fly. I 1896 falt han ned med flyet og skadet seg. Han rakk å si disse "famous last words"før han utåndet.

Fritt oversatt: "Det er nødvendig at noen ofrer seg!" (for fremskrittet).
vatutin

vatutin
28.12.07 11:29
Gjør ikke noe som strider mot din samvittighet, selv om staten krever det av deg.

Albert Einstein
Rushboy

Rushboy
29.12.07 21:17
En vinner er alltid Heinrich Himmler, her oversatt til engelsk:
"Let them hate, as long as they fear"
Sneguroshka

Sneguroshka
29.12.07 21:49
Qu'est-ce que le tiers état ? Tout.
Qu'a-t-il été jusqu'à présent dans l’ordre politique ? Rien.
Que demande-t-il ? À y devenir quelque chose.

Abbé Sieyès, 1789
Tordenskjold2

Tordenskjold2
30.12.07 00:21
Rushboy skrev:

Det er vel Lucius Accius
lexuszix

lexuszix
30.12.07 04:16
Tordenskjold2 skrev:
Rushboy skrev:

Det er vel Lucius Accius

___

Det er nok mest sannsynlig ja. Har også vært skrevet at dette var en av favorittene til Caligula. Lucius Accius var nok noe tidligere ute med dette enn Himmler uansett. Men mange av sitatene er nok uansett blitt kredittert feil personer.

En hær av sauer ledet av en løve vil slå en hær av løver ledet av en sau.
- Arabisk ordtak

En bank er et sted som låner deg en paraply når det er sol og ber om å få den tilbake når det regner.
- Robert Frost

Hvilken vei skal jeg gå, spurte Alice
Hvor er det du skal, svarte haren.
Jeg vet ikke, sa Alice.
Da har det ikke så mye å si hvor du går, svarte haren.
- Alice i eventyrland
Rushboy

Rushboy
31.12.07 19:51
Godt mulig Himmler knabbet det sitatet, det ville vel beskrive personligheten hans ganske tydelig. Det høres også mer sannsynlig ut at en romer opprinnelig sa akkurat dette. De var i hvert fall samvittighetsløse nok. Det er imidlertid et faktum ( jeg var jo vel å merke ikke til stede siden jeg ikke ble født før 30 år senere ) at han sa dette på et møte for politiske SS offiserer i 1942 eller 1943, jeg husker ikke helt når, men kan grave det frem dersom noen ønsker. Jeg vil også gjøre det helt klart at jeg ikke støtter Heinrich Himmlers syn på nærmest noe som helst, det eneste var at sitatet var litt kult. Omtrent slik antisemmitismen i South Park er morsom, altså fordi den er så fullstendig politisk ukorrekt og "over the top".
Tusca

Tusca
01.01.08 14:38
Tar med et par som jeg liker.

Denne er hentet fra "Playboy."
Death, is the natural way, telling you to slow down.

Denne er fra "Snoopy."
I love mankind. It's people I can't stand.
JohnMStipe

JohnMStipe
09.01.08 19:46
"Kunsten er å dele en kake, slik at alle tror de har fått det største stykke".

- sir Winston
Pip_6

Pip_6
25.01.08 00:51
Denne her er litt artig:

"The greatest joy a man can know, is to conquer his enemies and drive them before him. To ride their horses and take away their possessions. To see the faces of those who were dear to them bedewed with tears, and to clasp their wives and daughters in his arms" - Genghis Khan

Ting var MYE bedre før.. ;o)

SirOwen*MOD*

SirOwen*MOD*
25.01.08 00:58
Bill Shankly: "This is our bread and butter..."

--
YNWA
"This is our bread and butter..."
Klikk for å gå tilbake til toppen