IndocteCollectio: Men UDI/UNE mener at innvandringsregulerende hensyn veier tyngre, basert på at de er instruert til at disse skal veie tungt.
Nå bare gjentar du bare deg selv og da blir svaret også det samme, men jeg kan jo utdype dette for de som trenger å få alt inn med teskje:
UDI og UNE har (helt korrekt) vurdert at tilknytningen til Norge er underordnet de innvandringsregulerende hensynene. Dette er en asylsak: familien søkte om asyl, fikk avslag men Mustafa fikk midlertidig opphold til han ble voksen og kunne stå på egne ben. Alt dette er helt i tråd med hvordan asyl skal fungere. Det du og dine meningsfeller gjør er å misbruke dette systemet for å gi permanent opphold til en person som absolutt ikke har behov for asyl. Dette er misbruk av asylsystemet og er selvsagt ikke greit.
(Innlegget ble redigert 01.12.20 11:19)

Pernillel: Saken handler i aller høyeste grad om dette. Det er derfor han har fått avslag på videre opphold. At noen ønsker å gjøre det om til en humanitær sak for å omgå sakens natur fordi føleriet deres har løpt løpsk får stå for deres egen regning. Det er slik asyl- og innvandringsaktivistene alltid har operert.
WOW, så når UDI selv peker på humanitært grunnlag så er dette feil. Når jeg trodde du ikke klarte å bli fjernere så overrasket du igjen. DU har altså ikke skjønt hva saken dreier seg om i det hele, gratulerer.
"UNE opplyser at de er enige i at Hasan har en sterk tilknytning til Norge, men de må veie dette opp mot innvandringsregulerende hensyn.
På generelt grunnlag, så skal det mye til for å få en oppholdstillatelse på humanitært grunnlag. Reglene er slik at tilknytning til Norge og sterke menneskelige hensyn skal veies opp mot innvandringsregulerende hensyn."
(Innlegget ble redigert 01.12.20 11:49)

IndocteCollectio: sliter med å forstå
Nå må du prøve å samle tankene dine litt her (jeg anbefaler virkelig at du tar den turen til legen snart).
UNE og UDI har avslått saken fordi dette er i bunn og grunn en asylsak. Mustafa fikk imidlertid midlertidig opphold inntil han ble myndig. Nå skal han ut. Dette er det noen som synes er ille og dermed forsøker de å omgjøre vedtaket for å gi ham opphold på humanitært grunnlag. Men poenget her er at Mustafa sin sak har ALLTID vært en asylsak. At noen asylaktivister heller ser på det som en humanitær sak forandrer ikke på det faktumet at UNE/UDI mener (og det mener, ikke overraskende, jeg også) at innvandringsregulerende hensyn (altså og herunder hensynet til asylinstituttet ve og vel) skal veie tyngst her og at han skal ut av landet.
At du mener det motsatte er får være ditt problem og er ikke noe jeg bryr meg så veldig mye om.
(Innlegget ble redigert 01.12.20 12:23)

Pernillel: At noen asylaktivister heller ser på det som en humanitær sak forandrer ikke på det faktumet at UNE/UDI mener (og det mener, ikke overraskende, jeg også) at innvandringsregulerende hensyn (altså og herunder hensynet til asylinstituttet ve og vel) skal veie tyngst her og at han skal ut av landet.
Saken gjelder nå OPPHOLD PÅ HUMANITÆRT GRUNNLAG, ja eller nei? Eller mener du at noen hevder han har rett til opphold som flyktning?
(Innlegget ble redigert 01.12.20 12:54)

IndocteCollectio: kommer dette inn
Ja, i noen tilfeller kan asylsøkere likevel få opphold på humanitært grunnlag, men det skjedde altså ikke i dette tilfellet. Det er nemlig ikke slik at asylsøkere får automatisk opphold på humanitært grunnlag hvis de ikke oppfyller kravene for asyl slik du tror.
(Innlegget ble redigert 01.12.20 13:50)

PapaSmurf: Er det ikke her snakk om en gutt som har bodd i Norge siden han var 6 år?
Å begynne å snakke om at det kan komme inn voldsmenn som innvandrere er jo en helt annen diskusjon.
Ta det opp med antiteist. Det var han/hun som kom inn på det.
(Innlegget ble redigert 01.12.20 17:39)

Utreisedatoen for Mustafa er nå endret til 28 desember.
LINK
(Innlegget ble redigert 01.12.20 17:53)

Er det generelt ingen jordanere som kan bo i Jordan, ingen muslimer som kan bo i sine muslimske hjemland, ingen afrikanere som kan bo i Afrika?
Det er jo utvilsomt bedre (til det beste) for dem å bo i Norge.
Hva sier venstresiden, multikulturalister, kulturrelativister og globalister i verdens eneste humanitære supermakt - disse som lider av storhetstanker om sin egen godhet og raushet med andres penger?
- er det bare Norge og Vesten som er mulig å bo i for muslimer og afrikanere? Land som er fulle av rasister som krenker dem og deres suksessfulle kultur.
Jeg har aldri registrert en eneste av de omtalte snakker om å begrense eller sende ut noen.
(Innlegget ble redigert 01.12.20 18:12)