Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvilken ideologi?

NYTT TEMA
blueaqua
blueaquaInnlegg: 26
27.09.06 05:24
Hvor er jeg på den politiske skalaen? Kan pent lite og definisjoner som
liberal, konservativ, sosialist, neo-con, nasjonalist osv. Og hvilke partier ville jeg hatt størst tilhørighet til på internasjonal basis?

Disse er saker er jeg for :

- Sterkt politi med utvidede fullmakter (som og bære våpen f.eks)

- Mer penger til eldre omsorgen

- 100% imot innvandring av ikke-vestlige med mindre de har høy kompetanse
(har ingenting med hudfarge og gjøre)

- For abort

- Kvinnen bør ha sin plass i hjemmet med barna mens mannen jobber. Det er
en grunn til att det fødes færre og færre, og karriere suget er noe av grunnen til det. Ettersom kvinnen prioriterer jobb fremfor familie.

- Langt strengere straffer for grov kriminalitet, inkludert dødsstraff for
serie voldtekts menn, drapsmenn og pedofile.

- Overvåking og sterkt press på venstre/høyre ekstreme miljøer.

- Mer penger til skole og sykehus.

- Streng disiplin i skolen, læreren må ha 100% autoritet og bråkmakere må slås hardt ned på. (Ikke noe snillisme eller forstå seg på behandling)

- Arbeidsløse som har en eller flere sykdommer som hindrer de og få seg en
fast jobb bør få flere muligheter til og komme ut i arbeidslivet med mer
fleksibel og tilpasnings dyktig timeplan (f.eks har man en god dag så
drar man på jobben). Det vil øke velværen og selvtilliten til den arbeidsløse og vil igjen føre til større trivsel og ett bedre samfunn.

- Mer penger til forskning og gründer virksomhet, så vi har noe og leve av
etter oljepengene er borte. Investere mer kapital i håndfaste verdier.

- Gratis barnehage plass.

- Stoppe all u-lands hjelp og heller fokusere på våre egne innbyggere som lider. (Alle milliardene vi har pumpet inn i Afrika og Palestina ser ikke
ut som har hjulpet så hvorfor ikke heller bruke det på våre egne eldre
som lever under uverdige forhold)

- Forby prostitusjon bortsett fra noen lovlige bordeller.

- En sterk forankring i norsk historie og kultur. Verne om vår kultur-arv og ytringsfrihet.

- Mer private tilbud innen skole, eldreomsorgen og sykehus. Så de som har
råd kan få bedre tilbud enn hva det offentlige kan tilby.

- Lavere alkohol avgifter så pengene kan fortsette og sirkulere i Norge
istedenfor i Sverige eller ende opp hos smuglere.

- Gratis tannlege (med en egenandel)

- Skyte inn mer kapital i militæret istedenfor og la det forfalle. Vi
trenger ett sterkt forsvar og kystvakt for og forsvare våre ressurser
og interreser.

- Nei til EU.

Det var noen av sakene jeg kom på sånn i første omgang.

blueaqua
27.09.06 05:48
Må bare legge til att de ekstreme grupperingene jeg sikter til som bør overvåkes og legges sterkt press på er grupper som f.eks vigrid, boot-boyz, nazistiske organisasjoner, sos-rasisme, blitz og kommunistiske partier.

"Give the working-man the right to work as long as he is healthy; assure him care when he is sick; assure him maintenance when he is old." - Otto von Bismarck
ksoftware
ksoftwareInnlegg: 10912
27.09.06 07:31
gratis barnehageplass? ....isåfall vil skattene nærmest dobles....
Combat
CombatInnlegg: 6015
27.09.06 09:01
Du er iallefall godt plassert på den autoritære høyresiden.
Konservativ maybe?
Marx_Reborn
Marx_RebornInnlegg: 2898
27.09.06 18:30
Ved første øyekast vil jeg kategorisere deg som en klassisk konservativ da denne også innebefatter nasjonalisme.

Er du for eller mot demokrati ?

Du kan jo alltids ta "political compass" testen.

http://www.politicalcompass.org/

JREide
JREideInnlegg: 5394
27.09.06 18:33
Man er ikke konservativ hvis man er autoritær. Den konservative ideologien betyr nødvendigvis ikke at alt skal være som det alltid har vært. I tillegg er man i likhet med liberalismen opptatt av individets frihet, da er man ikke så voldsomt stor tilhenger av tvang.
Marx_Reborn
27.09.06 18:53
Er en vesentlig forskjeld på ny-konservatisme(neo-con), den amerikanske konservatismen i forhold til den klassiske mer autoritære konservatismen.
ksoftware
ksoftwareInnlegg: 10912
27.09.06 20:07
jeg er defenitivt neo-con
blueaqua
27.09.06 20:11
my bad, gikk litt fort i svingene. mente gratis barnehage plass for barn av alenemødre
blueaqua
27.09.06 20:15
er så absolutt for demokrati, muligens en form for direkte demokrati hvor det blir holdt regelmessige folke avstemninger. føler både den forrige og nåværende regjeringen overstyrer folkets vilje og ikke holder valg løftene sine. slik skal det ikke være.

tok testen på politcalcompass men føler meg ikke helt hjemme i resultatet. havnet opp ett sted midt mellom tony blair og jacques chirac.

Economic Left/Right: 3.00
Social Libertarian/Authoritarian: 3.69
blueaqua
27.09.06 20:19
Er litt skeptisk til det. partier på høyresiden blir vel kaldt for "kalkulator partier" hvor det telles i penger og ikke velferd? Under klassiske høyre partier så er det som regel slik att de svake og fattige får verre levekår mens de rike får det bedre.

jeg er sterk tilhenger av velferds staten og vil mer enn gjerne den skal bli enda sterkere for og hjelpe de svake, fattige, syke, eldre og barn.
Marx_Reborn
27.09.06 20:49
Var vanskelig å plasere deg på noen spesiell plass, da du har en ganske utradisjonell kombinasjon.

Nasjonal syndikalisme eller noe sånt kanskje ?, men har serdeles liten kunskap innenfor denne ideologigruppen.
blueaqua
27.09.06 22:05
he he, har selv slitt med og plassere meg. Men jeg tror nok du har rett i att jeg er nærmest klassisk konservativ. takk så meget for hjelpen
pearls-before-swine
pearls-before-swineInnlegg: 959
13.05.08 03:20
Hvorfor vil du ha gratis barnehageplasser hvis kvinnen alikevel skal gå hjemme?
bartels
bartelsInnlegg: 15
16.05.08 17:09
Som min mor så ofte sa "man kan ikke få både i pose og sekk"
Men gratis barnehage må mån kunne fortsatt ønske når man vet hvor mange enslige mødre vi har ;i dag.. og flere enslige fedre blir det nok også, om vi fordriver ekteskapet mer ut på "viddene?"
Men enig med deg dine tanker er jeg lell..
Og til han som fortviler over tråden.. Hvorfor si samme ting sååå mange ganger?!!
:)

Stå på, du finner nok ditt stå sted.

Exodius
ExodiusInnlegg: 19505
17.05.08 23:53
Endel av sakene virker ganske nasjonalistiske.
Fox_Mulder
Fox_MulderInnlegg: 383
18.05.08 01:28
Min ideologi er å ignorere andres ideologier og være ignorant ovenfor andres meninger da mine som oftest er bedre.
jaynock
jaynockInnlegg: 2
18.05.08 22:10
Hehe kom akkurat over dette meningsløse innlegget nå. Du er vel egentlig ikke seriøs, men svarer deg allikevel. Trenger ikke lang tid på å finnet ut at du ikke tilhører noen ideologi overhode. Viser til Wikipedias definisjon på ideologi: En ideologi er et helhetlig tankesett av politiske eller filosofiske teorier om hvordan samfunnet bør styres.

Det er ingen helhetlige eller sammenhengende ideer i det du foreslår. Det er egentlig et vepsebol med motsetninger: du foreslår at kvinnen skal være hjemme, samtidig som du like godt og foreslår gratis barnehager. Hvilke barnehager snakker du om???

Du er først og fremst en populist, du har ingen forståelse av at gode tiltak må finansieres på en eller annen måte. Som den store Nozick en gang sa, verdier må først skapes, og kan ikke bare plukkes ned fra himmelen som mana fra himmelen.

Ellers er du både autoritær og rasistisk. Det er vel noe som heter nasjonal front, og du har åpenbare fascistiske trekk, men er ikke konsekvent (ønsker å ta vare på noen såkalte svake grupper... de ville aldri en riktig fascisist tillatt).

Du sier du ikke er rasistisk, men hvem er det som mangler den kompetansen som er ditt kriterie for å akseptere utlendinger. Jo det er selvfølgelig den innvandrerbefolkingen som kommer fra afrika og deler av asia, den med en annen hudfarge enn deg.

Lykke til med søken etter ditt poltiske standpunkt, men ikke stoop der hvor du er nå, vi har nok av fascistiske rasister i denne verden.

Jaynock
Assets
AssetsInnlegg: 1216
29.09.08 23:52
Hvorfor sier du at du er - 100% imot innvandring av ikke-vestlige, og at det ikke har ingenting med hudfarge å gjøre?
Hva er forskjellen på en svensk slask som snylter på Norge enn en somalsk slask?
Hyrro
HyrroInnlegg: 19417
20.10.08 23:16
Hei blueaqua

Alle kan ramse opp sine meninger og krasje med det politiske barometeret. Jeg tivler på at noen er helt det ene eller helt det andre, med mindre man er uærlig eller lettpåvirkelig.
Hvis du ønsker å tiltre et politisk parti, vil du ikke finne noe som passer.
Her må du velge den linja som er viktigst for deg.
Dersom det skulle være gratis tannlege og barnehage samt et klart standpunkt imot EU, er det bare NKP som passer inn, men de vil ikke ha deg som medlem.
Resten er så brunsvidd at jeg tror du må gå til ytterpunkter for å finne deg til rette.
Et rent nasjonalistisk parti med rasistiske tendenser. Sorry.
Vegglimer
VegglimerInnlegg: 786
02.02.09 17:48

Med unntak av noen få punkter vil jeg si du hadde passet ganske perfekt inn i FrP eller et annet parti langt til høyresiden, kanskje Demokratene.

Du sier du ikke er rasist, så derfor spør jeg deg: ville du nektet en uutdannet, inkompentent amerikaner/svenske e.l. å entre Norge? For det er mer enn nok av late svin fra Vesten, tro meg.

Du høres ut som en typisk FrP'er, kanskje til og med enda lengre til høyre. Vær forsiktig, ellers ender du opp i Demokratene, Norgespatriotene eller Vigrid...

Theathea
TheatheaInnlegg: 53
03.02.09 17:10

Nasjonalsosialist. Du har en del sosialistiske synspunkter, og du har en del nasjonalistiske synspunkter. Vigrid eller Norgespatriotene vil passe deg utmerket.

Hanna_93-
Hanna_93-Innlegg: 141
19.03.09 23:21

Wow. Her var det utrolig lite jeg var enig i.

En ting er jo at du er for abort og gratis barnehageplass. Hva i all verden trenger man gratis barnehageplass til, om du mener kvinnen skal være hjemmeværende? Og mannen er da en like stor familien og har like mye ansvar som kvinnen til å prioritere familie, hvorfor skal det være kvinnen som skal velge bort en karriere?

Og så er jeg utrolig nysgjerrig på hva du mener er forskjellen på en egypter eller japaner med lav kompetanse, og en danske eller en amerikaner med lav kompetanse? Om du mener det ikke har noe med hudfarge å gjøre? Og at du er for dødsstraff synes jeg bare er helt ufattelig, venter i spenning på å høre noen gode argumenter på hvorfor.

Du vil ha overvåking og sterkt press på venstre/høyre miljøer, samtidig som du er for ytringsfrihet. Way to go...

Og du vil stoppe all u-landshjelp og fokusere på våre egne innbyggere som lider, så jeg lurer virkelig på hvilke innbyggere du sikter til? Klart ikke alt er perfekt og rosenrødt i Norge, men det kan da ikke sammenlignes med de lidelsene mange i enkelte u-land blir utsatt for! Som et av verdens rikeste land har vi da et ansvar for ihvertfall å prøve å hjelpe!

Du virker bare som en skikkelig usympatisk fyr med utrolig lite sammenhengende ting du står for. Håper virkelig du bare er en fyr som kjeder seg, og at dette ikke var ment seriøst...

Hanna

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester