Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

"Ocean Viking" full av menn?

NYTT TEMA
Fico

Fico
03.09.20 22:30
Pernillel: Dessverre ga borgermesteren i Palermo Sea Watch 4 lov til å flytte migrantene over til et italiensk karanteneskip og dermed har aktivistene, NGOene, menneskesmuglerne og mafiaen nok en gang vunnet sin seier. Så enkelt er det altså for de kriminelle å operere i Europa.

Og dette er LUG med og organsiserer, de burde  nesten vært stoppet av norske myndigheter, og har de statsstøtte i tillegg, burde den vært inndratt.

A_Øivind

A_Øivind
04.09.20 11:49

Vetalt11: "Tror ingen bruker burka i Norge?? Eller?"

De aller fleste har nok en burka innerst i skapet, vetalt.

(Innlegget ble redigert 04.09.20 11:53)

Pernillel

Pernillel
04.09.20 12:27
Fico: Og dette er LUG med og organsiserer, de burde  nesten vært stoppet av norske myndigheter, og har de statsstøtte i tillegg, burde den vært inndratt.

Ifølge LUGs årsberetning kommer 98% av deres inntekter fra private givere, så det du som privatperson både kan og bør gjøre er å ikke gi dem penger. Gi heller pengene til noe langt mer nyttigere som f.eks. Munn og Fotmalerne, Norsk Fuchsia Selskap eller Donaldklubben.

(Innlegget ble redigert 04.09.20 12:28)

Justice 96

Justice 96
04.09.20 12:30

Ser Comfyballs selgere boxere til inntekt for LUG. Har kjøpt min siste boxer derfra, for å si det sånn. 

Justice 96

Justice 96
04.09.20 16:36

Litt kjipt, egentlig, for det er forbanna gode boxere. Men jeg lar heller ballene ha det litt kjipere, før jeg gir fra meg penger til bedrifter som støtter organisert menneskesmugling. 

mmhhhhhhh

mmhhhhhhh
06.09.20 18:15

Hvorfor er det ingenting i media om dette lenger?

Pernillel

Pernillel
17.09.20 08:40

Litt news fra migrantinvasjonen i Middelhavet.

Ocean Viking ligger fremdeles i arrest i Agrigento. Sea Watch 4 har de siste 14 dagene ligget i korona-karantene utenfor Palermo. Hva som skjer videre med Sea Watch 4 er usikkert men det er et ørlite håp om at også dette skipet vil bli tatt i arrest.  

I mellomtiden har NGO-skipet Open Arms etablert seg som et nytt taxi-skip utenfor Libya. De seiler nå med 270 migranter ombord og venter på å få legge til i Palermo, som seiler opp som Italias nye dumpingplass for migranter. Så spørs det da hvor lenge innbyggerne i Palermo holder ut. 

(Innlegget ble redigert 17.09.20 08:43)

joplina

joplina
17.09.20 11:10
Fico: En annen aktør fikk vi også se, vi fikk også sett  ombordtagningen av skipbrudne, og en mørk kraftig afrikaner smilte bredt og sa ved ombordstigningen, at nå kommer vi og skal voldta europeiske kvinner.

Dokumentasjon/link til det utsagnet..?

-Selvfølgelig ikke

"Nei han var i en nyhetssending NRK eller TV2,  men uttalelsen var så grov, og vi var flere som ble sterkt forulempet ved å høre den, og rart om ikke flere har fått det med seg"

-Ja særlig det da... HVIS noe i nærheten hadde blitt sagt, så ville det vært delt overalt og ikke minst nådd flere nyhetsoppslag.

Enn å sitte her og lyve for å sprite opp fordommene dine til en "sak" verdt å diskutere. Fy F så pinlig gjort av deg

Fico

Fico
17.09.20 16:49
joplina: Dokumentasjon/link til det utsagnet..?

Det var jo dumt å ikke å få tatt det innlegget på kornet.

Det var jo enten NRK eller TV2 som viste innslaget, jeg kan enda se det for meg, men det hjelper jo ikke deg.

Jeg la jo ut dette innlegget mitt 11.08.19 17:49 , da må det det ha  vært sendt på TV (dagsrevyen? nært før den tid, og må vel kunne finnes, kanskje du kan ?

norball

norball
18.09.20 08:18

.

(Innlegget ble redigert 18.09.20 08:19)

Pernillel

Pernillel
21.09.20 08:34

En god nyhet er at Sea Watch 4 ble tatt i arrest på søndag bl.a. på grunn av dårlige sanitærforhold ombord. De italienske sjøfartsmyndighetene er flinke til å finlese forskrifter og regler for å finne en eller annen heftelse å ta disse skipene på for å unngå at de seiler ut igjen (tilsvarende for Ocean Viking).  

Dette fortjener en ekstra kaffekopp.

Pernillel

Pernillel
30.09.20 08:26

VG melder at greske myndigheter har slått til mot fire NGOer som de mener har samarbeidet med menneskesmuglere. Til sammen er 35 personer med forskjellige nasjonaliteter inkludert nordmenn mistenkte. At NGOer kolluderer med menneskesmuglere burde ikke overraske noen, spesielt når vi vet at mange av dem bare er fronter for venstreradikale grupper som bruker migrantene som et alibi for å ødelegge Europas yttergrenser og dermed resten av Europa. 

Ellers er det ikke så mye nytt å rapportere fra det sentrale Middelhavet. Både Sea Watch 4 og Open Arms er tatt i arrest i Palermo og dermed ligger alle NGO-skipene nå til havn. Alan Kurdi fikk lov til å sette i land 125 migranter på Sardinia rett før helgen, men som et plaster på såret så får vi bare håpe at Italia også tar dette skipet i arrest før det legger ut på et nytt taxioppdrag.

IndocteCollectio

IndocteCollectio
30.09.20 08:31

Pernille: Ønsker du ikke at Det skal finnes skip tilgjengelig for å redde de som havner i havsnød?

Columbus_3

Columbus_3
30.09.20 08:34
IndocteCollectio: Ønsker du ikke at Det skal finnes skip tilgjengelig for å redde de som havner i havsnød?

Spør deg selv om hvorfor og hvordan "alle" disse havner i havsnød.

IndocteCollectio

IndocteCollectio
30.09.20 08:37

Columbus: Det vet vi da masse om,  men mener du at det finnes årsaker til at man bare bør la de drukne? Hva er disse årsakene i så fall?

Columbus_3

Columbus_3
30.09.20 08:39
IndocteCollectio: Columbus: Det vet vi da masse om,  men mener du at det finnes årsaker til at man bare bør la de drukne? Hva er disse årsakene i så fall?

Det er et vanskelig etisk og moralsk spørsmål dette. Men et sted må grensen settes.
Jeg synes den er overskredet i Middelhavet.

IndocteCollectio

IndocteCollectio
30.09.20 08:40

Columbus: Da venter jeg i spenning på de årsaker du mener finnes for at vi bare skal la mennesker drukne.

Columbus_3

Columbus_3
30.09.20 08:45
IndocteCollectio: Columbus: Da venter jeg i spenning på de årsaker du mener finnes for at vi bare skal la mennesker drukne.

Som jeg sa i mitt forrige innlegg. En plass må grensen settes. Europa kan ikke la seg presse til selvutslettelse.

Pernillel

Pernillel
30.09.20 08:58
IndocteCollectio: ikke at Det skal finnes skip tilgjengelig

Her er alle skipene som akkurat nå befinner seg i det sentrale Middelhavet. 

IndocteCollectio

IndocteCollectio
30.09.20 09:03

Columbus: Så du mener at Europa utsletter seg selv ved å ikke la de som reddes bare drukne? Det hadde vært artig å vite hvordan du kom fram til noe slikt. Hvor mange har blitt reddet fra drukningsdøden i 2019 og hvordan mener du at disse kan utslette Europa?

dortort

dortort
30.09.20 09:04
IndocteCollectio: Ønsker du ikke at Det skal finnes skip tilgjengelig for å redde de som havner i havsnød?

Jo. Men man skal heller forsøke å unngå at folk havner i havsnød.

Columbus_3

Columbus_3
30.09.20 09:10
IndocteCollectio: Columbus: Så du mener at Europa utsletter seg selv ved å ikke la de som reddes bare drukne? Det hadde vært artig å vite hvordan du kom fram til noe slikt. Hvor mange har blitt reddet fra drukningsdøden i 2019 og hvordan mener du at disse kan utslette Europa?

At dette fører til selvutslettelse var selvfølgelig å sette det på spissen. Som du sikkert også forsto.
Poenget er at Europa ikke ønsker disse lykkejegerne til Europa. Og det må vi få lykkejegerne til å forstå.
Med disse ferjene blir de bare oppmuntret.
Har du løsninger på problemet så fortell?

Gunstein12

Gunstein12
30.09.20 09:48
Columbus_3: Det er et vanskelig etisk og moralsk spørsmål dette.

Ja, det er vel omtrent like vanskelig å godta dette, som å godta at 3,1 millioner barn under 5 år dør hvert år av sult. S

Columbus_3

Columbus_3
30.09.20 10:30
Gunstein12: Ja, det er vel omtrent like vanskelig å godta dette, som å godta at 3,1 millioner barn under 5 år dør hvert år av sult.

Men dessverre for barna har de ikke dette store godhetsapparatet som kjører hele tiden. Dette godhetsapparatet kjører på det som gir mest oppmerksomhet. Og inntekter.
De blir glemt i forhold til lykkejegerne i synkeferdige båter som peiler seg inn på "livredderne" slik som Ocean Viking.

Pernillel

Pernillel
30.09.20 10:55
Columbus_3: De blir glemt i forhold til lykkejegerne i synkeferdige båter som peiler seg inn på "livredderne" slik som Ocean Viking.

Ifølge kapteinen og besetningen på en av disse båtene:

I dont see sea rescue as a humanitarian action, but as part of an anti-fascist fight.

og

The 10 crew members of the Louise Michel have diverse backgrounds, but they all identify as anti-racist and anti-fascist activists advocating for radical political change (...) the project is anarchist at its heart, meant to bring together a variety of struggles for social justice, including for womens and LGBTIQ rights, racial equality, migrants rights, environmentalism and animal rights.

og fra en annen NGO:

Network of people who fight against the European border regime (...) We demand safe passage to Europa and freedom of movement for everyone.

Så de er iallefall åpne om sin helt spesielle agenda om å ødelegge Europa og det er jo forsåvidt bra selv om det de holder på med er forferdelig skadelig så det er å håpe at myndighetene snart setter en endelig stopper for denne aktiviteten som bringer humanitærindustrien, NGOer, menneskesmuglere og mafiaen på begge sider av Middelhavet sammen i en "skjønn" forening.  

(Innlegget ble redigert 30.09.20 11:00)

Fico

Fico
30.09.20 20:43

Jeg vet nok ikke hvem som til syvende og sist  havner på denne statistikken, og om de som omkommer under tragiske forhold i Middelhavet under jakten på et  levelig liv,  havner der. Dog med klare forbehold om hvordan press og forledning, det vil si markedsføring, kan gjøre seg gjeldende.     

Om utsiktene for en heldig overfart  styrkes i form av at vissheten om nødvendig  assistanse og livredning er til stede, og at det  kan medvirke til økende antall flyktninger,  burde vel de som stilller opp i redningsaksjoner, redegjøre for det. 

Sitat:

Nesten 800 000 personer tar sitt eget liv hvert eneste år. Det er flere enn antallet som blir drept i krig og som følge av kriminelle handlinger.

I en fersk rapport fastslår Verdens helseorganisasjon (WHO) at selvmordsraten har gått noe ned i perioden fra 2010 til 2016, men antallet dødsfall er likevel stabilt, ettersom verdens befolkning har økt.

FN-organisasjonen mener det må gjøres mer for å forebygge tragediene.

– Til tross for framgang dør det én person hvert 40. sekund som følge av selvmord, sier WHOs generaldirektør Tedros Adhanom Ghebreyesus, som understreker at hvert eneste selvmord er en tragedie for familie, venner og kolleger.

Ka9nen

Ka9nen
30.09.20 20:45
IndocteCollectio: Columbus: Så du mener at Europa utsletter seg selv ved å ikke la de som reddes bare drukne? Det hadde vært artig å vite hvordan du kom fram til noe slikt. Hvor mange har blitt reddet fra drukningsdøden i 2019 og hvordan mener du at disse kan utslette Europa?

Hvis det er dette som er viktig for deg, hvorfor heier du ikke frem en Australsk løsning på problemet? Ikke mange som har druknet på vei til Australia som båtmigranter de siste åra...

IndocteCollectio

IndocteCollectio
01.10.20 08:27
Ka9nen: Hvis det er dette som er viktig for deg, hvorfor heier du ikke frem en Australsk løsning på problemet? Ikke mange som har druknet på vei til Australia som båtmigranter de siste åra...

Jeg har skissert løsninger tidligere, men det som jeg synes er viktigst er at vi ikke bare lar mennesker drukne, eller?

IndocteCollectio

IndocteCollectio
01.10.20 08:28
Columbus_3: Poenget er at Europa ikke ønsker disse lykkejegerne til Europa. Og det må vi få lykkejegerne til å forstå.

Og løsningen din er å la de drukne for da kommer de ikke til Europa?

IndocteCollectio

IndocteCollectio
01.10.20 08:29
Pernillel: I dont see sea rescue as a humanitarian action, but as part of an anti-fascist fight.

Støtter du dette synet? Og igjen, ønsker du å fjerne skipene slik ta mennesker i havsnød ikke blir reddet?

Klikk for å gå tilbake til toppen