Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Islamkritikere på venstresiden

NYTT TEMA
joplina

joplina
18.10.20 14:06
Ka9nen: Forstår du virkelig ikke forskjellen?

Jeg forstår utmerket godt forskjellen. Det er jo dine ytre høyre lagkamerater som ikke skjønner det mest elementære...og sant å si har jeg mine sterke tvil om deg også...

Jeg gjentar derfor at uttrykte ønsker og meninger  om forbud, nekt og begrensninger forutsetter forandringer i lov- og regelverk som muliggjør det som ønskes.

"Forbud må være fundert og begrunnet og forankret i noe.

Ytrer man at muslimer ikke burde ha lov å komme til Norge slik de gjør i dag - så må de kunnes nektes adgang -  og det må  være basert på et lovverk som gjør det mulig.

Og tar man til orde for at muslimer i Norge ikke skal kunne praktisere sin religion slik religionen utøves , med imamer i moskéer - så tar man ikke bare til orde for å gruse religionsfriheten som er nedfelt i vårt lovverk men man tar også til orde for å gjeninnføre "eksluderingsbestemmelsen" som var å finne i jødeparagrafen når den fortsatt var i bruk!"

- Dette burde virkelig ikke være vanskelig å skjønne for folk med ordinært god IQ . Det er absolutt ikke noe hokus-pokus.

(Innlegget ble redigert 18.10.20 14:06)

vetalt11

vetalt11
18.10.20 14:06
joplina: Og tar man til orde for at muslimer i Norge ikke skal kunne praktisere sin religion slik religionen utøves , med imamer i moskéer - så tar man ikke bare til orde for å gruse religionsfriheten som er nedfelt i vårt lovverk men man tar også til orde for å gjeninnføre "eksluderingsbestemmelsen" som var å finne i jødeparagrafen når den fortsatt var i bruk!

Vrøvl. Det er nok av muslimer som dyrker islam uten å gå i moskeer. 

De som går der er de mest ekstreme utgavene, de dyrker segregering, kvinnekontroll, kort sagt alt som er galt med islam.

Moskeene finansieres av saudipenger, med føringer på hvordan de skal driftes.

Om noen velger å ligge med ræven i været 5 ganger om dagen så sant det er mulig mtp jobb og skolegang, er det få som bryr seg, det er all den andre idiotien rundt det som er probemet.

joplina

joplina
18.10.20 14:21
Metalman666: At du synes det er koselig å sjarmerende at imamer radikaliserer muslimer og skriker ut hat om jøder, kvinner og nordmenn i moskeer og rekrutterer ungdommer til terrorgrupper får være din sak. Men du får akseptere at ikke vi andre synes den forferdelige ideologien er like samtidig.

Ehh..jeg peker ganske enkelt på at Norge har religionsfrihet noe som gjør at muslimer kan praktisere sin tro  - i moskéer med imamer.

-Det er rimelig (p)sykt at du klarer å vrenge det til at jeg "synes det er koselig å sjarmerende at imamer radikaliserer muslimer og skriker ut hat om jøder, kvinner og nordmenn i moskeer og rekrutterer ungdommer til terrorgrupper"

- Det er som om du får et barne-tantrum og babler i raseri-villelse - igjen.

Greia er - enten du liker det eller ikke - at vi har religionsfrihet i Norge - og den inkluderer FAKTISK muslimer og islam også!

Ønsker du forbud mot imamer i moskéer i Norge, så ønsker du å rasere religionsfriheten og innføre "eksluderingsbestemmelsen" på ny.

Enten har du ryggrad nok til å stå for det - eller så eier du ikke ryggrad men er en ynkrygg som benekter det mens du går verbalt amok som en umoden drittunge som tror det er mulig å rope,skrike og lage rabalder nok til at den ubehagelige sannhet forsvinner.

joplina

joplina
18.10.20 14:31
vetalt11: Vrøvl.

HUFF...enda en ignorant

Vi HAR religionsfrihet i Norge - og den inkluderer muslimer og islam! 

Derfor har vi også moskéer og imamer i Norge slik at muslimer kan praktisere sin tro slik de ønsker - enten hjemme uten imam eller i moské med imam.

Å skulle frata muslimer retten til å praktisere religionsfriheten gjennom forbud mot f.eks imamer eller moskéer er å rasere religionsfriheten som  er forankret i lovverket.

Det betyr også at "ekskluderingsbestemmelsen" gjeninnføres såfremt kristne,jøder eller buddhister kan praktisere religionsfrihet mens muslimer skal begrenses i sin religionsutøvelse.

- så bare slutt med vrøvlet ditt

Keva

Keva
18.10.20 14:32
Metalman666: Det er min mening at Keva og Joplina er antisemitter og ihugga nasjonalsosialister med en agenda mot jødene, noe vi ser hver dag på midtøstenforumet der de konstant går etter jødene. De er også etter min mening aktive medlemmer av nordfront. Jeg trenger ikke dokumentere denne grove påstanden, da dette er min mening....om man skal følge disse damenes logikk.

Det må du da gjerne mene. 
De mest fanatiske sionistapologetene på MØ-forumet mener også det, uten å ha noe å anføre til støtte for sine beskyldninger. 

Når jeg støttet joplinas oppfatning om at dere gjerne kunne ha ønsket å se/få en "muslimparagraf", så støtter jeg meg naturligvis til mitt inntrykk og min vurdering av alt dere skriver om hvor dårlig muslimer passer inn i norsk samfunn og samfunnsliv, og hvor ekstreme ting det går an å finne i religionen deres - samt alle utsagnene om at de ikke har noe her å gjøre (eller tilsvarende). 
Dette er inntrykk som har bygd seg opp over tid.

(Innlegget ble redigert 18.10.20 14:39)

Ka9nen

Ka9nen
18.10.20 14:43
Keva: Når jeg støttet joplinas oppfatning om at dere gjerne kunne ha ønsket å se/få en "muslimparagraf", så støtter jeg meg naturligvis til mitt inntrykk og min vurdering av alt dere skriver om hvor dårlig muslimer passer inn i norsk samfunn og samfunnsliv, og hvor ekstreme ting det går an å finne i religionen deres - samt alle utsagnene om at de ikke har noe her å gjøre (eller tilsvarende). 

Du kom med en konkret påstand, den lydet slik:

"Om jødeparagrafen og the usual suspects' ønskedrøm om å innføre den igjen - mot muslimer - har du skrevet, og fått støtte fra meg."

Det vanlige ville da vært å vise til hvor vi har ønsket noe slikt. For jeg kjenner meg ikke igjen i det. Ikke det heller. 

Metalman666

Metalman666
18.10.20 14:44
Keva: De mest fanatiske sionistapologetene på MØ-forumet mener også det, uten å ha noe å anføre til støtte for sine beskyldninger.  Når jeg støttet joplinas oppfatning om at dere gjerne kunne ha ønsket å se/få en "muslimparagraf", så støtter jeg meg naturligvis til mitt inntrykk og min vurdering av alt dere skriver om hvor dårlig muslimer passer inn i norsk samfunn og samfunnsliv, og hvor ekstreme ting det går an å finne i religionen deres - samt alle utsagnene om at de ikke har noe her å gjøre (eller tilsvarende). 

Ditt inntrykk er ikke dokumentasjon. Mitt inntrykk er at du deler nordfronts syn på jødene.....trenger jeg å dokumentere denne påstanden?

vetalt11

vetalt11
18.10.20 14:53
joplina: HUFF...enda en ignorant Vi HAR religionsfrihet i Norge - og den inkluderer muslimer og islam!  Derfor har vi også moskéer og imamer i Norge slik at muslimer kan praktisere sin tro slik de ønsker - enten hjemme uten imam eller i moské med imam. Å skulle frata muslimer retten til å praktisere religionsfriheten gjennom forbud mot f.eks imamer eller moskéer er å rasere religionsfriheten som  er forankret i lovverket. Det betyr også at "ekskluderingsbestemmelsen" gjeninnføres såfremt kristne,jøder eller buddhister kan praktisere religionsfrihet mens muslimer skal begrenses i sin religionsutøvelse. - så bare slutt med vrøvlet ditt

Ignoranten er deg. Du er for utenlndske imamer som skal rådføre unge jenter og gutter etter 1400 talls idioti? De skal leve etter sharialover i 2020. Den ene avsløringen etter den andre viser hva som foregår i moskeene, men det er greit for deg så lenge vi har religionsfrihet..? 

Islam er ikke en religion, det er en ideologi, nesten alle moskeer i norge har bånd til saudia arabia, det er der pengene kommer fra.Kort sagt ønsker du ikke at ungen fra muslimske land skal vokse opp i opplysningstidens rammer, men heller sharia.

La det skure , det går seg til, hilsen joplina.

Keva

Keva
18.10.20 14:53
Metalman666: Ditt inntrykk er ikke dokumentasjon. Mitt inntrykk er at du deler nordfronts syn på jødene.....trenger jeg å dokumentere denne påstanden?

Det har jeg da heller ikke påstått - jeg har uttrykt mitt inntrykk, og sagt noe om hva jeg baserer det på.

Har du et sånt inntrykk av meg som du påstår, så har sikkert du også bygd det på noe.
Slik jeg forstår deg nå, så baserer du utsagnet kun på kverulering - da du ikke har anført noen annen grunn til at du skulle få et slikt inntrykk.

Ser du forskjellen?

vetalt11

vetalt11
18.10.20 14:54
Keva: hvor dårlig muslimer passer inn i norsk samfunn og samfunnsliv,

Nei herregud, skjære hodet av noen er jo noe alle kan finne på.

Ka9nen

Ka9nen
18.10.20 15:05
Keva: Det har jeg da heller ikke påstått - jeg har uttrykt mitt inntrykk, og sagt noe om hva jeg baserer det på. Har du et sånt inntrykk av meg som du påstår, så har sikkert du også bygd det på noe.
Slik jeg forstår deg nå, så baserer du utsagnet kun på kverulering - da du ikke har anført noen annen grunn til at du skulle få et slikt inntrykk. Ser du forskjellen?

Du snakker om fossroing.... Her må jeg si meg enig med 0gg0 sin treffende beskrivelse! Er det ikke bedre å bare trekke anklagen din og bli ferdig med saken?

Keva

Keva
18.10.20 15:06
Ka9nen: Du kom med en konkret påstand, den lydet slik: "Om jødeparagrafen og the usual suspects' ønskedrøm om å innføre den igjen - mot muslimer - har du skrevet, og fått støtte fra meg." Det vanlige ville da vært å vise til hvor vi har ønsket noe slikt. For jeg kjenner meg ikke igjen i det. Ikke det heller.

Dette skrev jeg kl 08:14 i dag:

"Jeg sitter og småflirer av at dere har hengt dere opp i én formulering, som med ytterste vrangvilje og lete-etter-påskudd-lupe kan leses slik at jeg skriver at (no)en av dere direkte skal ha formulert et slikt ønske.

Det vet dere jo veldig godt at ingen har gjort. "
-----------------------------------------------------------------------
Hvilken del av siste setning her var det du ikke forsto?
-----------------------------------------------------------------------

Kl 09:59 skrev jeg videre - og takket deg for det gode eksempelet:

------------------------------------------------------------------------
"Takk til kaninen for et glimrende eksempel på lete-etter-påskudd-lupe!

Og ja, selvsagt kunne det godt ha stått "the usual suspects' antatte ønskedrøm".

Tror noen at det hadde stagget kranglelysten?"
-------------------------------------------------------------------------

Du forsto ikke dét heller, altså?
-------------------------------------------------------------------------

Dermed besvarte du vel spørsmålet mitt i siste linje ganske så fullstendig.

(Innlegget ble redigert 18.10.20 15:08)

Keva

Keva
18.10.20 15:09
vetalt11: Nei herregud, skjære hodet av noen er jo noe alle kan finne på.

Det tror jeg ikke mange er enig med deg i, gitt.

Ka9nen

Ka9nen
18.10.20 15:12
Keva: Hvilken del av siste setning her var det du ikke forsto?

Joda, jeg forstår at du ønsker å gi andre skylden for at de "henger seg opp i" den grove anklagen din. Men det er kun du som kan trekke den tilbake og beklage den. Å fossro mer eller å brøle om at andre er "dumminger" som krever svar vil nok ikke hjelpe deg. Bare gjøre det verre for deg selv.

Dette skrev du:

"Om jødeparagrafen og the usual suspects' ønskedrøm om å innføre den igjen - mot muslimer - har du skrevet, og fått støtte fra meg."

Vil du beklage den og trekke den tilbake?

(Innlegget ble redigert 18.10.20 15:13)

Metalman666

Metalman666
18.10.20 16:25
Keva: Det har jeg da heller ikke påstått - jeg har uttrykt mitt inntrykk, og sagt noe om hva jeg baserer det på. Har du et sånt inntrykk av meg som du påstår, så har sikkert du også bygd det på noe.
Slik jeg forstår deg nå, så baserer du utsagnet kun på kverulering - da du ikke har anført noen annen grunn til at du skulle få et slikt inntrykk. Ser du forskjellen?

Ditt inntrykk er ikke et dokumentert faktum, og er basert kun på kverulering og ditt iherdige og standhaftige forsvar av islam. Du forsvarer konsekvent islam og Joplina har uttalt at hun nekter å kritisere islam.

joplina

joplina
18.10.20 16:36
vetalt11: Ignoranten er deg.

Nei, det er nok deg det. Bare se hva du skriver sitert over.

Jeg påpeker bare den enkleste fakta ; at vi HAR religionsfrihet i Norge og at den inkluderer muslimer og islam - og du reagerer med å raaase i vei om at jeg "er for utenlndske imamer som skal rådføre unge jenter og gutter etter 1400 talls idioti..."

- Det viser bare HVOR ignorant du er. Og det er ikke rent lite det...

...Og når du oppsummerer og konkluderer som følgende  på den fakta jeg har presentert,  så må man ved gud håpe at du har støttekontakt som kan ta seg av det praktiske i det daglige for deg :

"Kort sagt ønsker du ikke at ungen fra muslimske land skal vokse opp i opplysningstidens rammer, men heller sharia.

La det skure , det går seg til, hilsen joplina"

La det være KLINKENDE KLART ; vi har religionsfrihet i Norge og den inkluderer muslimer og islam. Og muslimer har adgang til Norge -  som turister/reisende/asylsøkere og flyktninger. Det er fakta.

- At jeg påpeker det og at jeg påpeker at HVIS muslimer skal fratas disse rettigheter så må lover og regler forandres - er altså ikke synonymt med det  usaklige vrøvl som du presenterer over.

- Herregud, er dere korte i toppen alle sammen..??

joplina

joplina
18.10.20 16:43
Metalman666: og Joplina har uttalt at hun nekter å kritisere islam.

Hæ?

- Hvor har jeg skrevet det??

Du skriver det som et dokumentert faktum - og da kan vel du sitere meg på det - slik jeg siterte deg.

- Men *SUKK* nei..jeg vet jo at du ikke kan sitere meg på noe slikt.

- Har dere virkelig så jævla lite å fare med at dere må koke sammen løgner, få barnslige sinne-tantrum og sette bristende logikk på trykk som vanvittige konklusjoner ..?

Trøste og bære for en B-berm gjeng her inne

Ka9nen

Ka9nen
18.10.20 16:59
joplina: - Har dere virkelig så jævla lite å fare med at dere må koke sammen løgner

hehehe for en ironi!

Sitat din meningsfelle:

"Om jødeparagrafen og the usual suspects' ønskedrøm om å innføre den igjen - mot muslimer - har du skrevet, og fått støtte fra meg."

(Innlegget ble redigert 18.10.20 17:00)

Metalman666

Metalman666
18.10.20 17:15
joplina: Ønsker du forbud mot imamer i moskéer i Norge, så ønsker du å rasere religionsfriheten og innføre "eksluderingsbestemmelsen" på ny.

Kan ikke muslimer praktisere sin religion innenfor husets fire vegger? Må man ha imamer for at de skal ha religionsfrihet?

Metalman666

Metalman666
18.10.20 17:16
joplina: Hæ? - Hvor har jeg skrevet det?? Du skriver det som et dokumentert faktum - og da kan vel du sitere meg på det - slik jeg siterte deg.

Tidligere skrev du at du ikke ville kritisere islam mer enn de andre religioner.

Det er heller ingen her som har sett et islamkritisk innlegg fra deg?

Hvor har du singlet ut islam for kritikk?

joplina

joplina
18.10.20 18:44
Metalman666: Tidligere skrev du at du ikke ville kritisere islam mer enn de andre religioner. Det er heller ingen her som har sett et islamkritisk innlegg fra deg? Hvor har du singlet ut islam for kritikk?

Det er korrekt at jeg skrev at jeg ikke kritiserer islam i større grad enn andre religioner.  Men hvordan du klarer å radbrekke det til: "...og Joplina har uttalt at hun nekter å kritisere islam" er mer enn jeg begriper! Du vet selv at du serverte en liten fet, blank løgn der ja :)

- Dernest må jeg nesten spørre deg om dette er Anti-Islam-Forumet der kun islamkritiske innlegg passerer sammen med kritikk av muslimer ...Er det?

Ellers vet jeg ikke hvorfor du skriver : "Det er heller ingen her som har sett et islamkritisk innlegg fra deg?"

Du spør videre HVOR jeg har singlet ut islam for kritikk  - som om det er et "must" for alle debattanter å gjøre - og  dermed spør jeg igjen om dette er Anti-Islam-Forumet der kun islamkritiske innlegg passerer sammen med kritikk av muslimer...Er det?

- Neida - vi vet da begge to at dette ikke er Anti-Islam-Forumet eller at noe slikt forum i det hele tatt eksisterer på VGD.

Videre vet vi begge to at enhver engasjerer seg i hvilke debatter de måtte ønske å engasjere seg i - at det  ikke finnes noe krav til noen om å engasjere seg like mye som andre i alt hva andre måtte være engasjerte i. At det slettest ikke er noe "must" å single ut islam for kritikk - vare seg her eller på andre forum.

- Så hva tror du da at det betyr at jeg ikke kritiserer islam i større grad enn jeg kritiserer andre religioner.....??

Innbiller du deg kanskje  at det betyr at jeg forguder islam og forsvarer islams alle former standhaftig og innbitt - alltid...?

I tilfelle det betyr at du innbiller deg noe slikt er min påstand at du sliter med bristende virkelighetsoppfatning og vrangforestillinger.

Når jeg skriver at jeg ikke kritiserer islam i større grad enn andre religioner så er det akkurat det det betyr  - og ikke noe annet.

Jeg kan kritisere islamske retninger hardt og har også gjort det i debatter der jeg har valgt å engasjere meg.  Når det er sagt så velger jeg ofte  å ikke engasjere meg i debatter om islam pga at alle disse debattene er oversvømt av idioter som ikke vet forskjellen på muslimer generelt og islamister - og heller ikke syns at slike nyanser og presiseringer er viktige i det hele tatt.

Der ethvert forsøk på nyansering blir møtt med anklager om at man er en muslim-elsker  og hvert tredje innlegg gauler om at Muhammed var pedo....ja, du vet idiot-kommentarer  av typen du serverte om meg og Keva som Gambia-farere noen innlegg tilbake.....

- Det er lett å velge bort  islam som tema for debatt pga alle snålinger som gaper og styrer på i disse debattene med sin hatretorikk og sine barnslige og useriøse utfall og  teite små løgner som retorikk. Kort og godt så er det MEGET lett å velge bort islam som tema pga dette.

Når det er sagt så er jeg erklært ikke-troende når det kommer til kjente, organiserte religioner. Jeg mener at alle religioner er menneskeskapte. I tillegg til at alle religioner gir rettledning i god moral og etikk (i sin samtid) og håp for å stå på videre (for en avsluttende belønning),  så er de også designet for makt og kontroll av massene.

-  Og massene er den totale befolkning. Med noe magisk, overjordisk som ser alt, vet alt og dømmer knallhard men også belønner på uransakelige måter - så er det meste i boks for de som skal styre områder/stater/riker - og ikke minst massene i ønsket retning. Utrolig praktisk!

Men selv om jeg er ikke-troende når det kommer til religioner - så vet jeg at på person/individ-nivå så har mange, mange ,mange mennesker et godt og nødvendig forhold til sin religion. Religionen kan være den livbøyen mange trenger eller den knaggen de henger sin uvisshet og bekymringer på slik at de ikke drukner på tørre land. I menigheter og kirker finner de likesinnede og de føler seg inkludert i "det gode selskap" og beriket i livet. Slikt kan man ikke avfeie eller kimse av. Man må bare respektere at det er slik for mange. Og det gjør jeg.

......Men for å gjøre et ørlite krumspring tilbake til Islam - så betrakter jeg altså islam på samme måte som alle andre religioner.

Muslimer generelt som trenger sin religion i sine liv er ikke noe problem. Det er ikke islam som sådan heller. Det står ikke verre ting i Koranen enn det står i Gamle testamentet eller Talmud - for å si det slik.

Men så kommer fundamentalismen og ekstremismen inn gjennom "Politisk islam" - og her blir det veldig vanskelig å holde tunga rett i munn. Men la meg bare si det slik at jeg er sterk motstander av å politisere religioner - for da må det bare gå galt!

N.B. og OBS: Jeg tar på det sterkeste avstand fra islamisme som promoterer vold  og dermed også islamister som bruker vold og terror  mot sivile som virkemiddel! N.B. og OBS!

Her er en liten oppklaring vedrørende å holde tunga rett i munn:

"Radikal islamisme (også kalt radikal islam) er en vanlig og ofte upresis og misvisende samlebetegnelse for ulike ekstreme politiske grupper med islamistisk bakgrunn. Blant de mer kjente er al Qaeda, Ansar al-Islam og IS, som tilhører sunni-tendensen jihad salafi. Det finnes også ekstreme sjiittiske grupper.

Islamisme er basert på en politisering av islam. 

Radikal islamisme er også brukt som samlebetegnelse på islamisme, militant islam (deriblant terrorisme med politiske mål), islamsk fundamentalisme (religiøse ideologier som promoterer en gjenoppstand av det «opprinnelige» Islam) og islamsk ekstremisme (aktiviteter og tro av voldelige islamisiske aktivister, deriblant terrorisme og hemming av ytringsfrihet).

Begrepene brukes ofte upresist og om hverandre. Forsvarets forsvarsinstitutts seniorforsker og islamekspert, Brynjar Lia, har advart nettopp mot det han kalte å «sause alt sammen». Begreper som islam, radikal islam, ekstremisme, kvinneundertrykking, hijab, terror og kjønnslemlestelse blir brukt om hverandre, mente han

Bare et lite mindretall av verdens ca. 1½ milliard muslimer kan kalles islamister. Av islamistene er det igjen svært få som aksepterer vold som legitimt virkemiddel."

Metalman666

Metalman666
18.10.20 18:53
joplina: Du spør videre HVOR jeg har singlet ut islam for kritikk  - som om det er et "must" for alle debattanter å gjøre - og  dermed spør jeg igjen om dette er Anti-Islam-Forumet der kun islamkritiske innlegg passerer sammen med kritikk av muslimer...Er det?

Hvordan unngår man å kritisere muslimer om man kritiserer islam?

Og hvordan kritiserer man islam uten å single ut den for kritikk spesifikt?

Metalman666

Metalman666
18.10.20 18:57
joplina: ikke vet forskjellen på muslimer generelt og islamister

Hvor går grensen? Hva er egentlig forskjellen? Var profeten muhammed en islamist? eller bare muslim? Han var en politisk og miliær leder? Gjør ikke det at han gjorde islam til politikk ham til en islamist?

Ka9nen

Ka9nen
18.10.20 19:01
joplina: Bare et lite mindretall av verdens ca. 1½ milliard muslimer kan kalles islamister. Av islamistene er det igjen svært få som aksepterer vold som legitimt virkemiddel.

Hmm, er ikke definisjonen på islamist en som aksepterer hellig krig (altså vold) for å få frem sharialover? 

Spørreundersøkelser viser at det er skremmende holdninger å se fra hundrevis av millioner av muslimer. Og dette er bare fra de land hvor myndighetene godtar denne type undersøkelser. Så tallene er faktisk skewed til det bedre. Men alt dette viser hvor jo bare skadelig religion/slik ideologi er.

(Innlegget ble redigert 18.10.20 19:01)

Ka9nen

Ka9nen
18.10.20 19:03
joplina: Der ethvert forsøk på nyansering blir møtt med anklager om at man er en muslim-elsker

Jeg søkte på ordet. Det var mange treff, men det ser ut til at begrepet har avtatt med årene. Jeg bladde meg tilbake til 2015 og de som har benyttet begrepet er først og fremst du, Keva og broren_til_noen de 4-5 årene der.

joplina

joplina
18.10.20 19:22
Metalman666: Hvordan unngår man å kritisere muslimer om man kritiserer islam?

På samme måte som man kan kritisere Kristendommen som religion men la være å kritisere de som tror.

joplina

joplina
18.10.20 19:24
Metalman666: Hvor går grensen? Hva er egentlig forskjellen? Var profeten muhammed en islamist? eller bare muslim? Han var en politisk og miliær leder? Gjør ikke det at han gjorde islam til politikk ham til en islamist?

Det bør du vel ha funnet ut av for lengst som har hatt islam som ditt favorittema hvor lenge som helst

Keva

Keva
18.10.20 19:32
Metalman666: Ditt inntrykk er ikke et dokumentert faktum, og er basert kun på kverulering og ditt iherdige og standhaftige forsvar av islam. Du forsvarer konsekvent islam og Joplina har uttalt at hun nekter å kritisere islam.

Da må jeg visst frem med teskje til deg også:

Nei, jeg har ikke skrevet at mitt inntrykk er et dokumentert faktum. Jeg har derimot presisert hva mitt inntrykk er fundert på. 
Det er ikke kverulering.
I og med at jeg aldri har "forsvart islam", kan det heller ikke være basert på noe "iherdig og standhaftig forsvar for islam" fra min side.

Mitt inntrykk er altså, som jeg nå har redegjort for flere ganger, fundert på hva dere skriver om islam og muslimer.

I og med at jeg aldri har "forsvart islam", så er det selvsagt heller ikke noe jeg gjør konsekvent.

Joplina svarer nok for seg selv - men jeg tror vel ikke at du refererer henne aldeles ærlig og redelig der...

Så det eneste du viser oss, er altså grove løgner og feilsiteringer.
Føles det ikke litt stakkarslig å ikke ha annet å komme med?

Metalman666

Metalman666
18.10.20 19:34
joplina: På samme måte som man kan kritisere Kristendommen som religion men la være å kritisere de som tror.

Så om man kritiserer ideer, så kritiserer man altså ikke de som tror på disse ideene?

joplina

joplina
18.10.20 19:36
Metalman666: Så om man kritiserer ideer, så kritiserer man altså ikke de som tror på disse ideene?

Nei, ikke hvis man ordlegger seg riktig.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg