Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Forvaltningsloven

NYTT TEMA
Royruwen
RoyruwenInnlegg: 4097
18.10.17 10:55

Hey!

Er det noen som har god greie på forvaltningsloven? 

Jeg har sendt en klage til en kommune hvor jeg ber om at den skal holdes unna offentlighet enn så lenge.

Klagen min ble videresendt dagen etter, fra mottakers kontor til en annen kommune med mitt navn.

Når viser det seg også at mottaker av klagen også vil opplyse hvem klager er (meg) til de som lager støyen jeg klager på I kommunen. 

Kan mottakeren av min klage I kommunen gå ut med navn på klager?

krikkert2
krikkert2Innlegg: 5092
24.10.17 23:29

Det gjelder ingen generell rett til anonymitet for avsender av brev til kommunen.

Royruwen
RoyruwenInnlegg: 4097
25.10.17 13:48

Krikkert 

Ok.

Kun hvis man har med personsensitive opplysninger? 

Gunnar88
Gunnar88Innlegg: 5796
31.10.17 08:47

Ikke bare personsensitive opplysnigner. Fvl. §§ 13 a-f omfatter ulike opplysninger, som kan reguleres av bestemmelsene.

krikkert2
krikkert2Innlegg: 5092
31.10.17 14:01

Hvis man sender taushetsbelagte opplysninger er disse opplysningene naturligvis taushetsbelagt, men avsenders identitet er ikke nødvendigvis det. Opplysninger taushetsbelegges, ikke dokumenter, så i et dokument som nærmest utelukkende inneholder taushetsbelagte opplysninger kan man hypotetisk sett se for seg at hele dokumentet sladdes med unntak av avsenders navn.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg