Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Profeten Mohammed vs Moses

NYTT TEMA
sn0ffe
sn0ffeInnlegg: 6968
29.04.09 18:53

Dagen var kommet da jeg fant ut at en kjapp innføring i hvorfor profeten Mohammed er så betydningsfull for muslimene var på sin plass.

Et kjapt googlesøk ga meg en beskrivelse som umiddelbart fikk meg til å tenke på Moses,- han som traska alene på fjellet og opplevde en brennende busk fortelle ham at du ikke skal stjele, lyve eller ligge med nabokona.

Anbefaler dere å ta en titt på http://www.livetsgang.no/news/119/ARTICLE/1129/2008-03-25.html

(så skal jeg prøve å treffe riktig forum neste gang).

(Innlegget ble redigert 29.04.09 18:54)

Trond-D
Trond-DInnlegg: 302
04.06.09 18:16

2 gale menn (Moses og Mohammed) fant sin vei med Gud?
Liker ikke dem jeg.
Det er ofret så mye blod for deres ære.
Og den ene parten mener alltid at de har rett.
Desverre finner jeg ikke noe godt i dette.

PanGu
PanGuInnlegg: 712
06.06.09 16:54

slik jeg har skjønt så bomma Gud da han sendte Abraham, Moses og ikke minst Jesus,

,førte til mye misforståelser,krig og hærføring og så med tiden en trosrettning i menneske der egen vinning står i høysete ettersom en tiltalende uskyldig tro på Jesus den hellige kan brukes som svar i de fleste annledninger.

Etter nærmere 600 års frustrerende virke, en håpløs skrift og utallige blodbad henvender Gud seg til Mohammed i håp om en tydligere profeti i hans navn.

Den samme Guden..den ene Guden

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg