Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva har islam bidratt med i Norge?

NYTT TEMA
Gunstein12
Gunstein12Innlegg: 16035
13.08.20 12:06
fazz: Det er forøvrig helt uinteressant, hva mener du vi skal gjøre? Forby Islam

Absolutt ikke.

Jeg synes man skal opplyse mer om islam, både på godt og vondt.

Så kan man jo stille spørsmål om hvorfor det ikke står bedre til i landene som styres etter sharialover.

Så kan man og stille spørsmål om dette er noe som er ønsket av muslimene selv.

fazz
fazzInnlegg: 27234
13.08.20 12:16
Gunstein12: Jeg synes man skal opplyse mer om islam, både på godt og vondt. Så kan man jo stille spørsmål om hvorfor det ikke står bedre til i landene som styres etter sharialover. Så kan man og stille spørsmål om dette er noe som er ønsket av muslimene selv.

>>> Her er vi forøvrig helt enige. 

-k9b_
-k9b_Innlegg: 28726
13.08.20 12:18
Metalman666: Her snakker jeg ikke om individuelle mennesker fra muslimske land. Det er helt sikkert mange bra mennesker av dem som jobber hardt, bidrar til samfunnet og forsørger seg selv og følger norske lover og er godt integrert. Det er ikke disse jeg sikter til. Jeg sikter til religionen og ideologien islam og kulturen som følger med?

Det er individuelle mennesker som migrerer til Norge. Ikke en religion og ideologi. 

Skal vi sette religionsfriheten på skraphaugen? Eller hva tenker du på? 

Rockohh
RockohhInnlegg: 2183
13.08.20 12:22
Gunstein12: Absolutt ikke. Jeg synes man skal opplyse mer om islam, både på godt og vondt. Så kan man jo stille spørsmål om hvorfor det ikke står bedre til i landene som styres etter sharialover. Så kan man og stille spørsmål om dette er noe som er ønsket av muslimene selv.

Den franske regjering har gått inn for å stenge moskeer, skoler, restauranter og organisasjoner som kan kobles til politisk islam. Det dreier seg totalt om 130 restauranter, 12 moskeer, tre skoler og ni organisasjoner, fordelt på 15 ulike områder.

Å sloss mot politisk islam som mener at Allahs lov står over republikkens lov. For å motvirke radikalisering i det franske samfunnet.

"Frankrike stenger moskeer og muslimske skoler".  - Resett  30.11.19

aicat
aicatInnlegg: 22307
13.08.20 12:23
Gunstein12: Så kan man jo stille spørsmål om hvorfor det ikke står bedre til i landene som styres etter sharialover.

Mange muslimske land har innført sharia-lover, men i mange av disse landene praktiseres ikke disse lovene i praksis, men egentlig kun på papiret. Et av de landene jeg var på jobb i i 1989 var Sudan. Der var det slik at når landet innførte sharialovgivning - så kunne det åpne for en rekke økonomiske ytelser fra Saudi-Arabia.

Rockohh
RockohhInnlegg: 2183
13.08.20 12:25
-k9b_: Det er individuelle mennesker som migrerer til Norge. Ikke en religion og ideologi. Skal vi sette religionsfriheten på skraphaugen? Eller hva tenker du på?

Vet du ikke at islam har et eget, konkurrerende samfunnsystem?

Gunstein12
13.08.20 12:37
aicat: Der var det slik at når landet innførte sharialovgivning - så kunne det åpne for en rekke økonomiske ytelser fra Saudi-Arabia.

De kunne vel åpne for litt mer enn det.

LAVPROFIL
LAVPROFILInnlegg: 6129
13.08.20 13:03
fazz: har en ensporet oppfatning av innvandring fra MENA-land. He he he...

Eller man kan gjøre som deg å tenke på innvandring fra MENA-land som en berikelse og lukke øynene for alt som er negativt.

fazz
fazzInnlegg: 27234
13.08.20 13:20
LAVPROFIL: Eller man kan gjøre som deg å tenke på innvandring fra MENA-land som en berikelse og lukke øynene for alt som er negativt.

>>> Det er vel nettopp forskjellen på oss. Jeg tenker på BÅDE negative og positive konsekvenser. Jeg har aldri vært noe forkjemper for innvandring. Jeg har skrevet flere plasser her inne at jeg ønsker mindre innvandring. Jeg er derimot sterkt FOR integrering. 

Men ser du, eller har du ytret, noe positivt noen gang om innvandring fra MENA land? Eller er alt sammen bare gruppen "æsj muslimer!" ?

-k9b_
-k9b_Innlegg: 28726
13.08.20 14:54
Rockohh: Vet du ikke at islam har et eget, konkurrerende samfunnsystem?

Nei.

LAVPROFIL
LAVPROFILInnlegg: 6129
13.08.20 14:57
fazz: Men ser du, eller har du ytret, noe positivt noen gang om innvandring fra MENA land? Eller er alt sammen bare gruppen "æsj muslimer!" ?

Innvandringen fra MENA-land handler for min del ikke om den hyggelige muslimen i gatekjøkkenet der jeg bor eller trivelige muslimske naboen der jeg bor nå.

Problemene blir alltid tydeligere når de blir mange på ett sted, og jeg kan ta noen eksempler.

I et borettslag på Furuset var det gratis å bruke vaskemaskiner og tørketromler i fellesvaskeriet. Så fant MENA-damene ut at de kunne la klanen som bodde andre steder også få vaske der, og vaskeriet måtte stenges.

I samme borettslag påpekte vaktmesteren at syklene ikke skulle ligge foran inngangsdøra i blokka, og fikk deretter en drapstrussel av faren. Han valgte å slutte etter 20år i jobben.

For norske skoleungdommer kan det være risikosport å nekte og "låne bort" den dyre jakka si eller noe annet en med "begrenset skiteknikk" har lyst på. De norske vet at det alltid er en gjeng med brødre og fettere som stiller opp for klanen.

Dette er relativt uskyldige eksempler i forhold til hvor langt utviklingen er kommet i Sverige, men det eneste som er sikkert er at det går den gale veien. De norske flytter ut og fortetningen av innvandrere øker til den i et område nærmer seg 100%.

Personlig har jeg liten sans for at den norske befolkningen gradvis byttes ut, og at bydel etter bydel ender opp som samme dysfunksjonelle samfunn som innvandrerne angivelig flyktet fra. 

(Innlegget ble redigert 13.08.20 14:58)

maxus4
maxus4Innlegg: 5884
13.08.20 15:02
Metalman666: Hva har islam og muslimsk kultur bidratt med for å forbedre Norge, hva har islam og muslimsk kultur bidratt med til det norske samfunnet?

Det har gitt noen komiske opplevelser.   De gruppene som har visst nok kjempet mest for kvinners rettigheter, homofiles rettigheter, vært mest negative til kirken og til religion er de som har vært mest ivrige på å åpne landet for muslimske land der de er dårligst på førstnevnte.  

Hyl hyl de vil ikke har Pride i Kirken. Forbanna religiøse fanatikere . Dere har ingenting i 2020 å gjøre !!! 

- Pride i Moske da ?  
Vis respekt for andre religioner din RASIST !!

0gg0
0gg0Innlegg: 40791
13.08.20 16:50
fazz: Hva positivt har f.eks du bidratt med?

Det er vel omtrent ingenting som antyder at LAVPROFIL vil debattere seg selv når han spør om hva positivt en totalitær ideologi gjør for samfunnet vårt.

0gg0
13.08.20 16:53
Slikkepott: Hva har trådstarter bidratt med i Norge?

Det er vel omtrent ingenting som antyder at metallmannen vil debattere seg selv når han spør om hva positivt en totalitær ideologi gjør for samfunnet vårt.

Hvorfor går dere direkte på person? Er det slik at spørsmålet er ubehagelig? Eller tolereres det ikke? 

Forsøk heller å bidra i tråden med et svar. 

Slikkepott
SlikkepottInnlegg: 13384
13.08.20 20:47
0gg0: Hvorfor går dere direkte på person? Er det slik at spørsmålet er ubehagelig? Eller tolereres det ikke?

Tja, når man stiller spørsmål om andre sine bidrag så burde det vel være fritt frem å spørre om eget bidrag?

0gg0
13.08.20 21:41
Slikkepott: Tja, når man stiller spørsmål om andre sine bidrag så burde det vel være fritt frem å spørre om eget bidrag?

Eh, nei. Persondebatt er ikke tillatt på VGD. Dessuten er det fullstendig irrelevant i enhver debatt. 

Man skal ha lov til å stille spørsmål om islam uten å gå over i persondebatt.

Fico
FicoInnlegg: 26617
13.08.20 22:29
Slikkepott: Tja, når man stiller spørsmål om andre sine bidrag så burde det vel være fritt frem å spørre om eget bidrag?

Alle "normale" samfunnsborgere  som gjør sin plikt, bidrar vel til vårt BNP , og estimeres til en verdi ved sitt liv til omkring 40 millioner kr pr individ.

Metalman666
Metalman666Innlegg: 12339
13.08.20 22:39
maxus4: Det har gitt noen komiske opplevelser.   De gruppene som har visst nok kjempet mest for kvinners rettigheter, homofiles rettigheter, vært mest negative til kirken og til religion er de som har vært mest ivrige på å åpne landet for muslimske land der de er dårligst på førstnevnte.  
Hyl hyl de vil ikke har Pride i Kirken. Forbanna religiøse fanatikere . Dere har ingenting i 2020 å gjøre !!!  - Pride i Moske da ?  

Jeg synes moskeene må arrangere VM i dildokubb, imamer må gå i dildodrakt og bdsm drakter og vifte med regnbueflagg. Mangfold må inn i moskeen.

Metalman666
13.08.20 22:47
0gg0: Man skal ha lov til å stille spørsmål om islam uten å gå over i persondebatt.

Dette er et ekstremt ukomfortabelt emne å diskutere for de venstrevridde. De tror at islam er en n-ord religion og føler derfor de må beskytte islam for å ikke være rasister. Melanin-rikingene skal være unntatt kritikk.

Slikkepott
14.08.20 09:24
0gg0: Dessuten er det fullstendig irrelevant i enhver debatt.

Hvorfor?

IndocteCollectio
IndocteCollectioInnlegg: 16077
14.08.20 09:32
maxus4: Hyl hyl de vil ikke har Pride i Kirken. Forbanna religiøse fanatikere . Dere har ingenting i 2020 å gjøre !!!  - Pride i Moske da ?  

Og her har du da sikkert flust med eksempler å komme med?

NoDabForYou
NoDabForYouInnlegg: 970
14.08.20 10:24
fazz: artiene som har hatt makten desidert lengst har bidratt stort til å blitt ett land som topper alt av kåringer. Det er helt greit å være uenig i politikken og politikerne, men dette blir bare ett eksempel på blindt hat.

Tidligere representerte stortingspolitikerne folket, så det er folket som har bygget landet AP tar æren for. Nå er det dessverre ikke lenger slik. Da Gro Brundtland signerte Norge inn under EUs regelverk forsvant grunnlaget for å jobbe for det Norske folk. Nå jobber politikerne for seg selv og EU. Vi nede på bakken er maktesløse, da det i praksis ikke er forskjell på H og AP som kontrollerer Norges politikk. 

0gg0
14.08.20 11:39
Metalman666: Dette er et ekstremt ukomfortabelt emne å diskutere for de venstrevridde.

Nettopp, og derfor er de nødt til å avspore med å gå på person i stedet. En velkjent men utbrukt taktikk for å forsvare ideologien.

0gg0
14.08.20 11:40
Slikkepott: Hvorfor?

Du kan jo heller svare på det du ble spurt om kl. 16:53 i går.

Framsynt
FramsyntInnlegg: 13678
14.08.20 11:42

Lær deg debatteknikk -og regler.
Dette er bare patetisk.

(Innlegget ble redigert 14.08.20 11:43)

Slikkepott
14.08.20 12:06
0gg0: Det er vel omtrent ingenting som antyder at metallmannen vil debattere seg selv når han spør om hva positivt en totalitær ideologi gjør for samfunnet vårt. Hvorfor går dere direkte på person? Er det slik at spørsmålet er ubehagelig? Eller tolereres det ikke?

For min del er det irrelevant hvorvidt trådstarter ønsker å debattere egen rolle i samfunnet.

Personlig så oppfatter jeg spørsmålet som alt annet enn ubehagelig, til gjengjeld så er jo spørsmålet meningsløst å besvare når personene strengt tatt ikke ønsker å diskutere noe, men heller få bekreftet et vrangsyn. Det er jo ikke som om innleggshistorikken til deg, Framsynt og Metalman666 inviterer til en seriøs diskusjon, det er jo dessverre en del fellesnevnere man ikke kan unngå å registrere og som umuliggjør enhver seriøs diskusjon rundt innvandring og/eller religion. 

0gg0
14.08.20 12:22
Slikkepott: Det er jo ikke som om innleggshistorikken til deg, Framsynt og Metalman666 inviterer til en seriøs diskusjon, det er jo dessverre en del fellesnevnere man ikke kan unngå å registrere og som umuliggjør enhver seriøs diskusjon rundt innvandring og/eller religion.

Også kalt ubehagelig for motpartene. For det har jo vist seg gang på gang at venstrevridde unngår islam-kritikk, og derfor er det vanskelig med en seriøs debatt.

Men av og til så skjer det...

Metalman666
14.08.20 12:42
0gg0: Også kalt ubehagelig for motpartene. For det har jo vist seg gang på gang at venstrevridde unngår islam-kritikk, og derfor er det vanskelig med en seriøs debatt. Men av og til så skjer det...

De fleste mennesker i Norge som er muslimer er melaninrike, derfor tør ikke venstresiden å kritisere dem i frykt for å bli kalt rasist.

Gunstein12
14.08.20 12:59
0gg0: For det har jo vist seg gang på gang at venstrevridde unngår islam-kritikk
aicat
aicatInnlegg: 22307
14.08.20 13:56
Gunstein12: Her kan det vel komme noe. Men mot hvem, aner jeg faktisk ikke: https://resett.no/2020/08/13/kvinneoppror-i-oslo-moske-vi-er-lei-av-a-vaske-lage-mat-og-betale-dette-er-norge/

Legg merke til hva de sier: "vi har også rettigheter. Dette er Norge. Vi bor i et likestilt land!". Dette er nettopp kjernen i det jeg har opplevd med mange av de muslimske jentene / damene jeg har hatt med å gjøre på UiO. De er fullt klar over at de nå her i landet er frie til selv å velge sin framtid. Det henger vel litt igjen blant somaliske kvinner, mens iranske, kurdiske, irakiske og syriske kvinner er nok kommet lenger.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg