Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Når var det alt begynte?

NYTT TEMA
Ka9nen

Ka9nen
18.09.20 17:08

Hvorfor trenger det å bety noe at han hadde 13 søsken? Kan ikke det bare bygge karakter også? Han var ihvertfall ikke noe bortskjemt enebarn

Homo_Erectus

Homo_Erectus
18.09.20 17:28

Jeg tror Einar Gerhardsen, Landsfaderen, hadde sju års folkeskole som sin eneste formelle utdannelse.

(Innlegget ble redigert 18.09.20 17:28)

Keva

Keva
18.09.20 17:57
0gg0: Alle kan jo bli irriterte på politikere som tar innersvingen på dem man er mest enig i.

Heldigvis tar akkurat den politikeren ikke innersvingen på et eneste seriøst menneske som vet noe om det som debatteres.

Keva

Keva
18.09.20 18:02
Homo_Erectus: Jeg tror Einar Gerhardsen, Landsfaderen, hadde sju års folkeskole som sin eneste formelle utdannelse.

Der tok du ordene ut av tastaturet mitt. Jeg tror heller ikke Thorbjørn Berntsen eller f.eks. Yngve Hågensen hadde noen formell utdannelse å snakke om.
Ingen trodde de var spesielt dumme av den grunn.

Dumhet henger ikke nødvendigvis sammen med manglende utdanning.
Men hos enkelte er begge deler til stede.

Ka9nen

Ka9nen
18.09.20 18:06
Keva: Der tok du ordene ut av tastaturet mitt. Jeg tror heller ikke Thorbjørn Berntsen eller f.eks. Yngve Hågensen hadde noen formell utdannelse å snakke om.
Ingen trodde de var spesielt dumme av den grunn.

Har du forsøkt å forklare dette til Joplina?

0gg0

0gg0
18.09.20 18:09
Keva: Heldigvis tar akkurat den politikeren ikke innersvingen på et eneste seriøst menneske som vet noe om det som debatteres.

Nei, vi så jo det på Dax 18 her om dagen. Mer sint og frustrert kvinnemenneske har man ikke sett siden Trædal kokte over.

Metalman666

Metalman666
18.09.20 18:10
Keva: Det sier jo sitt når du (atter en gang!) må produsere stråmenn på løpende bånd for å motsi henne.

Joplina har snakket i snart 3 hele sider om hvorfor Karin Andersen har rett fordi hun har et lite hakk høyere utdannelse enn Helgheim og fordi han har 13 søsken. Det har hun vært tydelig på at hun mener gjør han mindre troverdig.

Metalman666

Metalman666
18.09.20 18:11
0gg0: Mer sint og frustrert kvinnemenneske har man ikke sett siden Trædal kokte over.

Du mener den gangen han tisset på seg?

0gg0

0gg0
18.09.20 18:13
Ka9nen: Har du forsøkt å forklare dette til Joplina?

Hun har da allerede lansert "Grunnskole-Helgheim" som hun nok veldig neppe ønsker å gi slipp på.

Så da har vi jo han, samt Grunnskole-Berntsen, Grunnskole-Gerhardsen og Grunnskole-Hågensen.

0gg0

0gg0
18.09.20 18:14
Metalman666: Du mener den gangen han tisset på seg?

Kan ikke huske at han vætet buksene, men vi tenker nok på det samme.

Keva

Keva
18.09.20 18:28
0gg0: Nei, vi så jo det på Dax 18 her om dagen. Mer sint og frustrert kvinnemenneske har man ikke sett siden Trædal kokte over.

Jeg må innrømme at jeg aldri noen gang har sett den fyren vinne noe som helst av debatt (selv om det sleske gliset rett som det er tyder på at han tror det selv), så jeg skulle gjerne ha visst hvilken dag dette var.

0gg0

0gg0
18.09.20 18:35
Keva: Jeg må innrømme at jeg aldri noen gang har sett den fyren vinne noe som helst av debatt (selv om det sleske gliset rett som det er tyder på at han tror det selv), så jeg skulle gjerne ha visst hvilken dag dette var.

Her om dagen. Noen dager siden. Jeg husker ikke hvilken dag det var, men debatten handlet om Moria-leiren.

Enhver vil kunne se en maktdemonstrasjon fra han med det sleske (der fikk vi inn litt om utseende også) gliset.

Keva

Keva
18.09.20 18:38
0gg0: det sleske (der fikk vi inn litt om utseende også) gliset.

Tull. "Vi" fikk inn litt om et glis.
Fyren har jo et filmstjernepent utseende - som forblir det samme også med hans overfladiske og populistiske utbrudd og altså hans sleske glis når han tror han har fått inn et poeng.

Ka9nen

Ka9nen
18.09.20 18:38
0gg0: Nei, vi så jo det på Dax 18 her om dagen. Mer sint og frustrert kvinnemenneske har man ikke sett siden Trædal kokte over.

Trædal er så cringy for å bruke et nymoderne ord :P

Homo_Erectus

Homo_Erectus
18.09.20 18:51
Keva: Dumhet henger ikke nødvendigvis sammen med manglende utdanning.

Nei, høy utdannelse en ingen hindring for politisk dumhet. Vidkun Quisling tok eksamen på Krigsskolen og Den militære høyskole som den beste i sitt kull. Han karakter fra Den militære høyskole skal være den beste som noensinne er gitt der.

Av Quisling nærmeste menn var Sverre Riisnæs, Jonas Lie, Rolf Fuglesang og Hermann Harris Aal jurister, Gulbrand Lunde hadde en doktorgrad i kjemi.

Deres utdannelse var det ingenting å si på, om deres politiske innsikt og vett kan man derimot si svært mye.

Det kan også nevnes at Joseph Goebbels hadde en doktorgrad i litteratur- og teatervitenskap og smykket seg med tittelen Dr. phil. Så også han hadde utdannelsen i orden.

Robert Ley hadde i likhet med Lunde en doktorgrad i kjemi, så også han var høyt utdannet.

Metalman666

Metalman666
18.09.20 19:19
0gg0: Kan ikke huske at han vætet buksene, men vi tenker nok på det samme.

Han skrev at han gjorde det på facebook.

Fico

Fico
18.09.20 20:24
Homo_Erectus: Nei, høy utdannelse en ingen hindring for politisk dumhet. Vidkun Quisling tok eksamen på Krigsskolen og Den militære høyskole som den beste i sitt kull. Han karakter fra Den militære høyskole skal være den beste som noensinne er gitt der.

Sitat mil forum:

Det er jo ikke så veldig komplisert å sjekke hva som står på Wikipedia, og vi kan ganske riktig finne at han, etter å ha blitt tatt opp som nummer en på Krigsskolen i 1905, gikk Den militære høyskole, og fikk beste karakter.

Til det er å si to ting:

1) De to nevnte skolene er umulig å sammenligne direkte med dagens Krigsskole og Stabsskole, da både pensum og karaktersystem er helt forskjellig fra hvordan det var for 100 år siden.

2) So what? og Who cares? Hitler var også intelligent, men det forandrer ikke det faktum at de begge gjorde seg skyldige i forbrytelser mot menneskeheten og i Quislings tilfelle høyforræderi, og fortjente de skjebner de fikk.

Jean_Grey

Jean_Grey
18.09.20 23:57
Keva: Det stemmer, og det er ille. Men å sette det opp imot at vi har tatt imot nødstedte medmennesker, er totalt misforstått og usant - og ikke på noen måte dokumentert eller underbygd, selvsagt, siden usannheter vanskelig kan dokumenteres.
At det selvsagt også er uetisk og kynisk å sette grupper opp mot hverandre på denne måten, vet jeg jo fra før at ikke affiserer dere, så det er vel egentlig bortkastet å nevne det.

Jeg skjønner at det er hardt å se i kvitøget konsekvensene av den politiske linjen du står for. Velferdsstaten bygger på prinsippet yte for å få. Den forutsetter at alle innbyggere gjør en innsats og har skattevilje. Alle innbyggerne har så en lott, et krav på ytelser fra velferdsstaten. Her har det nå begynt å bli et misforhold, gjennomsnittsalderen i befolkningen er på vei opp, samtidig som det i fremtiden vil være færre yrkesaktive. Og særlig ille er dette i innvandringsbefolkningen, hvor yrkesdeltagelsen er for lav. For lav til å opprettholde velferdsstaten slik den er i dag. I tillegg er flere av dem i en kortere periode i arbeid enn gjennomsnittsarbeideren. Særlig bekymringsfulle er tallene for personer fra Asia og Afrika.

Vi vil ha flere på ytelser, samt mindre inntekter.(i fremtiden) Det vil si at det blir mindre på alle. Dette gjelder pensjonistene også. Disse konklusjonene har blitt gjort av de høyreekstreme manipulative ekstremistene i SSB og Brochmann-utvalget.

Skal velferdsstaten overleve, må for det første inntektene opp. Og folk må stå lenger i arbeidslivet, pensjonsalderen må opp. Skattetrykket må evt. økes. Eller så må velferdsstaten nedskaleres. 

Men å sette det opp imot at vi har tatt imot nødstedte medmennesker,

Men hva denne følelsen din koster har vel du eller andre som forsvarer nåværende innvandringsregime aldri stilt spørsmål om!

Regnestykket er enkelt. Det blir flere som skal dele, og færre som yter. Det går ikke opp. 

(Innlegget ble redigert 18.09.20 23:57)

Jean_Grey

Jean_Grey
18.09.20 23:59
Ka9nen: Å avbryte en motdebattant slik at han ikke får svart ferdig engang ødelegger ikke for noen annens sak enn sin egen.

Hun med kuøgene driver bare drøvtygging. Følelser er ikke argumenter som sagt. Helgheim klarte seg ok.

Sapient-X

Sapient-X
19.09.20 08:10
northside: De norske kommunene er ute etter penger. De får godt betalt av staten for å ta imot asylsøkere/flyktninger/migranter

Ikke bare penger. Man trenger ikke å ha bodd lenge i landet før man får stemmerett på kommune og fylkesvalget.

Mange korrupte ordførere ser for seg å høste inn innvandrer stemmer etter å ha brukt våre skattepenger på dem.

(Innlegget ble redigert 19.09.20 08:10)

Sapient-X

Sapient-X
19.09.20 08:21
Metalman666: Noe som går igjen hos batikkvenstre. Disse som nå står på for å forby koranbrenning, sier at når man brenner bøker, så brenner man snart mennesker. Enkelte innbiller seg altså at heksebrenninger på torvet av muslimer er like rundt hjørne.

Det ironiske er at i mange land venstresiden ønsker vi skal kultur-berikes fra, så brenner de faktisk mennesker levende.

(Innlegget ble redigert 19.09.20 08:23)

Homo_Erectus

Homo_Erectus
19.09.20 08:25
Metalman666: Noe som går igjen hos batikkvenstre. Disse som nå står på for å forby koranbrenning, sier at når man brenner bøker, så brenner man snart mennesker. Enkelte innbiller seg altså at heksebrenninger på torvet av muslimer er like rundt hjørne.

Hvem er disse som vil forby koranbrenning? Da bortsett fra muslimer.

Columbus_3

Columbus_3
19.09.20 08:25
Sapient-X: Ikke bare penger. Man trenger ikke å ha bodd lenge i landet før man får stemmerett på kommune og fylkesvalget. Mange korrupte ordførere ser for seg å høste inn innvandrer stemmer etter å ha brukt våre skattepenger på dem.

Første punkt er riktig.

Andre punkt er feil.
Å beskylde ordførere kollektivt for korrupsjon uten grunnlag er ufint, muligens strafferettslig ulovlig. Og en ordfører alene kan ikke "høste inn innvandrere".

Sapient-X

Sapient-X
19.09.20 08:49
Columbus_3: Første punkt er riktig.
Andre punkt er feil.
Å beskylde ordførere kollektivt for korrupsjon uten grunnlag er ufint, muligens strafferettslig ulovlig. Og en ordfører alene kan ikke "høste inn innvandrere".

Hvis det ikke går an å beskylde ordførere for å spille på å misbruke innvandrernes stemmer for å få makt så er vi på vei mot en tyrannisk stat. Men det er vel det dere ønsker?

Våre stemmer vannes ut, demokratiet, slik det var ment å være er på vei til å undergraves. Og det er riktig å stå for demokratiet.

Politikere bør ikke ha lov å hente inn stemmer fra andre land.

(Innlegget ble redigert 19.09.20 08:50)

Columbus_3

Columbus_3
19.09.20 08:55
Sapient-X: Hvis det ikke går an å beskylde ordførere for å spille på å misbruke innvandrernes stemmer for å få makt så er vi på vei mot en tyrannisk stat. Men det er vel det dere ønsker?

Jeg er også motstander av denne innvandringen som noen ordførere ivrer for.
Men har man ikke bedre argumenter enn å beskylde dem for korrupsjon er det bedre å "holde kjeft".

Keva

Keva
19.09.20 09:24
Jean_Grey: hva denne følelsen din koster

...melder deg ut av seriøs debatt, uansett hvor mye tilsynelatende saklig ordsalat du baker det inn i.

Keva

Keva
19.09.20 09:27
0gg0: Her om dagen. Noen dager siden. Jeg husker ikke hvilken dag det var, men debatten handlet om Moria-leiren. Enhver vil kunne se

...hvordan han (som vanlig) repeterte innlærte fraser i rivende fart, og ble helt satt ut når han ble satt til veggs med konkrete spørsmål.

Litt av et idol dere holder dere med!

Metalman666

Metalman666
19.09.20 12:17
Homo_Erectus: Hvem er disse som vil forby koranbrenning? Da bortsett fra muslimer.

Rune Steen i antirasistisk senter.

Metalman666

Metalman666
19.09.20 12:24
Sapient-X: Det ironiske er at i mange land venstresiden ønsker vi skal kultur-berikes fra, så brenner de faktisk mennesker levende.

Jeg skulle ønske jeg kunne si at du tok feil her, men det går ikke da det skjer i muslimske land. Spesielt land som Afghanistan. Møkkaland.

LAVPROFIL

LAVPROFIL
19.09.20 13:07
Keva: ble helt satt ut når han ble satt til veggs med konkrete spørsmål.

Det blir litt komisk når det er åpenbart hvordan ditt eget ståsted  i innvandrerdebatten påvirker din evne til å objektivt vurdere hva Helgheim faktisk sier i det siste debatten-programmet..

Å prioritere kvoteflyktninger foran migranter, og heller hjelpe folk der de oppholder seg høres fornuftig ut i mine ører.

Når du i utgangspunktet ikke tåler Helgheim-trynet "med det sleske smilet", og du er grunnleggende uenig i alt han sier blir han for deg selvsagt satt til veggs i alle debatter.

(Innlegget ble redigert 19.09.20 13:09)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg