Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Islam i Norge

NYTT TEMA
Jean_Grey

Jean_Grey
26.10.20 19:49
Ka9nen: Helt klart. Jo mer jeg får vite om ideologien, desto mer skeptisk blir jeg til den! Og spesielt når man ser effekten den har på 50+ muslimske ikke-demokratiske stater, samfunn, moskeer, familier... enkeltpersoner... (Spesielt kvinner). Det er observerbart at Islam ruinerer samfunn!

Ja, er det ikke merkelig. Og dette åket flykter de fra, og likevel ønsker flere av dem å leve som i hjemlandet her, akkurat som de er hevet over kausalitetsprinsippet. Dvs. de ser ingen sammenheng mellom hjemlandets elendighet og deres kultur/religion. :)

Tempus

Tempus
26.10.20 20:11

Dagbladet har hatt en artikkel om det ukjente islamske nettverket  i Tromsø. Det dreier seg om Alnor senteret, som har forbindelser til et Saudisk-støttet internasjonalt nettverk..

Alnor ønsker ikke å snakke med media, hvilket forteller det meste.

0gg0

0gg0
26.10.20 20:20
Keva: wrongs-fanatikerne

I all videste verden er det for noe?

Ka9nen

Ka9nen
26.10.20 20:22

Heh, ja den var ny for meg og.

sjarlenns

sjarlenns
26.10.20 20:24
Rockohh: Moskeens budskap har vært "vold, hat og diskriminering mot tilhengere av andre religioner".Budskapet fra imamen og ledelsen har vært i strid med de republikanske verdiene, heter det videre. Myndighetene peker også på budskap som legimiterer sharia og "diskriminering av kvinner".

Det er all grunn til å tro at lignende budskap forkynnes i norske moskeer, som igjen formidles i hjemmene av familiens overhode. Ikke lett å se hvordan integreringen kommer til å gå i fremtiden.

Jean_Grey

Jean_Grey
26.10.20 20:29
sjarlenns: Det er all grunn til å tro at lignende budskap forkynnes i norske moskeer, som igjen formidles i hjemmene av familiens overhode. Ikke lett å se hvordan integreringen kommer til å gå i fremtiden.

Ja, det er bare å se på hva slags holdninger som kommer til uttrykk i de muslimske diasporaene i Europa. 

https://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1864713/tittel/islamistisk-terror-i-paris/innlegg/49790998/#49790998

Rockohh

Rockohh
26.10.20 23:58
Ka9nen: Det er altså veldig langt unna at bare islam.net mener denne type holdninger, det ser vel heller ut til å være normalen? Når skal folk våkne når det gjelder religionen/ideologien islam?

Ubaydullah Hussain sa i en tale i Oslo: Vi lever i et land som strider sterkt mot islam. Han mente nordmenn bør betale skatt til muslimer. Han stilte også spørsmål om norske muslimer bør forholde seg til norsk lov. "Er deres lover bedre enn Allahs lover?" Han tok og avstand fra at muslimer går med norsk flagg i 17.mai-tog.

Keva

Keva
27.10.20 12:59
0gg0: I all videste verden er det for noe?

Min "korrigering" av betegnelsen på et dessverre statsstøttet nettsted til fremme av fremmedfrykt og -hets som kaller seg det motsatte.

(Innlegget ble redigert 27.10.20 12:59)

sjarlenns

sjarlenns
27.10.20 13:30
Keva: Min "korrigering" av betegnelsen på et dessverre statsstøttet nettsted til fremme av fremmedfrykt og -hets som kaller seg det motsatte.

Nettstedet du antagelig sikter til representerer det mest opplyste om Islam i norsk språkdrakt. Slik trenger statsstøtte. Hvis du derimot mener NRK som finansieres over skatteseddelen, bør den legges ned umiddelbart. Kanalen fremstår som en søppeldynge utgått av blitzmiljøet i Oslo. 

Aftenposten i 2015...Islam i Norge er bla dette:

Eksmuslim Anita Farzaneh (43) sitter på trikken og snakker med et familiemedlem.

«As-salamu alaikum!» hører hun plutselig fra en skjeggete, litt eldre mann. Farzaneh aner hva som kommer. Mannen vil sjekke om hun er en av dem, en god muslim. Denne muslimske måten å hilse på opplever hun som en test. Men Farzaneh har ikke tenkt til å late som. Hun svarer med det verdslige «hei!».

Mannen venter litt, før han sier, høyt og tydelig for alle i trikken:

«Er du ikke muslim?» Nei, svarer hun. «Hvorfor har du så kort skjørt?» Det er mitt valg, sier hun, og da kommer det: «Du er vantro og hore! Du kom bare hit for å få fri sex og alkohol!»

Han kaller det «sosialt selvmord» for muslimer å stå frem som frafallen, ikke-troende, agnostiker, ateist eller konvertitt i Norge. Også islamforskerne Kari Vogt og Knut Vikør bekrefter at disse risikerer sosial utstøting.

(Innlegget ble redigert 27.10.20 13:36)

IndocteCollectio

IndocteCollectio
27.10.20 13:33
sjarlenns: Nettstedet du antagelig sikter til representerer det mest opplyste om Islam i norsk språkdrakt.

Tenker du på løgnerne i HRS? 

IndocteCollectio

IndocteCollectio
27.10.20 13:34
sjarlenns: Kanalen fremstår som en søppeldynge utgått av blitzmiljøet i Oslo.

Kan du navngi noen ledere i Nrk som du mener kan knyttes til Blitzmiljøet og det de stod for?

sjarlenns

sjarlenns
27.10.20 13:41
IndocteCollectio: Kan du navngi noen ledere i Nrk som du mener kan knyttes til Blitzmiljøet og det de stod for?

Ingen navn formidles her...har to damer jeg er onkel til der.. begge med fortid fra Blitzmiljøet. Dessuten også noen aldrende damer som rapporterer kulturnyheter. Etter som årene har gått har de tatt avstand fra dette miljøet og dessuten klamydiakrokens disipler og forkynnere, som min søster var en del av. Hun var sågar i hedemarkskogene i 1971 og trente til væpnet revolusjon. 

(Innlegget ble redigert 27.10.20 13:47)

Rockohh

Rockohh
27.10.20 13:44
Ka9nen: I Iran ble advokat Nasrin Sotoudeh nylig dømt til 148 piskeslag og 33 år i fengsel for å ha forsvart en kvinne som trosser hijabforbudet. – Er det en grei straff, eller tar dere avstand fra det? – Jeg kan ikke snakke om straff i Iran.

Islamsk Råd Norge kunne heller ikke si hva de mente om dødsstraff for homofile i Iran. Det var et alt for vanskelig spørsmål, så de måtte spørre Det europeiske rådet for fatwa. Mehtab Afsar var ikke skriftlærd, sa han. Så da hadde han altså ikke nok kunnskap til å ha en egen mening om dødsstraff for homofile.

sjarlenns

sjarlenns
27.10.20 13:44
IndocteCollectio: Tenker du på løgnerne i HRS?

Det finnes ingen løgnere I HRS, kun meget godt kvalifiserte journalister. Er du en del av blitzmiljøet siden du lider av slike vrangforestillinger :-)

(Innlegget ble redigert 27.10.20 13:46)

joplina

joplina
27.10.20 13:47
Rockohh: Ubaydullah Hussain sa i en tale i Oslo: Vi lever i et land som strider sterkt mot islam. Han mente nordmenn bør betale skatt til muslimer. Han stilte også spørsmål om norske muslimer bør forholde seg til norsk lov. "Er deres lover bedre enn Allahs lover?" Han tok og avstand fra at muslimer går med norsk flagg i 17.mai-tog

...Og?

Han er en omstridt islamist som sitter i fengsel. Sitter du der og påstår at han er talerører for norske muslimer generelt..??

"Hussain ble i april 2017 dømt i Oslo tingrett til ni års fengsel for terrorrekruttering av en 18 år gammel norsk konvertitt og for medlemskap i den terrorlistede organisasjonen IS. Han ble også dømt for å ha ytt økonomisk og materiell støtte til flere andre norske IS-krigere i Syria.

32-åringen ble dermed den første i Norge som er dømt for å være medlem av IS uten å ha vært i Syria, og den første som er dømt for terrorrekruttering. Hussain nektet straffskyld på begge punkter, og anket saken. Men nå opprettholdes altså dommen."

2014: Muslimer om Ubaydullah Hussain: Fremmer uro og hat

Svært få norske muslimer deler Ubaydullah Hussains syn,

sier muslimer VG har snakket med på gaten i Oslo.

IndocteCollectio

IndocteCollectio
27.10.20 13:48
sjarlenns: Ingen navn formidles her...har to damer jeg er onkel til der.. begge med fortid fra Blitzmiljøet. Dessuten også noen aldrende damer som rapporterer kulturnyheter. Etter som årene har gått har de tatt avstand fra dette miljøet og dessuten klamydiakrokens disipler og forkynnere, som min søster også har gjort. Hun var sågar i hedemarkskogene i 1971 og trente til væpnet revolusjon

Du klarer selvfølgelig ikke å hoste opp et eneste navn , jøss nå ble jeg jaggu overrasket. Men du kommer jo tidvis med noen artige skrøner da. De gjør seg kanskje best rundt et bål en sen kveld på Krokskogen, kanskje kommer det ei hulder snikenende også, forhåpentligvis uten klamydia.

sjarlenns

sjarlenns
27.10.20 13:53
IndocteCollectio: Du klarer selvfølgelig ikke å hoste opp et eneste navn , jøss nå ble jeg jaggu overrasket. Men du kommer jo tidvis med noen artige skrøner da. De gjør seg kanskje best rundt et bål en sen kveld på Krokskogen, kanskje kommer det ei hulder snikenende også, forhåpentligvis uten klamydia.

Jeg kan selvsagt ikke fortelle deg navnene siden det gjelder familien. De andre er lett gjenkjennelige bare ved å studere fremtoningen

Hvordan er en venstreekstrem rabulist uniformert i det daglige?  :-) 

(Innlegget ble redigert 27.10.20 13:56)

joplina

joplina
27.10.20 13:54

Ni norske muslimer tar oppgjør med ekstremistene nederst i saken.

"Ubaydullah Hussain hevdet at de fleste norske muslimer i likhet med ham vil innføre kalifatet også i Norge. Profetens Ummah har rekruttert flere personer til jihad i Syria. Det har ikke virket avskrekkende at minst fem av dem er blitt drept, stadig flere reiser.

Likevel er mange redde for å protestere offentlig.

Linda Alzaghari i tenketanken Minotenk forstår hvorfor. Fra sin egen mail henter hun to tilfeldige meldinger:

«Du vil ha bråk, du er en ekte svin som må bekjempes»

Og:«JEG LOVER JEG VIL STIKKE KNIV I HALSEN DIN OG SKJÆRE HODET DITT SOM ISIS GJØR DU FORTJENER DET SÅ MYE»

64 hetsmeldinger

I helgen skrev flere medlemmer av en muslimsk Facebook-side at de ba til Gud om at Alzaghari måtte bli blind, døv og lam. Etter at hun hadde uttalt at mange Syria-farere egentlig er kriminelle som bare misbruker islam, mottok hun 64 hets— og trusselmeldinger, hvorav én drapstrussel, fra en og samme person. De er overlevert politiet.

Hennes kollega, Yousef Assidiq, har også fått utallige trusler og politianmeldt de alvorligste. Rett etter at VG sendte TV-intervjuet med Ubaydullah Hussain, fortalte Assidiq på Facebook at han ville skrive et motinnlegg. Midt på natten ble han oppringt fra et skjult nummer. Han fikk høre at hvis han sendte inn det han skrev, ville han bli halshugget. Hodet hans skulle brukes som fotball.

Alzaghari og Assidiq, begge norske konvertitter, har lenge vært blant få som har snakket krystallklart mot de norske ekstremistene.

De har prøvd å skremme kritikerne til taushet, og mange er redde for å stille opp. Selv ledere av moderate ungdomsorganisasjoner har ikke våget, sier Alzaghari.

– Vi unge som har stått i stormen har ofte følt oss veldig alene, men saken er så viktig at det er verdt det, sier hun.

Etter Ubaydullah Hussains sjokkopptreden i helgen, har stadig flere – også «vanlige» muslimer uten posisjoner – reist seg i protest.

"– Jeg skulle gjerne stilt opp, jeg er jo dypt uenig i det de sier. Men det er for skummelt. De typene kan finne meg. Anonym student"

Noman Mubashir: Vi trenger verdens beste PR-byrå

– For fire år siden skrev jeg en roman om en ekstrem gruppe som dukker opp i Oslo, hater Vesten og vil opprette et kalifat. Nå er de her, og jeg har vært rasende lenge.

Da Ubaydullah Hussain øste ut sin voldsforherligelse forrige helg, rant det over for meg. Tiden er overmoden for et skikkelig oppgjør. Den grå massen av nordmenn, de som ikke kjenner så mange muslimer, men lar seg påvirke av mediene, forventer det. Det oppgjøret må vi muslimer ta selv. Og det må skje nå. Vi må gruse dem med argumenter.

Halima Hasmi: Vi som tar avstand får ikke så mye oppmerksomhet

– For meg er religionen levende i alt jeg gjør. Jeg har søkt kunnskap om islam og vet at det handler om å skape fred og gi andre det du selv ønsker tilbake. Å påstå at det er riktig å halshugge mennesker som ikke vil bli muslimer er helt feil.

Bibi Thaiba Musavi: Jeg føler det som en plikt å snakke mot urett. Det er min jihad.

– Helt siden jeg kom til Norge for 30 år siden har det vært heftig debatt om muslimsk innvandring. Jeg blir veldig lei, for det er jo meg de snakker om. Men jeg er stolt av å være norsk muslim, og jeg bidrar masse i det norske samfunnet. Jeg sier til de fire barna mine at de er norske. Og så kommer denne idiotiske guttungen, Ubaydullah, som trenger masse oppmerksomhet. Media gir ham spillerommet han ønsker seg, og det påvirker livet til alle oss andre. Islam sier at hvis du dreper ett menneske, dreper du hele menneskeheten. Mens han forsvarer halshugging i islams navn.

Det han gjør er tragisk, og han burde kastes ut av landet. Jeg synes ikke vi trenger demonstrasjonstog mot ham. Media har skapt ham og må rydde opp og få frem at svært få støtter ham. Mange er nok redde for å snakke. Men jeg føler det som en plikt å snakke mot urett. Det er min jihad.

Abu Hussain: Jeg har fått drapstrusler før og er overhodet ikke redd

– Jeg uttaler meg sjelden om politikk og religion. Men å høre Ubaydullah Hussain si at han snakket på vegne av norske muslimer, irriterte dritten ut av meg. Ingen jeg kjenner liker ham. Selv de mest konservative er jo ikke enig. Han snakker bare på vegne av seg selv og de tre andre i Profetens Ummah. Men etniske nordmenn som ikke kjenner noen muslimer, har fått bekreftet at vi er her for å fjerne demokratiet. Det skremmer meg.

Issam Bouiri: Vi må snakke åpent om de vanskelige tingene

– Jeg har fått en vanlig oppdragelse, med vekt på det fredelige i islam. Det er basert på respekt for menneskene vi lever med, samfunnet vi lever i og verdiene som Norge er bygget på. Fotball har vært en berikelse for meg. På laget var vi brødre, uansett tro, vi spilte for hverandre. Det er islam for meg, å stille opp for hverandre.

Fremveksten av IS og at de har støttespillere i Norge, er tragisk, forferdelig. Det er mest synd at de gjør det i islams navn, at de sier at de snakker på vegne av alle muslimer.

De ødelegger islams navn. Jeg kjenner ingen som støtter Profetens Ummah. De har ytringsfrihet og bruker den til å skape fordommer og hat.

Hadia Tajik: Han prøver å kidnappe religionen min

– Norge har modnet som flerkulturelt samfunn. Samtidig blir jeg overrasket over hvor ofte jeg og andre i kraft av å være muslimer blir assosiert med terrorisme. Ubaydullah Hussains holdninger er groteske. Han prøver å kidnappe religionen min og tilta seg en relevans i det norske muslimske miljøet han overhodet ikke har. Tvert imot kan han være farlig også for andre muslimer som ikke vil leve som ham. Heldigvis har flere enn før nå tatt tydelig avstand fra ham.

Yasir Altaf Chaudhary: Det er nok muslimske stater i verden, vi trenger ikke flere

– Det er rart at noen som bor her, vil gjøre Norge til en muslimsk stat. Vi lever ikke i 1014, men i 2014. Det er nok muslimske stater i verden, og det er nok problemer med dem vi har, vi trenger ikke flere.

Jeg har venner i somaliske, pakistanske, irakske og andre miljøer, og aldri, aldri, har jeg hørt noen si at de vil at Norge skal bli en muslimsk stat.

Mahmona Khan: Og så kommer de ekstreme og ødelegger alt!

Jeg er kjemperedd, jeg. Redd for at min sønn en dag skal komme hjem, være hjernevasket og støtte de ekstreme. Begeret er fullt, vi må si fra at vi ikke aksepterer ekstremisme.

Folk har vært redde for å gå offentlig ut mot ekstremistene fordi de skaper frykt og stempler kritikere som vantro (kuffar), hund. Mange er også redde for at de faktisk skal gjøre noe, ta deg. Profetens Ummah og IS skyter seg selv i foten. De ønsker ikke demokrati, men benytter seg av de rettighetene som demokratiet gir dem.

Jeg skammer meg på vegne av verdens muslimer når denne gjengen kaller seg muslimer og vil danne en stat basert på en løgn. Våre fedre forlot islamske stater for å jobbe og leve i frihet. Og så kommer de ekstreme og ødelegger alt! Datteren min sa at dette går ut over oss, at alle nå tror at alle muslimer er som Ubaydullah Hussain.

Student: Det er dumt at så få kan ødelegge for så mange

– Jeg er sjiamuslim – og ifølge IS og Profetens Ummah en vantro. Men det finnes mange retninger i islam, alle har forskjellige meninger, det viktigste er at vi har samme gud og ber i samme retning mot Mekka.

IS er en skam for menneskeheten. Det er umenneskelig at noen støtter IS og Profetens Ummah. Når de bor her, må de respektere norske lover og det norske samfunnet. Hvis de ikke liker det her, skjønner jeg ikke hvorfor de fortsetter å bo her. Det er dumt at så få kan ødelegge for så mange."

Profetens Ummah-medlem tapte i retten: Får ikke komme tilbake til Norge

BORGARTING LAGMANNSRETT (NRK): Den ekstreme islamisten Adnan Shaluni tapte ankesaken i lagmannsretten. Dermed er han fortsatt utvist fra Norge.

IndocteCollectio

IndocteCollectio
27.10.20 14:00
sjarlenns: Det finnes ingen løgnere I HRS, kun meget godt kvalifiserte journalister.

Nå er jo ikke journalist en beskyttet tittel, så du må gjerne kalle løgnsprederne for det.

IndocteCollectio

IndocteCollectio
27.10.20 14:01
sjarlenns: Jeg kan selvsagt ikke fortelle deg navnene

Fordi de ikke finnes, så det forstår jeg svært godt.

Keva

Keva
27.10.20 14:03
sjarlenns: Det finnes ingen løgnere I HRS, kun meget godt kvalifiserte journalister.

Er det ikke litt tidlig på dagen til å starte Komikveld?

Gunstein12

Gunstein12
27.10.20 15:08
joplina: Mahmona Khan: Og så kommer de ekstreme og ødelegger alt!
Jeg er kjemperedd, jeg. Redd for at min sønn en dag skal komme hjem, være hjernevasket og støtte de ekstreme. Begeret er fullt, vi må si fra at vi ikke aksepterer ekstremisme.

Kanskje hun lider av islamofobi.

0gg0

0gg0
27.10.20 16:03
Keva: Min "korrigering" av betegnelsen på et dessverre statsstøttet nettsted til fremme av fremmedfrykt og -hets som kaller seg det motsatte.

Human Rights Service blir ikke Human Wrongs Service uansett hvordan du korrigerer og feiloversetter.

"Wrongs" er visstnok ikke et ord engang. Nu vel.

HRS har hatt sine blundere slik all media har hatt sine blundere. Men Hege Storhaug sitter inne med mer kunnskap om islam enn de aller fleste andre her til lands.

De har fullt fortjent fått nesten 30 mill. i statsstøtte siden oppstart i 2005. Økonomien går så det suser og de har bred støtte i folket.

Det ser vi på antall delinger artiklene deres har, og gjennomslagskraften deres er stor. Det ser vi også på hvordan islam-forsvarerne gnåler i det høyeste når de fortsatt får statsstøtte. 

Islamforsvarere gauler om at HRS er løgnere slik også muslimer og islamister gjør. Det forteller faktisk alt om at det aller meste de sier er sant.

Men som sagt, så har også de bæsja på lårhalsen og hatt artikler som ikke fortalte den fulle sannhet, samt ikke henvist til kilder, men i det store og det hele så kommer HRS svært godt ut av det, noe vi ikke minst ser det på av klagingen til venstresiden og muslimer/islamister.

Gunstein12

Gunstein12
27.10.20 16:23
Rockohh: Mehtab Afsar var ikke skriftlærd, sa han. Så da hadde han altså ikke nok kunnskap til å ha en egen mening om dødsstraff for homofile.

Det er jo ofte slik det er.

Man henviser til lover og regler, uten å selv ta stilling til hvordan man oppfatter dette, eller at man lar være å ta avstand fra det..

I andre sammenhenger, og med andre aktører, så ville selvfølgelig dette bli sett på som støttende.

Gunstein12

Gunstein12
27.10.20 16:29
IndocteCollectio: Nå er jo ikke journalist en beskyttet tittel, så du må gjerne kalle løgnsprederne for det.

Burde de latt være å publisere slike saker (åpningsinnlegget), mener du?

0gg0

0gg0
27.10.20 17:04
Gunstein12: Burde de latt være å publisere slike saker (åpningsinnlegget), mener du?

Slike artikler er nok til å sette sinne i kok hos enkelte luringer her inne.

Ikke fordi selve artikkelen for oppegående og normalt tenkende mennesker selvsagt vekker avsky, men fordi slikt i det hele tatt kommer ut, som dermed bidrar til at enda flere folk ser hva islam virkelig kan være.

Islamforsvarere vil selvfølgelig ikke dette i og med at ideologien aldri må kritiseres.

Keva

Keva
27.10.20 18:05
0gg0: Human Rights Service blir ikke Human Wrongs Service uansett hvordan du korrigerer og feiloversetter. "Wrongs" er visstnok ikke et ord engang. Nu vel.

Nei, de skifter selvsagt ikke navn om en anonym VGD-debattant morer seg med å ta et lite "ARK"-utspill. 
Men mitt kallenavn passer mye bedre til det de driver med.

"Grønne uniformer", sier jeg bare...
(Og nei, kom ikke med den paniske roingen hun serverte om at det skulle ha vært fleip - det vet du like godt som meg at det slett ikke var. Det ble bare ikke det blinkskuddet hun trodde det skulle bli.)

Rockohh

Rockohh
27.10.20 18:20
joplina: . Islam sier at hvis du dreper ett menneske, dreper du hele menneskeheten.

Islamforsvarere bruker ofte denne setningen tatt helt ut av sin sammenheng, for å prøve å renvaske islam. De underslår at verset viser til jødene som sa til massene at de kun skulle følge profetens lære der den var i samsvar med den jødiske læren.

Koran vers 5:32  Derfor bestemte vi for Israels barn at den som dreper et menneske, med mindre det er (straff) for drap eller straff for å spre elendighet på jorden, skal anses som om han har drept hele menneskeheten; og den som redder et liv skal anses som om han har reddet hele menneskeheten. Og sannelig kom Våre budbringere til dem om og om igjen med klare retningslinjer, men til trposs for dete fortsatte de å begå overtredelser på jorden.

koran vers 5:33  De som fører krig mot Gud og Hans Budbringer, og strever for å spre elendighet på jorden: sannelig er deres gjengjeldelse enten å bli drept, å bli hengt, å få avkuttet sine hender og føtter på motsatt side, eller å bli landsforvist. Slik skal deres fornedrelse være i denne verden, og en mektig straff ligger i vente for dem i det hinsidige.

0gg0

0gg0
27.10.20 18:31
Keva: Nei, de skifter selvsagt ikke navn om en anonym VGD-debattant morer seg med å ta et lite "ARK"-utspill. 
Men mitt kallenavn passer mye bedre til det de driver med. "Grønne uniformer", sier jeg bare...

Jeg mente ikke at de "ikke ville skifte navn", men at oversettelsen din ble helt feil uansett hvordan du vrir og vrenger på det.

"Rights" betyr ikke "riktig". Uansett. Grønne uniformer.

Du henviser til en artikkel der Storhaug legger vekt på at Vys uniform også kommer med hijab. Det var det hele artikkelen gikk ut på.

At fargen var grønn var en bisetning, og om den skulle være morsom eller ikke spiller derfor mindre rolle.

Men likevel nok til at islamforsvarere tar et godt tak i det i stedet for å ta innover seg hva som ellers leses.

Rockohh

Rockohh
27.10.20 18:35
joplina: ...Og? Han er en omstridt islamist som sitter i fengsel. Sitter du der og påstår at han er talerører for norske muslimer generelt..??

Salafist-jihadister er ofte mer ærlige enn Det muslimske brorskap som taler med to tunger og bruker demokratiet til å ødelegge demokrati. Men begge grupper har samme mål; et kalifat styrt av sharia. Når slike typer tar makten har gjerne ikke moderate muslimer noe de skulle sagt.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg