Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Juridisk eier - mobilabonnement

NYTT TEMA
JackAass
JackAassInnlegg: 4904
27.04.12 16:30

Hei!

Nå har det seg slik at jeg i Oktober anskaffet meg ny telefon. Dette gjorde jeg på samme abonnement og telefonnr som moren min egentlig er ansvarlig for.

Nå har det seg slik at jeg tenkte det er på tide å lette på ræva for å endre juridisk eier, altså selv bli eier av mitt eget nummer. Men da la jeg merke til en ting fra kontrakten jeg skrev med Expert når jeg gikk til innkjøp av telefonen.

Til tross for at moren min da, klart og tydelig på kontrakten står som juridisk eier, fikk jeg kjøpt telefon selv på abonnementet mitt, og byttet fra ett Champion-abonnement med 6 måneder igjen av bindingstiden, til ett nytt Fastpris-XL abonnement. Uten noen som helst form for godkjennelse eller noe som helst av moren min. 

Hva kan jeg gjøre med dette? Iom at det står tydelig i kontrakten; "Jeg bekrefter at jeg er juridisk eier av avonnementet", til tross for at navnet på toppen av kontrakten er min mors sitt, og underskriften er min. Ligger feilen her hos selger eller kjøper (meg)?

hetpotet
hetpotetInnlegg: 15
27.04.12 17:11

Moren din står fortsatt som juridisk eier, mens du ønsker å tre inn i avtalen, i hennes sted? Kan ikke skjønne at dette skulle være noe problem å ordne.

Men utrolig sløvt av selger på Expert å la deg binde opp ny kontrakt uten at du står som juridisk eier. Selger skal forsåvidt også underskrive kontrakten. Ta med mora di, gå til Expert, be dem fikse.

arze
arzeInnlegg: 2701
28.04.12 01:08

Dersom din mor står oppført som juridisk eier og bruker på abonnementet så kan hun ta turen nedover til Expert og spørre de hvorfor de har solgt en telefon og oppgradert abonnementet uten hennes tillatelse.

Dersom du står som bruker, og er over 18 år, så mener jeg at det ikke er noe noen av dere kan gjøre.

proforsker3
proforsker3Innlegg: 701
29.04.12 09:09
JackAass: Hva kan jeg gjøre med dette? Iom at det står tydelig i kontrakten; "Jeg bekrefter at jeg er juridisk eier av avonnementet", til tross for at navnet på toppen av kontrakten er min mors sitt, og underskriften er min. Ligger feilen her hos selger eller kjøper (meg)?

Du har gjort en forpliktelse til å betale abonnementet iflg abonnementsavtalen. Teleselskapet vil nok "feilaktig" gi deg det juridiske eierskapet til telefonnummeret, men moren din kan protestere siden hun aldri godkjente dette.

Men egentlig har dere vel oppnådd det du ønsket, så hva er problemet?

Men innledningsvis, selger gjorde en feil som godtok deg som juridisk eier bare pga du feilaktig sa du var det, og dere har samme etternavn og selgerne gjør dette vanligvis slik. Så dere gjorde begge feil.

(Innlegget ble redigert 29.04.12 09:10)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg